[elektro] OFF - Tesla teszt
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Aug 18 18:00:40 CEST 2015
Király,Gyula wrote:
> Üdv!
>
> Ezt nem értem...
> Én mindig megriadtam , mikor láttam a teherautón:
> VIGYÁZZ! LÉGFÉK!
Ez a felirat a teherautó melyik végén volt olvasható? Csak nem a hátulján? :-)
Szerintem a régi légfékes teherautóknál az volt, hogy nem lehetett elég finoman
szabályozni a fékerőt, és ha rá talált rendesen lépni a pedálra (lehet, hogy
jószerivel erőmentesen), akkor satuzott az összes kereke, meglehetősen gyorsan,
és hát akkor aki mögötte nem számított az indokolatlanul intenzív fékezésre
(féktávolság ugye), az beleszállt. A zsiguli különösen xar volt atekintetben,
hogy nem jól volt elosztva a fékhatás előre-hátra. Volt ugyan egy
fékerőszabályozó, ami azt a célt szolgálta, hogy ha hátul leterhelik, oda többet
adott, de ez biztosan nem jól működött. Átéltem pár meleg helyzetet, amikor az
előttem lévő normálisabb jármű csak úgy simán fékezett, én meg alig bírtam
koccanás nélkül megállni mögötte. Ezzel az öreg forddal már nincs ilyen
probléma, ez mintha jobban lenne kitalálva.
Na aztán lehet, hogy olyan is van, amiről írtál, hogy a légfékes jármű nem tud
elég hamar fékezni, én nem kerültem ilyen szituba.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list