[elektro] pedelechez (segítő motor) detektor?
Szabó Zoltán
szacsek at freemail.hu
Mon Sep 8 08:13:14 CEST 2014
Sziasztok!
Ezen már én is agyaltam sokat és megkérdeztem pár rendőrt. A roller nem jármű! Közúton nem közlekedhetsz vele! Semmilyen más szabály nem vonatkozik rá! Gyalog mehetsz az úttest szélén?... Igen, nem tiltja semmi, kivétel autópályán. Akkor ezzel is. Nem büntethet meg! Nincs mire hivatkoznia!
A múltkor megállított egy nem helyi rendőr, kérdezte, mit csinálok (éppen rollerrel menetem vásárolni).
- Akkor mi ez a szerkezet?
- Gyorsít a közlekedésemben.
- Nélküle nem megy?? (Gúnyos vigyor)
- Dehogynem! Összecsuktam, feltettem a vállamra és továbbsétáltam (fagyott vigyor).
(nem a kínai vékony kerekű)
Ezt a típust még nem találtam meg sehol! Állítólag a F1-en használják a depók közötti közlekedésben??? Mindegy, 5000 ért vettem! Hová tehetek fotót?
Z
Cser Tamas <maguspr53 at gmail.com> írta:
>charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2014. 09. 08.:
>> lattal mar kerekpart tolo embert , rollert ?
>> nem latom benne a pedal kitetelet .
>> muszaki vizsgara ugysem kell vinned - ha meg megis belekotnek , ez a
>> megfogalmazas semmit nem zar ki .
>
>az egyik criticalmass fórumon valaki így fogalmazott :-)
>" Oké, hogy a rendőr nem fog ampermérővel rohangálni az utcán, de
>azért mégis jó lenne tudni, hogy mit sértek meg... "
>
>ha belémköt egy 2010. jan 1 utáni jogi fordulat alapján, amiről nem is
>hallottam,
>és én egy 2009. dec 31 előtti jogi fordulatra hivatkozok, amit ma is
>érvényesnek
>vélek, akkor sarokba vagyok szorítva, és esetleg elismerem a szabálysértést
>
>a pedál kitételre úgy értelmezem
>ezt a ketyerét NEM "emberi erő hajtja"
>http://holkerekparozzak.hu/images/stories/Cikkek/E-bike/ebike.jpeg
>pedálja nincs, de rollerhez hasonlóan fél lábbal rajta állva, és fél lábbal
>lökdösve szintén nem jön össze, nem tudom belemagyarázni
>az "emberi erőt"
>
>
>> 2014. szeptember 7. 23:26 Cser Tamas írta, <maguspr53 at gmail.com>:
>>
>>> pedál nélküli e-bike (e-roller) kvázi "önindítózása" leszívja az akkut
>>> (ami iszonyatosan le is rövidíti a hatótávolságot is)
>>> a gyáli piacról a 60kilós feleségem még úgy-ahogy hazaér
>>> de engem már csak a piacig tudna elvinni, hazafelé már nem
>>>
>>> viszont a pedelec, csak mint "rásegítő" emészti a delejt,
>>> tehát ugyanekkora akku még engem is hazasegítene
>>>
>>> --------------
>>> (meg mellesleg a KRESZbe is belekutyultak
>>> 2010 jan 1 után:
>>> r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi
>>> erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor
>>> !!! segíti.!!! (tehát a "pedál nélküli" már nem elégíti ki :-( )
>>>
>>> és az EU is mindenbe belepiszkál:
>>> (EU directive 2002/24/EC)
>>> az EU szabályok szerint még a 6 km/órás határig működő
>>> elektromos elindítás segítő rendszerrel felszerelt kerékpárok
>>> is a segédmotoros kerékpár kategóriába sorolódnak.
>>>
>>> ha innen nézem, az összes rokkant szék is "segédmotoros"
>>> -----------------------
>>> visszatérve a levél tárgyához:
>>>
>>> ez a "segítés" lekapcsol, ha két taposás közben egy picit
>>> megáll a lábam (szabadon futó)?
>>> vagy a hátsó kerék "forgatottsága" engedi a villanymotort bekapcsolni?
>>>
>>> EU 2002/24/EC-t még nem találtam meg, abban is lehet még
>>> néhány agyrém ( mint a mostani porszívósdi :-( )
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list