[elektro] Tervezett avultatás
potyo
potyo.ada at gmail.com
Thu Oct 30 10:20:58 CET 2014
Mindenféle hőmérsékleten próbáltam -27 és +35 között, sosem volt szokásom
egy helyben járatni a motort néhány másodpercnél tovább. Kivéve, ha kívül
ráfagyott a pára vagy az ónos eső, akkor muszáj volt, de egyébként olyan
vagyok, hogy addig melegítem a motort, amíg beteszem egyesbe a váltókart
:-) Nem kételkedek benne, hogy a klíma gyorsabban leszedi a párát (főleg ha
sok kicsapódik), de ha azzal kezdjük, hogy beülünk és azonnal benyomjuk a
ventilátort, akkor nem sok csapódik ki, és így enélkül is lehet élni. Na de
nem vitatkozni akarok, csak nekem ebből a szempontból a klíma nem tűnik
biztonságilag fontosnak.
Lagunaban manuális klíma van, nincs páramentesítés gomb. Mondjuk ettől még
én oda tudnám tekerni a tekerőket, ahová kell, és bekapcsolhatna, de nem
teszi :-)
2014. október 30. 9:52 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> Próbáld meg ezt -5 fokban, jeges hideg motornál. Vagy te szoktál várni
> 5 percet, míg észlelhetően felmelegszik a motor, hogy ennek a
> műveletnek valami érdemi hatása is legyen?
>
> Nem mellesleg klímával ez 5 másodperc.
>
> Egyébként bekapcsol a kompresszor, ha direkt a páramentesítés gombját
> nyomod meg.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2014-10-30 9:48 GMT+01:00 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
> > Mondjuk a kilátáshoz elég volt régebben csak a szélvédőre fújatni a
> > levegőt, ahhoz nem kell klíma. Legalábbis a Kadettemben nem volt klíma,
> de
> > a szélvédőre irányítva és maximális erősségre állítva a ventilátort, még
> a
> > hideg levegő is lefújta a párát - persze nyilván nem olyan kellemes a
> hideg
> > levegőt beáramoltatni, mint a klímát benyomni. Azt tudom, hogy a G Astra
> > ebből a szempontból egy sz at rabb konstrukció, nagyobb macera benne a
> pára,
> > na meg szeret a külső-belső keringetés átváltó eltörni, aztán ha épp
> belsőn
> > marad, akkor csinálhatsz akármit, csak szaporodik a pára bent. De ez
> > nyilván nem bizonyíték, hiszen lehetett olyat csinálni, amiben ez nem
> volt
> > gond.
> >
> > Újabb autókban nem tudom, de az én 15 éves Lagunamban 5 fok környéke
> alatt
> > be sem kapcsol a klímakompresszor, és nem tudom, mások hogy vannak vele,
> de
> > nekem a párásodás inkább télen szokott gondot okozni :-)
> >
> > 2014. október 30. 9:36 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> >
> >> A Mondeo pl. pont az ablak tövében szívja be.
> >>
> >> De mindegy, nem ezért kell. Azért kell, hogy kiláss, meg azért, hogy
> >> ne bambulj el a 35 fokban.
> >>
> >> Best regards,
> >> Andy
> >>
> >> 2014-10-30 9:22 GMT+01:00 Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com>:
> >> > Szerintem ezt is úgy erőltetik rá az emberre, hogy rossz a
> szellőztetés
> >> konstrukciója.
> >> > Nézd csak meg: elzársz minden fűtést és mégis 10 fokkal melegebb
> levegő
> >> jön a nyílásokon, mint a kinti levegő.
> >> > A zsiguli a friss levegőt közvetlenül az ablak elől szívta be, ma meg
> a
> >> kocsi elején valahol, és végig megy a cső a forró motortéren.
> >> > Így persze, hogy kell a légkondi.
> >> > KI
> >> >
> >> >
> >> > ..
> >> >> A légkondi viszont maximális mértékben biztonsági elem. Párásodás
> ellen
> >> is
> >> >> jó, még télen is, nyáron meg a 35 fokban elbambuló embert frissíti
> fel
> >> >> annyira, hogy ésszel tudjon vezetni. A kényelem csak másodlagos
> >> szempont,
> >> >> főleg az utasoknak.
> >> > ..
> >> >
> >> > -----------------------------------------
> >> > elektro[-flame|-etc]
> >>
> >> -----------------------------------------
> >> elektro[-flame|-etc]
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list