[elektro] Frekiváltó méretezési kérdés
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Sep 1 11:42:36 CEST 2014
Móczik Gábor wrote:
> Mégis tud valamennyit fékezni külső ellenállás nélkül, pl. egy motort
> meg tud állítani egyszer-kétszer...
> Akkor hová rakja a kraftot?
Ha kicsi az energia, valszeg a betáp elkóba, amit később elfogyaszt működésre.
> Én onnan gondoltam megközelíteni a fékellenállás kérdést, hogy
> megpróbálom meghatározni a lassítandó rendszer inerciáját (akár
> méréssel), választunk egy ésszerű lassulást, és ebből kijön, hogy a
> lassítást az idő hány %-ában kell végezni (kitöltési tényező).
> Ebből utána kijön az átlagos fékteljesítmény.
Nem is kell a lassulás mértékével számolni, a lényeg, hogy ha ismert a theta,
akkor ismert az eltüntetendő mechanikai energia. Ez szorozva a gyakorisággal
(darab/s) adja a teljesítményt közvetlenül. (Ha 1 percenként kell megállítani,
akkor ugye 1/60 darab/s a gyakoriság)
> Jól értelmezem, hogy a V1000 a fékellenállást chopper üzemmódban
> kapcsolgatja a belső 560V-os DC tápra, tehát az ellenállás értéknek
> akkorának kell lennie, hogy ezen a feszültségen akkora disszipációja
> legyen, mint a csúcs fékteljesítmény igény?
Bár nem nekem szól a kérdés, de igen, én is így vélem, pontosabban legalább
akkorának kell lennie. Nagyobb lehet, ha kisebb, akár picit is, akkor meglehet,
hogy érzékeli az elkó fesz-emelkedését, és bizonyos szint fölött leáll a
fékezéssel.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list