[elektro] "Modern" autógenerátorok szabályzói
Cser Tamas
maguspr53 at gmail.com
Mon Jun 15 09:55:18 CEST 2015
potyo <potyo.ada at gmail.com> írta, 2015. 06. 15.:
> Igen, ez a 9 diódás generátor (
> http://www.prestolite.com/productinfo/alternators/35214400/35214400_wiring.jpg)
> elve, erre írtam, hogy ez tök egyszerű és logikus. Viszont ezek a nagyobb
> áramú generátorok vélhetően akkora gerjesztőáramot igényelnek (ennek az
> enyémnek is 1 ohm alatti a gerjesztőtekercs ellenállása), hogy ahhoz már
> nem célszerű három külön diódát beépíteni és annak a hűtését megoldani,
> hanem inkább a fődiódahídról táplálják meg a gerjesztést is, csak ehhez meg
> kell oldani, hogy ne gerjesszen, amikor nem forog, és nincs ráadva a
> gyújtás. A kolléga cosmoselectric-es linkjén látható ez a 6 diódás megoldás.
én abban látom a problémá(da)t, hogy azon a kefét tartalmazó részen
nem tudod annyira megbontani a "regulador" részen a vezetékeket,
hogy oda mérőeszközöket tudjál beiktatni.
(emiatt is fogalmazol a "vélhetően" szóval)
> 2015. június 15. 6:48 Karcsi&Eniko írta, <karcsiek at gmail.com>:
>
>> Altalaban ugy mukodik, hogy a szabalyzo a tapot kulon kapja a
>> generatortekercsekrol a kicsi 6 diodas hidon keresztul es 14.2-14.4
>> voltnal
>> nem enged tobbet ki a generator kimeneten az akku fele. A visszajelzo
>> egonek az is a szerepe hogy segitse az ongerjedest, ha ez kieg, az
>> ongerjedes csak nagy fordulaton jon letre, es addig nincs toltes, mivel a
>> szabalyzo a tapot kulon kapja a generatorbol.
>>
>> 2015. június 14. 16:59 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>>
>> > Üdvözletem mindenkinek
>> >
>> > Valaki tudja, hogy ezeknél a "modern" szabályzóknál levő kivezetések
>> > jelölései és egyéb varázsszavak pontosan mit jelentenek? Konkrétan Bosch
>> > F00M145239 szabályzó, van neki L és FR kivezetése. L madzagra megy a
>> > töltésjelző lámpa, de mi az FR kivezetés? Nálam nincs odakötve semmi.
>> > Meg
>> > azt mondja a katalógus, hogy van neki SS és LRC funkciója, amit már
>> > sikerült kihámozni, hogy az SS az a Soft Start, az LRC meg a Load
>> Response
>> > Control. Az első még világos, bár jó lenne tudni részletesebben, de a
>> > második mit akar jelenteni?
>> >
>> > Az történt, hogy elkopott az egyik kefe, kicseréltem (bár nem úgy van
>> > előlátva, hogy cserélhető legyen...), és most 13,2V-ra szabályoz (nem
>> > tudom, hogy közvetlen előtte mennyi volt, régen mértem már). Amit
>> > fogyasztót tudtam, bekapcsoltam, akkor is van 13,1V, tehát a
>> terhelhetőség
>> > megvan, csak miért ilyen alacsony a feszültség? Hőmérsékletfüggő lenne a
>> > töltőfeszültség? Ha igen, akkor az SS és LRC varázsszavak mellett az
>> miért
>> > nincs feltüntetve? Fordulatszámtól nem függ, 3000-nél is ugyanannyi,
>> > mint
>> > alapjáraton.
>> >
>> > Na meg ezek a hatdiódás generátorhoz tartozó szabályzók vajon hogyan
>> > működnek? Az a kilencdiódás generátor szabályzása olyan egyértelmű, de
>> itt
>> > honnan tudja a szabályzó, hogy neki most tolni kell a gerjesztésbe az
>> > áramot, mert forog a motor, vagy éppenséggel le kell állnia, mert
>> megállt a
>> > motor? Vagy ráküldi a gerjesztésre a töltésjelző lámpa áramát, aztán ha
>> a W
>> > lábon (egyik fázis direktben) van valami, ami arra utal, hogy forog a
>> > generátor, akkor lehet tolni neki a gerjesztést, hogy meglegyen a kívánt
>> > feszültség, amikor eltűnik a fordulatjel, akkor meg leveszi
>> > előgerjesztésre, ha meg nincs a töltésjelző lámpa felől semmi, akkor meg
>> > teljes leállás van?
>> > -----------------------------------------
>> > elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list