[elektro] pedelechez (segítő motor) detektor?
umnyo
umnyo at freemail.hu
Mon Sep 8 09:42:51 CEST 2014
Kérdés a teljesítmény.......
Attila
"Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>segédmotoros kerékpár
>
>KJ
>
>2014.09.08. 09:32 keltezéssel, Xorn írta:
>> Éppen szombaton láttam egy fickót felfelé tekerni a Farkastorki úton.
>> Azaz nem ő tekert, hanem a hátsó kereket hajtó akkus fúró. :-)
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2014-09-08 9:11 GMT+02:00 umnyo <umnyo at freemail.hu>:
>>> Nem a pedál a feltétel, hanem hogy emberi erővel rásegíts. Kvázi lökdösheted magad a földön is.
>>>
>>> Csak ezt egy rendőrnek nehéz beadni, de a pedál tudtommal nicns benne pontosan megfogalmazva
>>>
>>> Attila
>>>
>>> "Kovács József" <kj at faldeko.hu> írta:
>>>> Az a kerékpárság feltétele, hogy: KELL lennie egy pedálnak IS, amivel a
>>>> kerékpár önállóan hajtható.
>>>> Ettől még használható tisztán motoros üzemben is...
>>>>
>>>> ----
>>>>
>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>
>>>>
>>>> A pedál forgása adja az ütemet a motoroshajtásnak.
>>>> Ha nem tekered >> nem hajt a motor.
>>>>
>>>> A rokkant járgány >> NEM jármű !!! ha max 10 km/h-ra képes.
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>> ---------------
>>>> A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy
>>>> hajtott kerekes szék
>>>> és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből
>>>> 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes,
>>>> továbbá a gyermekkocsi és a talicska -
>>>> azonban nem minősül járműnek.
>>>> Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
>>>> --------------
>>>> -----------------------------
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>>
>>>> 2014.09.07. 23:26 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>>>>> pedál nélküli e-bike (e-roller) kvázi "önindítózása" leszívja az akkut
>>>>> (ami iszonyatosan le is rövidíti a hatótávolságot is)
>>>>> a gyáli piacról a 60kilós feleségem még úgy-ahogy hazaér
>>>>> de engem már csak a piacig tudna elvinni, hazafelé már nem
>>>>>
>>>>> viszont a pedelec, csak mint "rásegítő" emészti a delejt,
>>>>> tehát ugyanekkora akku még engem is hazasegítene
>>>>>
>>>>> --------------
>>>>> (meg mellesleg a KRESZbe is belekutyultak
>>>>> 2010 jan 1 után:
>>>>> r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi
>>>>> erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
>>>>> !!! segíti.!!! (tehát a "pedál nélküli" már nem elégíti ki :-( )
>>>>>
>>>>> és az EU is mindenbe belepiszkál:
>>>>> (EU directive 2002/24/EC)
>>>>> az EU szabályok szerint még a 6 km/órás határig működő
>>>>> elektromos elindítás segítő rendszerrel felszerelt kerékpárok
>>>>> is a segédmotoros kerékpár kategóriába sorolódnak.
>>>>>
>>>>> ha innen nézem, az összes rokkant szék is "segédmotoros"
>>>>> -----------------------
>>>>> visszatérve a levél tárgyához:
>>>>>
>>>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>>>> vagy a hátsó kerék "forgatottsága" engedi a villanymotort bekapcsolni?
>>>>>
>>>>> EU 2002/24/EC-t még nem találtam meg, abban is lehet még
>>>>> néhány agyrém ( mint a mostani porszívósdi :-( )
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list