[elektro] TDA 2040 helyett
istvanedamik at gmail.com
istvanedamik at gmail.com
Sun Feb 1 17:05:28 CET 2015
>> A kocsimba szereltem be
>> panelvoltmérőt (k..va jó, még a műszerfalba a csak extrább változat kapcsolóinak fenntartott
>> helyre passzolt is :) ), 1 V alatt van (járó motornál)12V-os rendszerben a
>> fesz. ingadozás a különböző terhelések bekapcsolásakor, tehát 24V -os járgányban sem
>> lehet olyan problémás (sőt-sokszor fele áramok!!).
> Valami nagyon xar helyre sikerült bekötnöd. Ugyanis, ha egy precíz műszerrel az
> akkun mérsz, akkor jóval-jóval kisebb változások mérhetők járó motornál. Mai
> autóknál még alapjáraton is.
> hjozsi
Ezt nem értem. Mi kevesebb mint az 1 V alatti (kevesebb mint 1 V) feszültség változás? A -1 V ? :)
Mellesleg komolyra véve, ha alapjáraton egyszerre, ami bármikor lehetséges: (halogén) tompított + fényszóró
meg a kicsik, index + ködlámpa +fűthető első, hátsó ablak+ űlések, tükrök fűtése, +hűtő, fűtő ventillátor
üzemel, bizony az akku saruin sem a kis terheléskor szokásos cca. + 14V helyett ilyenkor nem mérek 13V feletti
feszültséget. S még nem is kapcsoltam fel mindent a Mondeoban, pl. képzeld el hogy még dudálok is :). A
terhelések bekapcsolásakor fellépő impulzus jellegű feszültségcsökkenésekről melyet a generátor késve
korrigál -ha korrigál- már nem is szólva.
Amúgy igazad van, általában az akku saruin 0,5V alatti a fesz. ingadozás, de a nagyfogyasztóknál, pl. bömbölő
rádió + erősítőjénél ez már akár többszöröse is lehet a vezetékeken átfolyó áram okozta feszültségesés miatt
-szerintem. S eredetileg ez (is) volt lényegében az alap téma.
--
Üdvözlettel,
Istvanedamik mailto:istvanedamik at gmail.com
More information about the Elektro
mailing list