[elektro] durung áram + tirisztor
hg12345
hg12345 at freemail.hu
Mon Sep 8 16:49:30 CEST 2014
>> Típusa SKKT106/16 SEMIPACK1
>
>Hú, az sokkal többet tud, mint ami ide kell.
>Az egy tirisztorra megengedhető áram-középérték a 106A melegen. Ez az egész
>modulra vonatkozóan 235A eff. értékű színusznak felel meg.
A doksi szerint Itrms=180A most látom, akkor ez eléggé túl van méretezve :-)
Ebben nem vagyok járatos, a ITav(180fok)/85Cfokon csak egyre vonatkozik vagy mindkét eszközre.
Ez most fix egyenfeszültség vagy RMS, mert azért nagy a különbség....
>
>Ebből az következik, hogy mégis a hűtéssel lehet gond. Szerintem nem igaz a 85
>fok, amit mértek.
Tudtommal infrával fekete matricán.
>
>> tudom a feszültség esés a PN átmenetek számától függ általában átment
>> *0.3V lehet számolni,
>
>Ez nemegészen van így, a pn átmenetek fesze akár ellentétes polaritású is lehet.
>Tehát érdekes módon a sima dióda és a tirisztor fesz-esése csaknem ugyanakkora.
>
De a triac nagyobb...
>
>> hűtve, de valóságban 6m/s sebesség hűtve. (szerintem felesleges, mer
>> 2 vagy 3m/s felett már nincs hatása, talán inkább ront is :-(
>
>Hát igen, a túlhűtött tirisztor lederesedhet. :-)
>
>> tirisztor esetén ~160W körüli disszipációt kell elvonni.) Ráadásul a
>> hűtő levegő nem a csarnokból jön, hanem kintről, egy kemencés csarnok
>> hőmérséklete meglepően meleg tud lenni.
>
>Lehet, hogy nem jól van felszerelve, nem sík a felület, amire rárakták, esetleg
>deformáció is bejöhet, ha valami szennyeződés marad alatta, vagy a görbe
>felületre rányomják úgy, hogy megtépik a két végén a csavarokat... Csak agyalok,
>mert ha minden jó lenne, akkor elvileg nem szabadna a büdös életben tönkremennie
>ezeknek.
Ezüst hővezető pasztát tettek alá, vékonyan ennek a modulnak a talpa meghajtatlan, és a ami visszajött nincs deformálódás és szinteződés rajta. Szorításközben egyenletesen jött a trutyi alóla :-)
>
>> A probléma az is ugyan ezen a helyen normál gyári 125A/460Vac
>> szilárdtest jelfogók is 2-3 hetes periódusban tönkre mentek, szintén
>> túlfeszültségre védve, de volt olyan is ami magában tartalmazta
>> snubber és túlfesz áramkört is (ugyan ez butaság, de ez van).
>
>Vannak üzemek, amik közel vannak alállomáshoz, és ilyen helyeken nagyon nagy
>energiájú, alacsonyabb frekijű kapcsolási tranziens feszek jönnek létre. Persze
>sosem 1600V-osak, csak valami 800V környékén vannak. Szóval ez inkább a többi
>félvezetőt teheti tönkre, ezeket a tirisztorokat nem valószínű.
A varisztor digitális detektál, ilyen esetben csak a két lába marad meg a fejét meg a szekrény aljában találod, üzembiztosan jelez.
>
>Különben trafó elé kötött ilyen tirisztorpároknál volt, amikor megnéztem, mi
>van, ha leveszem róla az RC-ket. Meg mertem csinálni, mert azok is valami
>1600V-os tirisztorok voltak, és nem láttam 900V fölötti fesztüskéket. Azért
>persze visszaraktam, csak kíváncsiságból csináltam.
A trafó előtti félvezetős kapcsolgatás főleg null átmenetben triackal elég izgalmas brummog és kicsapja a biztosítékot, majd kicserélik nagyobbra és utána, így 20-30sec alatt leégégeti a primert :-()
>
>A tirisztorok túlfesztől hidegen pusztulnak, nincs melegedési nyom tehát. Vagyis
>igazad van, túláram vagy elégtelen hűtés lehet csakis.
Na meg kikapcsolt állapotban, ha túlléped a maximális feszültséget, ez könnyen előállítható egy gyors kisrelével vagy mágneskapcsolóval, ez ellen jól véd a varisztor.
>
>Egy javaslat túláram ellen: nem érdemes szerintem a drága tirisztorvédő biztiket
>használni, inkább gyors kismegszakítókat betenni, ha kell, megfelelő
>áramelosztós huzalozással paralell is lehet őket alkalmazni. Pl ha az áram
>tutira csak 106A, akkor egy 50 és egy 63A-es B karakterisztikájú kb meg is
>felel. (Elsőre én 2 db 50A-est raknék be. Ez tuti leold, ha sokkal nagyobb lesz
>az áram bármiért, és ha sok a leoldás, akkor lehet törpölni, mi okozza, esetleg
>zárlatok lépnek fel a fűtőtestek táján?)
Biztos 106A rms folyik, fázisonként, nem tudok olyan biztosítékról amit kisebbel lehet védeni :-?
A gyors biztit a beépítő választotta, én csak próbálok segíteni.
>
>Addig is a hűtőtönk sokkal jelentősebb lehűtéséről kellene gondoskodni. Ha kinti
>levegő hűti, akkor ez valszeg megtörténik eleve. De lehet, hogy valami
>légáram-érzékelés is kellene, mert elég, ha pár percre észrevétlenül kimarad a
>légáram, és már kész is a baj. Vagy a hűtőhőfok-érzékelés is megfelel, csak az
>lassúbb, viszont érdemibb.
Pont ezt ajánlottam a beépítőnek, regisztrálni kéne hűtőborda hőmérsékletét és egy légsebesség érzékelőt betenni. A szabályozó készülékek amiket használnak (ezt csináljuk mi) itt nem probléma a több bemenet, a riasztási kapcsolás és az adatgyűjtés....
Üdv
>
>hjozsi
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list