[elektro] "Modern" autógenerátorok szabályzói
potyo
potyo.ada at gmail.com
Mon Jun 15 07:17:42 CEST 2015
Igen, ez a 9 diódás generátor (
http://www.prestolite.com/productinfo/alternators/35214400/35214400_wiring.jpg)
elve, erre írtam, hogy ez tök egyszerű és logikus. Viszont ezek a nagyobb
áramú generátorok vélhetően akkora gerjesztőáramot igényelnek (ennek az
enyémnek is 1 ohm alatti a gerjesztőtekercs ellenállása), hogy ahhoz már
nem célszerű három külön diódát beépíteni és annak a hűtését megoldani,
hanem inkább a fődiódahídról táplálják meg a gerjesztést is, csak ehhez meg
kell oldani, hogy ne gerjesszen, amikor nem forog, és nincs ráadva a
gyújtás. A kolléga cosmoselectric-es linkjén látható ez a 6 diódás megoldás.
2015. június 15. 6:48 Karcsi&Eniko írta, <karcsiek at gmail.com>:
> Altalaban ugy mukodik, hogy a szabalyzo a tapot kulon kapja a
> generatortekercsekrol a kicsi 6 diodas hidon keresztul es 14.2-14.4 voltnal
> nem enged tobbet ki a generator kimeneten az akku fele. A visszajelzo
> egonek az is a szerepe hogy segitse az ongerjedest, ha ez kieg, az
> ongerjedes csak nagy fordulaton jon letre, es addig nincs toltes, mivel a
> szabalyzo a tapot kulon kapja a generatorbol.
>
> 2015. június 14. 16:59 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>
> > Üdvözletem mindenkinek
> >
> > Valaki tudja, hogy ezeknél a "modern" szabályzóknál levő kivezetések
> > jelölései és egyéb varázsszavak pontosan mit jelentenek? Konkrétan Bosch
> > F00M145239 szabályzó, van neki L és FR kivezetése. L madzagra megy a
> > töltésjelző lámpa, de mi az FR kivezetés? Nálam nincs odakötve semmi. Meg
> > azt mondja a katalógus, hogy van neki SS és LRC funkciója, amit már
> > sikerült kihámozni, hogy az SS az a Soft Start, az LRC meg a Load
> Response
> > Control. Az első még világos, bár jó lenne tudni részletesebben, de a
> > második mit akar jelenteni?
> >
> > Az történt, hogy elkopott az egyik kefe, kicseréltem (bár nem úgy van
> > előlátva, hogy cserélhető legyen...), és most 13,2V-ra szabályoz (nem
> > tudom, hogy közvetlen előtte mennyi volt, régen mértem már). Amit
> > fogyasztót tudtam, bekapcsoltam, akkor is van 13,1V, tehát a
> terhelhetőség
> > megvan, csak miért ilyen alacsony a feszültség? Hőmérsékletfüggő lenne a
> > töltőfeszültség? Ha igen, akkor az SS és LRC varázsszavak mellett az
> miért
> > nincs feltüntetve? Fordulatszámtól nem függ, 3000-nél is ugyanannyi, mint
> > alapjáraton.
> >
> > Na meg ezek a hatdiódás generátorhoz tartozó szabályzók vajon hogyan
> > működnek? Az a kilencdiódás generátor szabályzása olyan egyértelmű, de
> itt
> > honnan tudja a szabályzó, hogy neki most tolni kell a gerjesztésbe az
> > áramot, mert forog a motor, vagy éppenséggel le kell állnia, mert
> megállt a
> > motor? Vagy ráküldi a gerjesztésre a töltésjelző lámpa áramát, aztán ha
> a W
> > lábon (egyik fázis direktben) van valami, ami arra utal, hogy forog a
> > generátor, akkor lehet tolni neki a gerjesztést, hogy meglegyen a kívánt
> > feszültség, amikor eltűnik a fordulatjel, akkor meg leveszi
> > előgerjesztésre, ha meg nincs a töltésjelző lámpa felől semmi, akkor meg
> > teljes leállás van?
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list