[elektro] hosszmeres

Erdos Zoltan erdosz at gmail.com
Sun Sep 27 13:16:53 CEST 2015


nos igen, a holmi tobb, mint 60 eves..  egy regi csepel, vagy zil motor 
dolgozik benne.. (idonkent m-zaroltbol kiarusitanak igy mingi jut uj :-) )

regen ugye nem volt elektronika, meg ovtak is a cuccokat.. volt ra ember 
es penz (mhsz), ma viszont kenytelenek vagyunk mindenkit kikepezni 
csorlot kezelni (se ember, se penz), igy sajnos van, aki 
gyakorlatlansagbol vagy gondatlansagbol nem koncentral vegig a dologra 
es berantja a szemet.. egy kb a teljes kotelvezeto mechanizmus 
szetkapasa es ujrafüzes.. nem  otperc..

ezert gondolkodunk egy megoldasban

(es a tobbi hadititok :  szeretnenk a csorlokezelot kiiktatni, illetve 
teljesen elektromos, tavvezerelt, telepitett technikat csinalni... bar 
egy egyelore hatosagilag tilos nalunk, tolunk balkanibb (ertsd nyugat) 
orszagokban mar itt ott elofordul.. ott is emberhiany miatt)

ez utobbihoz viszont mar kell a hosszmeres, kell majd egy gepkoveto 
wifis webkamera, stb..


2015.09.27. 13:04 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Karoly Kovacs wrote:
>> Na, most bavallom, elvesztettem a fonalat. :)
>> Ezek szerint nem is a hosszmérés az alapprobléma, hanem az, hogy "jól"
>> kellene leállnia a kötélnek?
>
> Ez csak az én laikus hozzállásom. De most már látom, hogy vannak profi bevezető
> szerkezetek, fékező mechanizmusok, vész-kötélvágó szerkezet.
>
> Amúgy kár ezeken az ötleteken rugózni. Nyilván itt csaknem mindannyian totál
> laikusok vagyunk. Nem kell komolyan venni azt, hogy van egy szerkezet, amit
> sok-sok év alatt kikísérleteztek, fejlődött valamilyen gyakorlati igények
> szerint, aztán jönnek emberek, akik nemhogy nem repülnek, de még csak nem is
> láttak ilyet, és majd seperc alatt megoldják azt, amit azok, akik ezzel
> foglalkoznak, eddig nem oldottak meg. :-)
>
> Én legalábbis ezzel a lazasággal álltam a dologhoz.
>
>> Zoli ezek szerint ezt a leállást,
>> fékezést a hosszmérésre vezette vissza? Vagy rosszul értem?
>> Ha rosszul, akkor bocs!
>
> Biztosan rosszul. Habár igazán nem olvastam, hogy mi lenne a hosszmérés célja,
> de úgy rémlik, hogy a kioldószerkezet berántásának a megelőzése valami automata,
> emberfüggetlen módon. Gondolom most is van rá lehetőség, hogy valaki, aki kezeli
> a gépet, látja, hogy jön a földön ugrálva a szerkezet, és kialakult gyakorlata
> van arra, hogy a feltekerést milyen ütemben kell lelassítani és leállítani.
> Szóval az lehet a gond, hogy nem automatikus, azaz lehet hibázni, aminek a
> hatására sérülhet a kötél, a kioldó szerkezet... Ezért aznapra kimarad a
> repülés.
>
>> Egyébként nem is értem - Zoli nem írta (vagy írta?) -, hogy mire kell
>> pontosan ez a hosszmérés? Mi a cél?
>
> Gondolom a fenti: jó pillanatban leállítani a szerkezetet, hogy ne essenek ki
> repülési napok. Meg hát jó drága lehet a tönkrement ezmegaz. Bitang
> teljesítmények vannak itt, ahogy olvasom, szóval törik-szakad minden, ha elkúrja
> a gépkezelő a behúzást a végén.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list