[elektro] "Modern" autógenerátorok szabályzói
potyo
potyo.ada at gmail.com
Sun Jun 14 15:59:15 CEST 2015
Üdvözletem mindenkinek
Valaki tudja, hogy ezeknél a "modern" szabályzóknál levő kivezetések
jelölései és egyéb varázsszavak pontosan mit jelentenek? Konkrétan Bosch
F00M145239 szabályzó, van neki L és FR kivezetése. L madzagra megy a
töltésjelző lámpa, de mi az FR kivezetés? Nálam nincs odakötve semmi. Meg
azt mondja a katalógus, hogy van neki SS és LRC funkciója, amit már
sikerült kihámozni, hogy az SS az a Soft Start, az LRC meg a Load Response
Control. Az első még világos, bár jó lenne tudni részletesebben, de a
második mit akar jelenteni?
Az történt, hogy elkopott az egyik kefe, kicseréltem (bár nem úgy van
előlátva, hogy cserélhető legyen...), és most 13,2V-ra szabályoz (nem
tudom, hogy közvetlen előtte mennyi volt, régen mértem már). Amit
fogyasztót tudtam, bekapcsoltam, akkor is van 13,1V, tehát a terhelhetőség
megvan, csak miért ilyen alacsony a feszültség? Hőmérsékletfüggő lenne a
töltőfeszültség? Ha igen, akkor az SS és LRC varázsszavak mellett az miért
nincs feltüntetve? Fordulatszámtól nem függ, 3000-nél is ugyanannyi, mint
alapjáraton.
Na meg ezek a hatdiódás generátorhoz tartozó szabályzók vajon hogyan
működnek? Az a kilencdiódás generátor szabályzása olyan egyértelmű, de itt
honnan tudja a szabályzó, hogy neki most tolni kell a gerjesztésbe az
áramot, mert forog a motor, vagy éppenséggel le kell állnia, mert megállt a
motor? Vagy ráküldi a gerjesztésre a töltésjelző lámpa áramát, aztán ha a W
lábon (egyik fázis direktben) van valami, ami arra utal, hogy forog a
generátor, akkor lehet tolni neki a gerjesztést, hogy meglegyen a kívánt
feszültség, amikor eltűnik a fordulatjel, akkor meg leveszi
előgerjesztésre, ha meg nincs a töltésjelző lámpa felől semmi, akkor meg
teljes leállás van?
More information about the Elektro
mailing list