[elektro] autóba lopásgátló
Sandor Szali
szali.sandor at gmail.com
Tue Mar 31 17:13:24 CEST 2015
Az en akkor 23 eves Asconamban volt a muszerfalon egy AC motor
kapcsolo, mert neha menetkozben is hasznaltam,
[de nem volt rairva hogy mi az :) ] es volt a kozepen a hamutarto
mogott egy gyujtaskapcsolo, [bar lehet hogy eppen a hamutarto nem volt
benne], de valszeg 1 perc alatt vittek el a parkolobol, elotte azt
hittem ezek jelentenek valami vedelmet.
BAr a kormanyzar se mukodott, es riaszto se volt benne, csak a kulseje
volt esetleg riaszto, de nem elegge.
2015-03-30 20:36 GMT+02:00 Horváth Péter <justicefriend at freemail.hu>:
> 2015.03.28. 9:54 keltezéssel, gyapo írta:
>> Már régebben fölvetettem, a kapu bezárása közbeni autólopás elleni
>> módszert, de egyébként is egy fokozatot jelent a saját erőből ellopás
>> ellen.
>> Az alapötlet a gáz- és kuplungpedálra tett kapcsoló, ha benyomják
>> valamelyiket, akkor leáll a motor, ha viszont beteszem a kulcsot,
>> akkor nem. Ez a kulcs lehet sokféle, ha kihúzom (magammal viszem a
>> kapu becsukásának idejére) élesedik a rendszer, ha bedugom minden úgy
>> megy mint gyárilag. A befecskendezőt gondoltam kikapcsolni, a szokásos
>> 16 A-es relékontaktuson át gondolom működik.
>> Gondoltam a kézifékre is, annak gyárilag is van visszajelzője, azt
>> fölhasználhatnám, ha kiengedi akkor leáll a motor.
>>
>> Mivel tudnám a motortér nyitását gátolni? Kapu előli lopásnál persze
>> nem áll neki keresgélni, de egyéb esetben jól jöhet, mint a pajzs
>> rendszernél. Egy ajtózár működtető motor elég lehet? Valami 10-20 N-ra
>> emlékszem, van kettő az egyik előző autóból. Ha lemerül az akku, akkor
>> viszont nem lehet kinyitni. Szóval olyan kellene, ami külső
>> áramforrással nyitható vagy kézzel, és mégjobb lenne, ha nem
>> fogyasztana áramot, csak az átkapcsoláskor.
>>
>> Üdv.: gyapo
>>
> Én még a suzukiba szereltem 2 rejtett kapcsolót. Az egyik a
> befecskendezőnek az áramkörét szakítja meg.
> Brutál vastag drótok és 16A ~ többáramkörös kapcsolónak az összes
> érintkezője bekötve, mert ott 30A -es impulzusok
> közlekednek. Ez a kapcsoló műanyagba van beépítve ahol a
> szellőzőventillátor, csak egy résen benyúlva lehet kapcsolni, de
> sehonnan nem látszik. Ha a nyitott érintkezőkkel párhuzamosan teszek 1
> kondit, akkor a motor ilyen köhögősen jár mintha
> valami gyújtáshiba lenne, de elindulni biztos nem lehet vele.
>
> A másik kapcsoló a biztosítéktábla takarásában a műszerfal alatt. Ez a
> benzinszivattyú áramkörét szakítja meg.
> De van vele párhuzamosan egy FET -ből és kondenzátorból álló áramkör,
> így a gyújtás ráadása után csak kb fél
> perccel megy el az áram az üzemanyag szivattyúból. Vagyis ha nem
> aktiválom a kapcsolót, fél perc után leáll a motor.
>
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list