[elektro] 10AGW terhelhetosege, melegedése?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Mon Sep 1 11:19:46 CEST 2014


Horváth Péter <justicefriend at freemail.hu> írta, 2014. 08. 30.:
> 2014.08.24. 13:29 keltezéssel, Cser Tamas írta:
>> egy 1000VA-es  UPS-t 24V-ről táplálnak  -->>  normál esetben 41,7A
>> az akkukból a nyomtatott áramkörhöz bevezető kábelre festve
>> 10AGW felirat -->> ez a konverterek szerint 5,26 mm2
>> (a 2db 12V akku sorbakötő vezetékére egy 60A-es autós biztosíték is van)
>>
>> egy bikakábelt elvágtam, ( 2db x1m-es ) abban 6mm2 keresztmetszet van
>> ( a 6mm2-es érvéghüvely passzol neki )
>>
>> az UPS-t felszerelem ilyen "betáppal", hogy bármikor, bármilyen és
>> bármekkora
>> külső akkuról mehessen (és ne kelljen a dobozt bontogatni )
>>
>> remélem, hogy jól számolom:
>>
>> R = 0, 017 ohm mm2 /m  * 2m / 6mm2 = 0,017 * 2 / 6 = 0,005666667
>> U = 0,005666667 * 41,7  = 0,2363 Volt  -->> 24Volton 1% feszültségesés
>>
>>
>> a 10AGW-nél ( 5,26 mm2) izmosabb  6mm2 bikakábellel  a 41,7A -t
>> a  2x1m hosszabbítás melegedésre  bírná?
>>
>> a "kisfeszültségű vezetékek méretezése"  szerint
>> "terhelési táblázat" -ban  B csoportja (47A) és C csoportja (57A)
>> akár jó is lehetne?
>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
> Itt csak az a gond, hogy az UPS legkésőbb 10V (két akkunál 20V)
> feszültségnél lekapcsol.
> Az ólomakkunak 10,5V elérésekor kezd gyorsan csökkenni a feszültsége, és
> károsodni.
> Azért nem 10,5 V, mert beszámítják a vezetékeken eső feszültséget. Ha 1m
> vezetéket akarsz használni az eredeti  10 cm
> helyett, akkor 10x keresztmetszetet kell használni, hogy azonos legyen a
> feszültségesés.
> Különben már lehet hogy 11V akkufeszültségnél fog lekapcsolni, nem tudod
> kinyerni az akkuból az összes energiát.

hááát, igen, a kisütési görbék alapján nem szabad teljesen lecsontozni :-(

pl a diamec dm12-12  adatlapján a kisütési görbéknél a 11Voltról 10,5Voltra
zuhanás nagyon meredek, de még a 11,5Voltról 11Voltra zuhanás is igencsak
rövid idejű

most lesz majd akkubeszerzés, és a kalibrálási tesztnél az akku
kapocsfeszültségét
is érdemes lesz figyelni (az 1db multiméter)  és a gyári betáp ponton is
lemérném, hogy (a nem public) hány voltnál kapcsol le.

köszi



More information about the Elektro mailing list