[elektro] autóba lopásgátló

Horváth Péter justicefriend at freemail.hu
Mon Mar 30 20:36:55 CEST 2015


2015.03.28. 9:54 keltezéssel, gyapo írta:
> Már régebben fölvetettem, a kapu bezárása közbeni autólopás elleni
> módszert, de egyébként is egy fokozatot jelent a saját erőből ellopás
> ellen.
> Az alapötlet a gáz- és kuplungpedálra tett kapcsoló, ha benyomják
> valamelyiket, akkor leáll a motor, ha viszont beteszem a kulcsot,
> akkor nem. Ez a kulcs lehet sokféle, ha kihúzom (magammal viszem a
> kapu becsukásának idejére) élesedik a rendszer, ha bedugom minden úgy
> megy mint gyárilag. A befecskendezőt gondoltam kikapcsolni, a szokásos
> 16 A-es relékontaktuson át gondolom működik.
> Gondoltam a kézifékre is, annak gyárilag is van visszajelzője, azt
> fölhasználhatnám, ha kiengedi akkor leáll a motor.
>
> Mivel tudnám a motortér nyitását gátolni? Kapu előli lopásnál persze
> nem áll neki keresgélni, de egyéb esetben jól jöhet, mint a pajzs
> rendszernél. Egy ajtózár működtető motor elég lehet? Valami 10-20 N-ra
> emlékszem, van kettő az egyik előző autóból. Ha lemerül az akku, akkor
> viszont nem lehet kinyitni. Szóval olyan kellene, ami külső
> áramforrással nyitható vagy kézzel, és mégjobb lenne, ha nem
> fogyasztana áramot, csak az átkapcsoláskor.
>
> Üdv.: gyapo
>
Én még a suzukiba szereltem 2 rejtett kapcsolót. Az egyik a 
befecskendezőnek az áramkörét szakítja meg.
Brutál vastag drótok és 16A ~ többáramkörös kapcsolónak az összes 
érintkezője bekötve, mert ott 30A -es impulzusok
közlekednek. Ez a kapcsoló műanyagba van beépítve ahol a 
szellőzőventillátor, csak egy résen benyúlva lehet kapcsolni, de
sehonnan nem látszik. Ha a nyitott érintkezőkkel párhuzamosan teszek 1 
kondit, akkor a motor ilyen köhögősen jár mintha
valami gyújtáshiba lenne, de elindulni biztos nem lehet vele.

A másik kapcsoló a biztosítéktábla takarásában a műszerfal alatt. Ez a 
benzinszivattyú áramkörét szakítja meg.
De van vele párhuzamosan egy FET -ből és kondenzátorból álló áramkör, 
így a gyújtás ráadása után csak kb fél
perccel megy el az áram az üzemanyag szivattyúból. Vagyis ha nem 
aktiválom a kapcsolót, fél perc után leáll a motor.





More information about the Elektro mailing list