[elektro] autóba lopásgátló
Arnold Füzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sat Mar 28 11:14:59 CET 2015
Cerberos rendszernel egy csigas attetelu motor altal mozgatott bowden vegen levo retesz oldja meg a motorter (meg a valto/kuplung) zarast. Akku lemerulesnel (szandekos lemeritesnel) is ved igy. Sztem ez fontosabb szempont mint az, h lemerult akkunal nyithato legyen. Kell egy un. mentoszal ahol aramot lehet adni a vedelemnek, ha lemerulne az akku, es kesz.
Arnold
Sent from my iPhone
> On 28 Mar 2015, at 09:54, gyapo <gyapo at freemail.hu> wrote:
>
> Már régebben fölvetettem, a kapu bezárása közbeni autólopás elleni
> módszert, de egyébként is egy fokozatot jelent a saját erőből ellopás
> ellen.
> Az alapötlet a gáz- és kuplungpedálra tett kapcsoló, ha benyomják
> valamelyiket, akkor leáll a motor, ha viszont beteszem a kulcsot,
> akkor nem. Ez a kulcs lehet sokféle, ha kihúzom (magammal viszem a
> kapu becsukásának idejére) élesedik a rendszer, ha bedugom minden úgy
> megy mint gyárilag. A befecskendezőt gondoltam kikapcsolni, a szokásos
> 16 A-es relékontaktuson át gondolom működik.
> Gondoltam a kézifékre is, annak gyárilag is van visszajelzője, azt
> fölhasználhatnám, ha kiengedi akkor leáll a motor.
>
> Mivel tudnám a motortér nyitását gátolni? Kapu előli lopásnál persze
> nem áll neki keresgélni, de egyéb esetben jól jöhet, mint a pajzs
> rendszernél. Egy ajtózár működtető motor elég lehet? Valami 10-20 N-ra
> emlékszem, van kettő az egyik előző autóból. Ha lemerül az akku, akkor
> viszont nem lehet kinyitni. Szóval olyan kellene, ami külső
> áramforrással nyitható vagy kézzel, és mégjobb lenne, ha nem
> fogyasztana áramot, csak az átkapcsoláskor.
>
> Üdv.: gyapo
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list