[elektro] Tervezett avultatás
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Oct 31 00:03:55 CET 2014
nos ez szerintem eleg bizonytalan allitas. megkockaztatnam hogy a
mihezkepest miatt teves vagy igy a szovegkornyezetebol kiemelve ertelmetlen.
nezzuk mikor lassitja :
benya levego keverek mondjuk 100% toltottseg eseten x ms (100 loero)
benya levego keverek 50% + kipufogo gaz 50% , mondjuk pesszimistan
1.25-1.5x ms egesido (50lo)
lassitja a padlogazhoz kepest. de nem padlogazzal szokas egy mai eros autot
gyorsitani, tehat ket azonos uzemallapotot nezzunk amikor az egr mukodne :
alternativa : 55-60% benya levego keverek (50lo) 2x ms mivel a surites
soran elert vegnyomas es hofok lenyegesen alacsonyabb , tehat gyorsitja es
a fogyasztast is csokkenti az egr , mert kisebb elogyujtas eleg a gyorsabb
egeshez, kisebb a terfogati munka vesztesege -azonos , reszterhelesi
korulmenyek kozott.
bye
dexter
On 30 Oct 2014 23:46, "potyo" <potyo.ada at gmail.com> wrote:
> Nem kutattam nagyon utána, de wikipedián olvastam régebben:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation#EGR_in_spark-ignited_engines
>
> "Although EGR does measurably slow combustion, this can largely be
> compensated for by advancing spark timing. "
>
> 2014. október 30. 23:38 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>
> > az egr lassitja az egest a benzinesnel?
> > en forditva tudom.
> > bye
> > dexter
> > On 30 Oct 2014 21:44, "potyo" <potyo.ada at gmail.com> wrote:
> >
> > > Benzinesnél nem hiszem, a benzin-levegő keverék az ugyanaz volt akkor
> is,
> > > és ma is. Dízelnél talán az égés gyorsabb a nagyobb befecskendezési
> > > nyomásnak köszönhetően, viszont az EGR meg ugyanakkor lassítja az égést
> > > mindkét motornál.
> > >
> > > 2014. október 30. 19:51 Kormos Imre írta, <imre.kormos at gmail.com>:
> > >
> > > > Olyan indokot is el tudok képzelni, hogy régebbi motorokban az égési
> > > > folyamat lassabban zajlott le, most meg (pl károsanyag-kibocsájtási
> > > > okokból) gyors, erőteljes robbanás kell, ami sokkal jobban
> megterheli a
> > > > főtengelyt.. Ha van ez a kistömegű és nagy csavarodáskészségű
> > lendkerék,
> > > az
> > > > sok feszültséget levesz a főtengelyről..
> > > > Csak tipp...
> > > > KI
> > > >
> > > > ..
> > > > > Nem kell növelni a tehetelenséget. Nem növelni kell, 4 henger
> felett
> > > jól
> > > > > kiegyensúlyozott motor kell, kis lendtömeggel. A 4 henger és alatt
> > > kell a
> > > > > rugós-kettős lendtömeg.
> > > > > Ha hiszed, ha nem ... működik, Bármikor be tudom mutatni.
> > > > ..
> > > >
> > > > -----------------------------------------
> > > > elektro[-flame|-etc]
> > > >
> > > -----------------------------------------
> > > elektro[-flame|-etc]
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list