[elektro] Tervezett avultatás

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Thu Oct 30 08:38:13 CET 2014


Ez erdekes, mert regen sok sok eve volt egy rotax sarkanymotor , az 503-as.
Volt hozzajuk egy vacak fogaskerekes attetel. Zajos volt. Egyaltalan nem
volt ritka az 1000 oranal oregebb motor. Aztan bevezettek egy rugalmas
csillapito agyat a motor es a propeller kozott onnantol a300 oras
elettartam sokkal szigorubb lett, mert sorra tortek a fotengelyek az
elettartam lejarata utan.
Hogy csendesebb lett-e, nem tudom, mert uvolt a kipufogo, sivit a legcsavar
es rezeg az egesz. De lehet hogy a fogaskerek attetel hangja akar 50%-ot is
csokkent, ami az ossz zajszintben akar 1% is lehet az egyetlen
uzemallapotban amikor ez szamit : alapjaraton.
Tok logikus:)

Bye
Dexter
On Oct 30, 2014 8:22 AM, "potyo" <potyo.ada at gmail.com> wrote:

> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta, 2014. 10. 30.:
> > Állítólag a felhasználók igénye volt, azért, hogy kevésbé rázza a
> > motor az autót, kényelmesebb legyen... :-(
>
> az én olvasatomban:
>
> " A kettőstömegű lendkerék tette lehetővé a nagyobb löket térfogatú diesel
> motorok elterjedését a személyautók piacán, illetve azok alkalmazását a
> luxusautók területén. "
>
> ahhoz, hogy a motor járása egyenletes legyen,  az "Egyenlőtlenségi fok"
> Gépkocsi motor  1/100…1/300 kellene legyen,
> ehhez qrvanagy súlyú "hagyományos, egyszerű  lendkerék" kellene
> és ez a "kettős lendkerék" ezt a méretet csökkenti
>
> Egy békebeli Landini traktorhoz (kb. 20LE) kellett 1 hengereshez 70kg
> lendkerék
>
> most  egy 100LE-s 4hengereshez a kettős tömegű meg csak 11kg
>
>
>
>
>
> > 2014-10-29 12:29 GMT+01:00 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> >> Egyebkent fura ez a lendkerek dolog, mert nem latom hogy erdemi elonyt
> >> hozna barhol.
> >> Mi az a funkcio amikor elonyos?
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list