[elektro] OFF - Tesla teszt
"L. Pásztor"
seasoft at invitel.hu
Sat Aug 15 14:59:53 CEST 2015
Minap ültem régi suziki-ban, nem volt olyan eccerű álló helyzetben
tekerni, és az akna fölé belavírozni !
Noha utálom a mai egy ujjal tekergethető, túl-szervózott vackokat, és
hozzá vagyok szokva a sport futóművekhez, melyeknél "viszonylag" kevés a
szervo hatás az autó közvetlenebb visszajelzései érdekében ... a régi
suzuki álló helyzetben akkor is meglepett ... mert 20-25 év alatt el
lehet szokni tőle.
(Készülök rá, hogy valahol kölcsönözzek 1-2 órára egy régi 1200-es
zsigulit, h gyerekeimnek megmutassam, mi (volt) a magyarok istene ... :))
Egyébként egy széles abroncs jól tapadó igazán puha nyári gumi nagyon
messze van már a régi "négyévszakos" bakeli-kemény gumiktól.
Összehasonlítás képpen nemrég belebotlottam apáméknál pár nagyon-nagyon
régi, megsárgult auto-motor számba.
Lada teszt, 70-es évek közepe, jónak mondott 135-ös Traial vagy Tigar
gumikkal, satus fékteszt (nem volt ABS), a nagyon veszélyesnek írt
100-ról a fékút közel 70 méter volt ...
Ma ugyanezt pl. 225-ös Yokohama gumikon elintézzük 35 méter alatt, és
ennek legfőbb oka (a futómű és felfüggesztés mellet) a gumi lényegesen
nagyobb tapadása.
(Ennél már csak az tetszett jobban, h szelepállítás ajánlottan 2e (!)
kilométerenként :) ... emléxem hézagoltunk sokat ... de a
gyakoriságára már nem)
A kormány erő álló helyzetben sem lehet ugyanaz, valamint ahogy írta
valaki, a 2.4-es kopp-tól kopp-ig kormány áttétel sem ugyanaz, mint
régen ... ahol (talán?) lehetett akár 4 fordulat is.
-------------------
L. Pásztor
-------------------
2015.08.15. 12:38 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
> Na igen. A D-Kadett szervótlan kormányát ugyanolyan könnyen tudtam tekerni, mint a későbbi autók szervósát.
>
> Ed
>
> Sent from a tamagotchi
>
> On August 15, 2015 11:26:12 AM CEST, Xorn <toth.endre at gmail.com> wrote:
>> Azért azt se feledd el, hogy a szervo előtt is volt élet. Utána pedig
>> azert nem tudod rásegítés nélkül tekergetni, mert nem arra méretezték,
>> hogy emberi erővel tekerhető legyen.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu> írta (2015. augusztus 15. 8:42):
>>> Azért érdekes próbálkozás egy 245/35/19-es tappancsokon futó vasat
>> álló
>>> helyzetben szervó nélkül tekergetni ...
>>> Eszméletlenül bele kell kapaszkodni a kormányba.
>>> Viszont még volt egy tech.érv: a szervó nélküli tekergetés hamar
>>> tönkreteszi a fogaslécet, és gyorsan megnő a kotyogás.
>>>
>>> ----------------
>>> L. Pásztor
>>> ----------------
>>>
>>>
>>>
>>> 2015.08.14. 14:11 keltezéssel, jhidvegi írta:
>>>> Zoltan Szabo 1(BHU) wrote:
>>>>> Honvédségi téma! Terepen teherautó, ha kilövik a kerekét, ne rátsa
>> ki
>>>>> a kezedből a kormányt! Több 10 tonnás járgánynál nagyon
>> elképzelhető
>>>>> a dolog! 2. Világháborús történet, szerintem igaz. Vezettem még
>>>>> Csepelt és PSZH-t!
>>>> Van benne valami, nem gondoltam rá.
>>>> Végülis volt egy esetem az előző autóval (volt benne szervo):
>> rámentem egy
>>>> gyalogátkelőhelynél középre épített járdasziget-kőre, ami pont az
>> elválasztósáv
>>>> vonalába volt felépítve. Valamit matattam, nem figyeltem eléggé.
>> Mind a két
>>>> baloldali kerék totál szétment, nem csak a gumik, a felnik is, és
>> asszem rugó is
>>>> tört. De átjutva ezen a részen teljesen kormányozható maradt a
>> járgány, kiálltam
>>>> a legközelebbi lehetőségnél (kb 30 méterrel odébb), és hazaballagtam
>> talicskán
>>>> elhozni plusz egy kereket.
>>>>
>>>> Lehet, hogy ha nincs kormányszervo, nem tartottam volna meg a
>> járgányt, de azt
>>>> is el tudom képzelni, hogy a kormánymű visszairányban majdnem önzáró
>> legyen.
>>>> Persze a zsiguliról tudom, hogy az se volt teljesen önzáró, szóval
>> valamire
>>>> váratlanul rámenve kifordult a kormány a kezemből, de sose volt
>> belőle baj. Nem
>>>> tudom, miért nem csinálják visszafelé teljesen önzáróra, ha már
>> nincs szervo. De
>>>> ha van, akkor is. Ha önzáró, akkor max egy nagy kerékelfordító
>> nyomatékot nem
>>>> tudok lekűzdeni, szóval abba az irányba tekerni a kormányt, de ő se
>> tudja
>>>> tekerni visszafelé.
>>>>
>>>> hjozsi
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list