[elektro] TDA 2040 helyett

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun Feb 1 20:25:28 CET 2015


istvanedamik at gmail.com wrote:

> Ezt  nem értem. Mi kevesebb mint az 1 V alatti (kevesebb mint 1 V)
> feszültség változás? A -1 V ? :)

Hát én úgy értettem, hogy mondjuk 14 +/-0,4V vagy ilyesmi. Ehelyett a tény a 
példában maradva a 14-nél +/-0,05V vagy efféle.

> Mellesleg komolyra véve, ha alapjáraton egyszerre, ami bármikor
> lehetséges: (halogén) tompított + fényszóró meg a kicsik, index +
> ködlámpa +fűthető első, hátsó ablak+ űlések, tükrök fűtése, +hűtő,
> fűtő ventillátor üzemel, bizony az akku saruin sem a kis terheléskor
> szokásos cca. + 14V helyett ilyenkor nem mérek 13V feletti
> feszültséget. S még nem is kapcsoltam fel mindent a Mondeoban, pl.
> képzeld el hogy még dudálok is :).

Jó, alapjáraton ekkora konyulás megeshet. Ekkor már nem elég a generátor 
gerjesztéséhez a kapocsfesz.

> Amúgy igazad van, általában az akku saruin 0,5V alatti a fesz.
> ingadozás, de a nagyfogyasztóknál, pl. bömbölő rádió +  erősítőjénél
> ez már akár többszöröse is lehet a vezetékeken átfolyó áram okozta
> feszültségesés miatt -szerintem. S eredetileg ez (is) volt lényegében
> az alap téma.

Én is erre akartam kilyukadni. Biztos nem húztál az akkusaruhoz a műszertől új 
kanócot, szóval ahol mér, ott egy halom fogyasztó feszesése okozhatja, hogy amit 
mutat, az túl kevés.

Anno a zsigulinál mértem a fényszórókon túl kicsi feszt. Aztán átalakítottam: 
beraktam egy relét, onnantól az kapcsolta a fényszórókat, és az ő áramukat meg 4 
mm2-es kanóc vitte. Onnantól elfogadható lett a fény. Persze a motiváció a 
kormánykapcsoló elmelegedése volt.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list