[elektro] hosszmeres
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Sep 27 13:04:44 CEST 2015
Karoly Kovacs wrote:
> Na, most bavallom, elvesztettem a fonalat. :)
> Ezek szerint nem is a hosszmérés az alapprobléma, hanem az, hogy "jól"
> kellene leállnia a kötélnek?
Ez csak az én laikus hozzállásom. De most már látom, hogy vannak profi bevezető
szerkezetek, fékező mechanizmusok, vész-kötélvágó szerkezet.
Amúgy kár ezeken az ötleteken rugózni. Nyilván itt csaknem mindannyian totál
laikusok vagyunk. Nem kell komolyan venni azt, hogy van egy szerkezet, amit
sok-sok év alatt kikísérleteztek, fejlődött valamilyen gyakorlati igények
szerint, aztán jönnek emberek, akik nemhogy nem repülnek, de még csak nem is
láttak ilyet, és majd seperc alatt megoldják azt, amit azok, akik ezzel
foglalkoznak, eddig nem oldottak meg. :-)
Én legalábbis ezzel a lazasággal álltam a dologhoz.
> Zoli ezek szerint ezt a leállást,
> fékezést a hosszmérésre vezette vissza? Vagy rosszul értem?
> Ha rosszul, akkor bocs!
Biztosan rosszul. Habár igazán nem olvastam, hogy mi lenne a hosszmérés célja,
de úgy rémlik, hogy a kioldószerkezet berántásának a megelőzése valami automata,
emberfüggetlen módon. Gondolom most is van rá lehetőség, hogy valaki, aki kezeli
a gépet, látja, hogy jön a földön ugrálva a szerkezet, és kialakult gyakorlata
van arra, hogy a feltekerést milyen ütemben kell lelassítani és leállítani.
Szóval az lehet a gond, hogy nem automatikus, azaz lehet hibázni, aminek a
hatására sérülhet a kötél, a kioldó szerkezet... Ezért aznapra kimarad a
repülés.
> Egyébként nem is értem - Zoli nem írta (vagy írta?) -, hogy mire kell
> pontosan ez a hosszmérés? Mi a cél?
Gondolom a fenti: jó pillanatban leállítani a szerkezetet, hogy ne essenek ki
repülési napok. Meg hát jó drága lehet a tönkrement ezmegaz. Bitang
teljesítmények vannak itt, ahogy olvasom, szóval törik-szakad minden, ha elkúrja
a gépkezelő a behúzást a végén.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list