[elektro] OFF - Tesla teszt
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Aug 11 15:32:53 CEST 2015
Ez, amit leírtál, teljesen rendben is van.
Az nincs rendben, hogy beépítenek szoftverrel működtethető olyan
beavatkozószerveket, amikkel lehet vezető nélkül is kormányozni, fékezni,
gyorsítani, motort leállítani stb!
Tesztelni, adatokat gyűjteni üzem közben, ezeket lekérni, sw-t módosítani
lehessen, azzal nincs bajom, ha persze ez is kellő biztonsággal történik.
hjozsi
Lajos Rancz wrote:
> Helló!
>
> Mint mindig most is a pénz a mozgató erő (vagy másképp fogalmazva a
> hatékonyság növelése). Az alábbi peremfeltételek vannak:
>
> - Egy autó visszahívásának költsége (javítás, alkatrész stb nélkül)
> kb 100 USD/autó
> - A visszahívásoknak egyre nagyobb része szoftver problémára
> vezethető vissza (ha jól tudom már 50% feletti arányban)
> - Ez a két pont együtt nagyon drága autóipari szoftver fejlesztést
> eredményez mert mindent mindennel le kell tesztelni, ki kell
> próbálni; nem maradhat benne hiba
> - Ellenben:
> - A mindenhol elérhető mobil internet költsége egyre kisebb
> (előre kifizetik, benne van az autó árában)
> - A vevők olyan felhasználói élményt szeretnének mint egy mobilon
> - Viszont ilyen fejlesztéseket nem lehet rentábilisre kihozni
> standard autóipari fejlesztési processekkel
> - Következmény: sw update távolról
>
> Mivel a sw update lehetséges lesz távolról és szeretnének _olcsón_
> minden szoftvert frissíteni (lásd visszahívás költsége) ezért bele
> fogják tervezni ennek a lehetőségét. Ergo elérhető lesz távolról
> minden elektronika az autóban fizikailag is.
More information about the Elektro
mailing list