[elektro] Elektromos bicaj motorjának gyors tesztje?

umnyo umnyo at freemail.hu
Sat Mar 7 19:23:18 CET 2015


A három darab az kb egy ezres....

http://www.ebay.com/itm/Mini-DC-2-5-30V-Red-LED-Panel-Voltage-Meter-3-Digital-Display-Voltmeter-hv2n-/251388786779?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item3a87f0785b

http://www.ebay.com/itm/1-3Pcs-DC-0-32V-LED-Voltage-Meter-3-Digital-Display-Voltmeter-Motorcycle-ERUS-/380899333164?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item58af5e942c

Aa lcd az kicsit drágább, annak ezres körül van darabja.

Választhatsz színt és fajtát kedvedre :-)

Jó tekerést!

Attila



Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta:
>Köszönöm szépen, megnyugtattál.
>Ezek szerint (ha persze - ahogy írtad a kipróbálást - jó a cucc!), 
>bátran megvehetem.
>Ez a 3db pici feszmérő is nagyon jó ötlet, tényleg semmibe sem kerül az 
>alin (dx-en, ebay-n), köszi!
>
>Károly
>
>umnyo wrote:
>> Ólomakkus üzem vagy LI alapú: a vezérlő, meghajtás oldaláról tök mindegy. Annyira kell csak figyelni, hogy a feszszintek megfeleljenek.
>>
>> A töltés, akkuállapot figyelés az valóban más kategória, ahogy írtad, "akkutípusra" kell szabni.
>>
>> Három ólomaksi sorbakötésénél én nem nagyon szórakoznék vele, bevallom őszintén. Kell hozzá egy 36V-os töltőt, és kész.
>>
>> Persze lehet cifrázni.akkunkénti soros párhuzamos átkapcsolással (itt nincsenek olyan hejde nagy áramok, így beleférhet ez is), vagy 3 db 12 Voltos töltő használatával. De a gyakorlat azt mutatja, hogyha három azonos állapotú, gyártású és azonos típusú ciklikus ólomaksit tesznek be, akkor az nem nagyon szokott elmászni egymástól. Esetleg pár havonta/félévente feltöltőd aksinként 12V-os töltővel, és így egy szintre hozod.
>>
>> Általában ha az egyik már gyengélkedik ilyen esetben, a többi is elindult a hanyatlás útján. Jellemzően ha már egyet cserélni kell, és csak egyet cserélsz, igen hamar megy tönkre a többi  is sajnos. HAcsak nem valami extra gyári hiba.
>>
>> Persze lehet csinálni ólomra is figyelőáramköröket, de fajlagosan megdrágítja és megbonyolítja a dolgot, több lesz, mint amennyibe kerül az akku maga.
>>
>> Még ami szóba lehet, hogy fel lehet tenni 3 db. kis feszmérőt aksinként - pár 100 ft darabja az ebay-en - és akkor láthatod, melyik gyengébb pl egy kövérebb gázadásra.
>>
>> Ami még esetleg érdekes info lehet. A 36V-os vezérlők egy jelentős része elviseli a 48V-ot is (4 sorba kötött ólom aksi). Ami ebben meghatározó szokott lenni az a FET-ek típusa, azok maximális fesze. Jellemzően 60V-os feteket raknak be 36V -os rendszernél is. Ugyebár a töltési végfeszültséget kell nézni, ami ólomaksinként jellemzően - jó töltő esetén - 15V/akkumulátor körül szokott lenni, 3 aksi esetén 45V, négy aksi esetén 60V amivel érdemes számolni. Ami még kérdéses, hogy a ebben lévő vezérő IC figyeli-e a magas feszt (van ilyen ami figyeli), és hogy a tápfeszből hogyan van előállítva a logikai feszültségszint (5V és társai). 48V-nál kicsit gyorsabb lesz a bringád, és kímélőbb az aksi számára (azonos tempónál kisebb lesz az áramod, de ha gyorsabban akarsz menni.....).
>>
>> Li-nál persze lényegesen komplikáltabb az egész ügy.
>>
>> Attila
>>
>>
>> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta:
>>> Én is majdnem hirtelen felindulásból válaszoltam. :) (Azaz az alső
>>> leveledre akartam válaszolni, s csak akkor láttam, hogy jött ez is.)
>>> Szóval igen, megvan minden hozzá, csak az akku nincs.
>>> Köszi, jó tudni ezeket, amiket írtál.
>>>
>>> De ha ennyire értesz hozzá, akkor biztosan azt is meg tudod válaszolni,
>>> hogy simán át tudok-e állni vele ólomakkus üzemre? Én úgy gondolom (és
>>> ahogy olvastam), hogy igen. Persze a töltés teljesen más lesz, ezzel
>>> tisztában vagyok, ólomakkuhoz való töltővel kell tölteni. Vannak is
>>> egyszerű kapcsolások a neten, miszerint ki kell vezetni a 3db 12V-os
>>> akkut külön (akár egy nagyobb, több pólusú csatlakozóra), hogy "rendes",
>>> 12V-os (ólomakkus) töltővel tölthessük.
>>> Azt is tudom, hogy az ólomakku karakterisztikája is más, annál ugye kb.
>>> 40% töltöttség alé nem illik menni. Ez mondjuk nem zavar, mert nem
>>> állandó üzemre akarom használni az elektromos hajtást, csak Pedelec
>>> módon, rásegítés gyanánt, amikor kell (pl. domb).
>>> Jó ez így, ahogy leírtam? Van egyéb fontos tudnivalóm ezzel kapcsolatban?
>>>
>>> Köszönöm, ha tudsz rá válaszolni!
>>> Károly
>>>
>>> umnyo wrote:
>>>> Hirtelen felindulásból válaszoltam...... Most látom komplett szetted van.
>>>>
>>>> Akkor valóban csak aksi és összedug és megnéz forog-e. Jellemzően a 36V-os rendszeren 31-32V alatti aksifesznél tiltanak, ezt el kell érned mindenképpen.
>>>>
>>>> Ha nincs semmi furi hangja akkor talán jó is :-). Ha kicsit morog de forog, akkor kutakodni kell egy kicsit.
>>>>
>>>> Szóval ahogy megírták előttem.
>>>>
>>>> Attila
>>>>
>>>> umnyo <umnyo at freemail.hu> írta:
>>>>> Először is:
>>>>>
>>>>> 1. Milyen motor van benne? Központi motoros vagy agymotoros?
>>>>>
>>>>> 2. Azon belül: sima kefés, állandómágneses egyfázisú, vagy 3 fázisú BLDC?
>>>>>
>>>>> Ha utóbbi, akkor nehézkesebb a dolog, márpedig az ebringák 99%-ában már ez van. Ugyanis itt elektronikus kommutáció van 3 fázison hall elemekkel - eszerint kell kapcsolgatni a fázisokat. Ez esetben mindenképpen kell valami vezérlő szerűség, amivel ki tudod próbálni. És még akkor is kérdéses, hogy a hall elem rossz, vagy pl valamelyik fázissal/tekercseléssel van gond. Erre nekem van célteszterem, ha ilyen motorod van, oda tudom adni. de házilag is pikk pakk össze lehet dobni.
>>>>>
>>>>> Ha megírod pontosan milyen motor van benne, akkor folytatom. Hogy 3 fázisó BLDC motor van-e benne azt onnan lehet tudni, hogy összesen 8 vezeték jön le belőle - mármint a motorból. Van 5 vékonyabb, ezek a hall elemek vezetékei, és van 3 vastagabb, ez meg megy a három fázisra.
>>>>>
>>>>> Szóval milyen motor van benne? Hány vezeték/ér megy bele?
>>>>>
>>>>> Attila
>>>>>
>>>>> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta:
>>>>>> Van a környezetemben nagyon kedvező áron egy eladó készlet (kerék a
>>>>>> 36Voltos motorral és a vezérlő szerkentyű). Állítólag hibátlan, de az
>>>>>> akkuk nincsenek meg. Hogyan tudnám átvétel előtt a helyszínen
>>>>>> ellenőrizni a működőképességét?
>>>>>> Van pl. itthon 2db kicsi, egyenként 4Ah körüli akkum. Ha ezt a kettőt
>>>>>> sorba kötöm, majd harmadikként a kocsim akkuját is hozzájuk kötöm, akkor
>>>>>> az elegendő lesz arra, hogy legalább megmozduljon, életjelet adjon?
>>>>>> (Tuuudom, nagyon béna elrendezés, de azért egy pillanatra elvileg
>>>>>> működhet, nem?) Vagy van egyéb, jobb ötletetek?
>>>>>>
>>>>>> Köszönöm!
>>>>>> Károly
>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>>
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list