[elektro] Tervezett avultatás

"L. Pásztor" seasoft at invitel.hu
Wed Oct 29 13:37:29 CET 2014


A két tömeg között rugó van ami elnyeli ezeket az egyenetlenségeket. A 
rugó nyeli el és adja vissza az energiát, nem melegszik semmi.
Érdekes, h a két "tömeg" együttes súlya is messze alulmarad a régi 
lendkerekek tömegével szemben.
A főtengelyen lévő, robbanások okozta "rugdosást", egyenetlenségeket 
hivatott csillapítani alacsony fordulaton, ne menjen tovább a hajtásláncon.
Valszeg erre (is) ment ki a játék, a súlycsökkenésre is. Legalábbis V6 
esetében, mert a V6 nagyon stabilan alapjár, ott tényleg nem kellene 
ilyesmi ...

A kis henger számúaknál állítólag azért kell, mert nagyon hamar 
szétkalapálná a rezgés a gumibakokat, a sebváltó fogaskerekeit, a 
féltengelyeket.
Többet én sem tudok róla, a 90-es évek közepéig volt nejemnek 
kispolyákja, ugált benne a motor alapjáraton rendesen, és rezgett az 
egész kasztni, álló helyzetben nem sokat lehetett látni a visszapill 
tükörben.
További tapasztalatom nincs a kis hengerszámúakban, de biztos van itt 
vki aki penge hozzá.

----------------
L. Pásztor
----------------




2014.10.29. 12:42 keltezéssel, charles hoss írta:
> Azzal jarok suliba. Nem felejtettem el.
> De a kettostomegu lendkerek erre alkalmatlan.
> Erre a kiegyenlito tengelyek valok. Mi az amit a kettos tomegu lendkerek
> csinal es hogyan , mikor csillapit , mit , mivel? Tehat mikor mukodik es mi
> melegszik?
>
> Bye
> Dexter
> On Oct 29, 2014 12:38 PM, L. Pásztor <seasoft at invitel.hu> wrote:
>
>> A 2-3 hengeresnél benzineseknél és 2-3-4 hengeres dieseleknél nem árt.
>> Kis fordulaton iszonyatosan rázkódnának nélküle.
>> Nem emléxel már a kispolyákra ?  :)))
>>
>> --------------------
>> L. Pásztor
>> --------------------
>>
>>
>> 2014.10.29. 12:29 keltezéssel, charles hoss írta:
>>> Egyebkent fura ez a lendkerek dolog, mert nem latom hogy erdemi elonyt
>>> hozna barhol.
>>> Mi az a funkcio amikor elonyos?
>>> Kinyomott kuplungnal? Osszezarva mukodik? Mi csillapit ? Vagy csak
>> rugozik?
>>> Amit olvastam rola az mintha nem lenne osszhangban azzal amit allitani
>>> szoktak rola es vegkepp nincs szoros kapcsolatban a fizikaval.
>>> Ugyanez a generator szabadonfutokra is igaz :)
>>>
>>> Bye
>>> Dexter
>>> On Oct 29, 2014 11:28 AM, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
>>>
>>>> Ráadásul a kettős tömegű lendkerék eleve nem is lenne szükséges. A
>>>> kuplungszerkezetbe épített csillapítás elég régen ismert dolog. Csak
>>>> úgy 300 helyett 100-ból kijönne a csere, mert a tömör lendkereket nem
>>>> kellene bántani ugyebár.
>>>>
>>>> Fordnak dolgoztam sok évig, úgyhogy van kis rálátásom a dolgokra
>>>> "belülről" is. A kereskedéseket sosem az eladott autók tartják el,
>>>> hanem mindig a szerviz. Elsősorban az új autók garanciális
>>>> szervizelése, amit a gyártó fizet ki a szerviznek. Sajnos odahaza nem
>>>> nagyon gyakori, hogy a jótállás lejárta után is rendszeresen gyári
>>>> szervizbe hordják az autót.
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> 2014-10-29 11:17 GMT+01:00 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
>>>>> Nem kell ehhez sok ... már az is elég lenne, ha bizonyítható lenne az
>>>>> alultervezettség ...
>>>>> Ha egy hengerfalról 200e km alatt lekopik az edzet réteg, és az
>>>>> (SOROZATBAN !!!) nem bír ki 500 ezret, akkor az alultervezés !
>>>>> Pl. Ford Mondeo V6  kuplung + kettős lendtömeg törvényszerűen 200-220
>>>>> ezer között recccs. Csere közel 300 rugó munkadíjjal ... na vazze !
>>>>> Nem hitem igazán a tervezet avultatásban ... de 2 éve februárban pár
>>>>> centis hóban (de jól jött nekem akkor a hó !) betuszkoltam valahogy
>> 3-ba
>>>>> és azzal végigautóztam a várost.
>>>>> A nagykőrösi úton betettem 6-ba és sebváltás nélkül hazamentem
>> Szegedre.
>>>>> Itt a precedens elv is valszeg működne ... ha 1-2 cégre rábizonyítanák
>>>>> ezt, és kib...nak rájuk pár dollár-millát büntiként, vagy 10-20-30 %
>>>>> büntetővámot termékeikre akkor azért többen észbekapnának. Ha nem is
>>>>> lenne megváltva a világ, azért kicsivel jobb lenne.
>>>>>
>>>>> --------------------
>>>>> L. Pásztor
>>>>> --------------------
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2014.10.29. 9:33 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
>>>>>> Persze. Most hirtelen majd mindenki el kezd gyartani minoseget es a
>>>> szart
>>>>>> abbahagyjak. Kiralylany, ebredj fel!
>>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list