[elektro] Motorvédő kapcsoló vs hőkioldó

Adam Huszar adam.huszar at gmail.com
Sun Sep 14 21:32:13 CEST 2014


Köszönöm a válaszokat!

Most már értem: a motorvédő kapcsolóval meg tudom csinálni azt, hogy
adjak egy visszacsatolást a PLC-nek, hogy mondjuk egy szivattyúmotor
leverte, ezért nem indítható a gép, míg egy egyszerű hőkioldóval ez
nem megoldható.

Ádi

2014-09-13 20:37 GMT+02:00 Cser Tamas <maguspr53 at gmail.com>:
> jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2014. 09. 13.:
>> Adam Huszar wrote:
>>
>>> Meg tudná valaki fogalmazni, hogy pontosan mi a különbség a motorvédő
>>> kapcsoló és a hőkioldó között, illetve melyiket milyen esetekben
>>> érdemes/kell használni?
>>
>> A motorvédő kapcsolónak az a lényege (ha jól tudom), hogy az adott
>> áramtartományú motorok melegedési időállandóját elég biztonságosan utánozza
>> le,
>> tehát nem fog leoldani akár gyakori indítástól sem, de ha az egész finoman
>> beállítható leoldóáramnál nagyobbat vesz fel annyi időn át, amennyi már a
>> motort
>
> én az egyik cucilista Ganz ketyerében 3 fázisú áramváltóval
>  "fűtött" 3db bimetálos kioldót találtam, és ott a bimetálosokat
> lehetett előfeszíteni, és a csavart eltekerő gombok (fázisonként)
> voltak Amperre kalibrálva (3fázisú építési teherlift)
>
> itt a mai szabványok mai szövegei szerint van körbemagyarázva
>
> www.ganzkk.hu/magyar/horelek_motved.pdf
>
>> is veszélyeztetné, akkor le fog oldani, és úgy is marad.
>>
>> Aztán lehet, hogy annyiban tévedek, hogy vannak hőkioldók olyanok, amik
>> közvetlenül a védendő dologra vannak szerelve, és melegedésre
>> szétkapcsolnak,
>> leválasztják a védendő dolgot. Egyik változata a hőbizti, de van olyan is,
>> ami
>> lehűtve visszakapcsol. Talán az utóbbit lehetne hőkioldónak nevezni, de ezt
>> csak
>> gondolom.
>>
>> hjozsi
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list