[elektro] FYI: Állás
Lajos Rancz
lajos.rancz at gmail.com
Wed Jan 28 15:22:34 CET 2015
Szia!
Szerintem ez nem is a felsőoktatás problémaköre még, hanem az általános- és
középiskolaié. Ott túlsúlyban van a lexikális tudás sulykolása és
számonkérése a logikus gondolkodással szemben. Reál tárgyaknál sok esetben
azt látom, hogy nem az összefüggéseket világítják meg, hanem egy definíció
után a típusfeladatokhoz adnak kész képleteket.
Üdv
2015. január 28. 10:59 Szlifka Tibor írta, <szlifka.tibor at gmail.com>:
> Azt elfogadom, hogy értelmesebb mérnök eleve nem nálunk próbálkozik:),
> tehát nem feltétlen mérvadó amit írok, de.. nem tudom merre tolódik az
> oktatás, de a felvételi vizsgáinkon -ami műszerész/technikus szintet
> üt meg, nekik is készült, hiszen középfokú végzettségűeket keresünk
> elsősorban- még soha, egyetlen egy kezdő mérnöknek sem sikerült
> átmennie, pedig 4 év alatt megpróbálták páran. Olyan elméleti
> kérdések, mint ohm törvény, pár nagyon alap kérdés ipari elektronika
> legaljáról - ez írásban, időkorlát nélkül(!), a többi csak alap
> logikus gondolkodásmód felmérés - az már szóban, gépek mellett). Se
> elméleti, se gyakorlati ismereteik nincsenek. A középfokú végzettségű
> elektromos emberek többnyire hozzák az 50-90%-ot elméleti
> ismeretekben, tehát nem lehet túl bonyolult a dolog. Kezdő
> gépész/villamos mérnökök már itt csúnyán felsülnek. Logikában nagyon
> nagy a szórás. De a mérnökök legalább teljesen magabiztosan mondják a
> hülyeséget, nem hezitálnak:) A gyakorlatot nem mondom, mert többnyire
> kezdő mérnökök próbálkoznak, tehát ott nincs összehasonlítási alap.
> Már nagyon leadtuk, mert nehéz megfelelő kvalitású embert találnunk,
> hiszen már nem ér annyit a fizetés, mint 5 éve (akkor is pont
> ugyanennyiért vehettük fel az embereket). De így, leadott igényekkel
> sem mennek át. Ennél azért többre számítottam.. de hangsúlyozom még
> egyszer, az értelmesebbje biztosan nem nálunk próbálkozik!
> --
> tibi
>
> Lajos Rancz <lajos.rancz at gmail.com> írta (2015. január 28. 9:30):
> > Helló!
> >
> > Nem értek egyet. Jó főiskolára/egyetemre járni fontos dolog,
> megtanít(hat,
> > ha akarod) egy csomó technikára, ötletre. Persze elvben mindent meg lehet
> > tanulni autodidakta módon, de erre amikor már dolgozol - jön a határidő,
> > motiválatlan vagy stb - nincs lehetőség. Ezért jobb előre megtanulni
> (akár
> > feleslegesnek látszó) tárgyakat, mert amikor szembekerülsz egy
> problémával
> > sokkal nagyobb ötlet tárházból tudsz meríteni.
> >
> > Egy példát hoznék: a cégünknél egy tipikus szabályzástechnikai feladatnak
> > (okos, tapasztalt!) programozók ugrottak neki (szabtech alapismeretek
> > nélkül) és mivel egyszerűen nem ismerték a témakört; nem tudták, hogy
> ilyen
> > tudomány létezik egy ad-hoc összetákolt, karbantarthatatlan, rossz
> minőségű
> > (mondjuk úgy, hogy naiv) megoldás született sok idő alatt: működgetett,
> de
> > nem megfelelően. Amikor tarthatatlanná vált a helyzet, nekiláttam
> (szabtech
> > és jelfeldolgozás alapokkal) és rövid idő alatt sokkal jobb minőségű,
> > kézbentarthatóbb, karbantarthatóbb szabályzást csináltam.
> >
> > Én abban látom a problémát, hogy a magyar felsőoktatásban nagyon
> eltolódik
> > a tananyag elméleti oldalra és emiatt nehéz leszűrni a lényeget. De ha
> > megnézel egy amerikai egyetemi tankönyvet, akkor látni, hogy másképp is
> > lehet ezt csinálni: sokkal inkább az alapoktól indul, rengeteg valós
> > életből származó példát hoz, az elején szájbarágós de a végére így is
> eljut
> > oda ahova egy magyar könyv.
> >
> > Üdv
> >
> > 2015. január 27. 18:48 Hofferek Attila írta, <hofi at soka.co.hu>:
> >
> >> Szerintem nem. Egyre több az olyan munkáltató, aki felismerte, hogy X év
> >> kiseggelése
> >> maximum a monotóniatűrésről mond el valamit, semmi másról.
> >>
> >> 2015.01.27. 15:28 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
> >> > Aha.
> >> >
> >> > cserebe kapsz netto 90et oszt orujje.
> >>
> >> --
> >> Hofferek Attila
> >>
> >> -----------------------------------------
> >> elektro[-flame|-etc]
> >>
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list