[elektro] OFF - Tesla teszt

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
Sun Aug 9 22:17:02 CEST 2015


Hali!

Itt nyilván az történt, hogy a fejlesztési folyamat nem tartalmaz It
biztonságra való tervezési lépéseket, vagy ezeket nem jól hajtják végre.Nem
volt kockázat és sérülékenység elemzés egy új feature fejlesztésekor, pláne
nem rendszer szinten.
Itt valami olyasmi történt, hogy a rádió is ül a CAN buszon, ugye sebesség
függő hangerő, különböző paraméterek kijelzsée a kijelzőjén, ésatöbbi. A
rádiót, ami netes kapcsolattal rendelkezik, megtörték, és innen azt küldtek
a CAN-ra, amit akartak.
Nagy probléma, hogy a biztonság kapcsán a legtöbb fejlesztőnem még mindig
csak a titkosság jut eszébe, könnyen lehet itt azt gondolta és akkor mi
van, ha a behatoló olvas a CAB-busztól. Semmi hasznosat nem tud ellopni.Fel
sem merült benne, hogy más is tehet.
Pedig a biztonságnak a titkosság kívül még két másik komponense van, a
sérthetetlenség és a rendelkezésre állás.Tehát nem tudjuk jogosulatlanul
megváltoztatni az információt és nem tudjuk elérhetetlenné tenni a
jogosultak számára. Ha ez a hármas ( CIA - Confidentiality, Integrity,
Availability) megvalósul, akkor beszélhetünk biztonságról.
Nem tudom mit csináltak, vagy mit nem, de nyilván amikor valaki kitalálta,
hogy legyen a hifi net kapcsolatos, akkor elemezni kellett volna, hogy
milyen sérülékenységek lehetnek, ezek milyen kockázatot jelentenek a védett
rendszerre (autó) és mit kell tenni, hogy ezt a kockázatot csökkentsük.
Feltételezem, hogy ezek nem történtek meg.
Fel kellett volna, hogy merüljön, hogy mi van, ha valaki megtámadja a
rádiót és elkezd üzeneteket küldeni a CAn buszon. Aztán elgondolkodni, hogy
a rádiónak valóban célszerű-e ha bármit üzenhet, vagy korlátozni kéne
ezeket. ha igen, akkor valahogy meg kelett volna oldani, hogy a rádióból
csak a szükséges és engedélyezett üzenetek mehessenek ki. Stb.
Van több "secure engineering" módszertan meg keretrendszer. való igaz,
használatuk macerás néha, erőforrást igényel, sokszor sem a fejlesztők sem
a megrendelők nem értik, hogy minek. ("hozzánk úgysem törnek be"
módszertan), aztán a végén csak kiderül, hogy jó lett volna már ez elején
figyelembe venni ezeket.

Szabolcs


2015. augusztus 8. 23:29 jhidvegi írta, <jhidvegi at gmail.com>:

> SZIGETI Szabolcs wrote:
>
> > Ez úgy történik, hogy a biztonság egyrészt a tervezési-fejlesutési
> > folyamat része kellene, hogy legyen; másrészt érteni kellene hozzá. A
> > legtöbb esetben egyik feltétel sem teljesül. Ezen a területen
> > (mármint it biztonság) dolgozom. Hát, láttam már pár érdekes dolgot.
> > A legtöbb fejlesztési folyamatban eleve nincs is benne. "Majd a végén
> > rakunk elé egy tűzfalat meg vírusirtót, attól lesz biztonságos"...
>
> Én már azt nem értem, hogy minek kell bárminek kintről hozzáférhetőnek
> lennie
> egy autó alapműködésében. Jó, legyen benne internet meg ami szem-szájnak
> ingere,
> de ezeknek mi köze a motorhoz, fékhez, kormányhoz? Miért kell olyanra
> csinálni,
> hogy legyen köze?
>
> Valszeg a totál hozzánemértés szólal meg bennem, de tényleg így érzem.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list