[elektro] Autó

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Thu May 22 14:00:49 CEST 2014


Tudtommal nem ez a fo celja.
Az elektromos motor a valtot helyettesiti es kikuszoboli azokat az
uzemallapotokat amikor a motor nem idealis viszonyok kozt mukodne.
A legdurvabb fogyasztasi ertekeket nem anyugis cirkalasban produkalja,
innen fekezni ritka dolog.
Dugoban meg elegyeget csak elektromosan.

Bye
Dexter
2014.05.22. 13:57, L. Pásztor <seasoft at invitel.hu> ezt írta:

> Akkor úgy kérdem, egy  30m/s sebességről 0-ra kifékezett autó mozgási
> energiájából mind1 h hány százalékot tárol el töltés formájában ?
> Mert h erről a sebességről csak a töredékét tudja benyomni egy ilyen
> kicsi akkupack-ba, az biztos.
> És még csak 108km/h-ról beszélünk, nem 150-ről, ahol már kb. duplája a
> mozgási energia ...
>
> Nem az lenne a cél, h minél többet nyomjon vissza, h minél több kraft
> legyen a villmotoros kigyorsításra, v gurulásra ?
> Mert ha nem ez van, akkor most én mondom h nem értem a hibrid
> filozófiáját ...
>
> ---------------------
> L. Pásztor
> ---------------------
>
>
>
>
>
> 2014.05.22. 13:43 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
> > Már kapásból a csutkára feltöltött jelző értelmetlen, sose lesz olyan.
> >
> > Csak Takashi főmérnök úr tudja, mennyi és milyen paramétertől függ,
> éppen mennyit hajlandó akkuról menni.
> >
> > Ed
> >
> > Sent from a tamagotchi
> >
> > On May 22, 2014 1:39:16 PM CEST, "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>
> wrote:
> >> Nem értem ki-mit ért félre ...
> >>
> >> Van benne cirka 1kWh-nyi akksi.
> >> Fene tudja az mire elég. De ha csak a felére, mint újkorába, az
> >> számomra
> >> nem hangzik meggyőzően.
> >> Egy felére lerongyolt akksi vajon hány %-át adja vissza a bevett
> >> fék-energiának, hány %-át adja vissza guruláskor, gyorsuláskor ?
> >> Vagy ezek az értékek talán nem függnek az akku csökkent kapacitásától,
> >> v
> >> megnövekedett belső ellenállásától ?
> >> Mert ha leromlik a hatásfok, egy hibridben egyáltalán mi értelme
> >> maradna
> >> az akksinak, villanymotornak ?
> >> Egy közel másfél tonnás priusban minden cuberörrel együtt sztem nyomnak
> >>
> >> vagy 200 kilót pluszban ...
> >>
> >> Csak kérdem, mert pár percnyi priusos guruláson kívül nincs
> >> tapasztalatom az elektromos autókról.
> >> Mert sztem az első eletromos autó amit hajlandó lennék megvenni a tesla
> >>
> >> roadster lenne ... vagy valami hasonló.   :)
> >>
> >> ------------------
> >> L. Pásztor
> >> ------------------
> >>
> >>
> >>
> >>
> >>
> >> 2014.05.22. 13:18 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
> >>> 2 km helyett csak 1-et, vagy mi? Valaki valamit nagyon félreért.
> >>>
> >>> Ed
> >>>
> >>> Sent from a tamagotchi
> >>>
> >>> On May 22, 2014 1:05:40 PM CEST, "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>
> >> wrote:
> >>>> Csumára töltött akksi fele annyit sem bír (már nem emléxem időben v
> >>>> távban értette az ember), mint újkorában.
> >>>> Service szerint ez normális ennyi idő után. Ez nem  garis, ha nem,
> >>>> teccik tulaj vegyen bele új akksit.
> >>>> Többi nem ragadt meg, mert rohadtul nem az én kategóriám ... ha még
> >> egy
> >>>> Tesla roadster lenne ... :)
> >>>> De messze-meszze nem az.
> >>>>
> >>>> És én meg azt nem értem, mitől bírná egy akkutelep 10 évig ...
> >>>>
> >>>> -------------------
> >>>> L. Pásztor
> >>>> -------------------
> >>>>
> >>>>
> >>>>
> >>>>
> >>>> 2014.05.22. 10:17 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
> >>>>> Valami itt nem stimmel. Ha gatyák, cseréltessék ki jótállásban.
> >>>> Egyáltalán, mi az, hogy gatyák???
> >>>>> 15 éves akkuk dögléséről se hallani.
> >>>>>
> >>>>> Ed
> >>>>>
> >>>>> Sent from a tamagotchi
> >>>>>
> >>>>> On May 22, 2014 10:03:00 AM CEST, "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>
> >>>> wrote:
> >>>>>> Van prius a környezetemben.
> >>>>>> Akksik 2.5 év után gatyák.
> >>>>>> Messze nem nagyautó.
> >>>>>> Hajtáslánccal nincs gond, de a futómű nem a elb... ott  magyar
> >>>> utakra
> >>>>>> szocializálódott ...
> >>>>>> A motorok össz teljesitménye gyenge a kasztni súlyához képest
> >> hosszú
> >>>>>> távra, de igaz városban modjuk elég.
> >>>>>> Kényelmes, világos, a magyar átlagautós igényeit kiszolgálja.
> >>>>>>
> >>>>>> Cserébe viszont q...a drága, de trendi ...
> >>>>>> És sötétződ, mert készítésekor sokkal nagyobb ökológiai lábnyomot
> >>>> hagy,
> >>>>>> mint amit 20 év alatt megtakarítana.
> >>>>>>
> >>>>>> --------------------
> >>>>>> L. Pásztor
> >>>>>> --------------------
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>> 2014.05.22. 9:46 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> >>>>>>> Úgy legyen! Gratulálok hozzá, sok örömet!
> >>>>>>>
> >>>>>>> Majd egy idő után mesélj a tapasztalataidról.
> >>>>>>>
> >>>>>>> Megnéztem, újonnan állati drága még mindig, olyan 9M körül van
> >> egy
> >>>>>>> ilyen. Nem hiszem, hogy ez így valaha gazdaságos lenne, ezt
> >> csakis
> >>>>>>> meggyőződésből, környezetbarátságossági alapon veszi valaki.
> >>>> Kérdés,
> >>>>>>> hogy az 1-2 liter megtakarítás ér-e ennyit.
> >>>>>>>
> >>>>>>> A telefonokban a Li-ion akksikra is százas nagyságrendű töltési
> >>>>>> ciklust
> >>>>>>> adnak meg. Ennél az autónál vajon mennyit bírhat?
> >>>>>>> Másik kérdés, hogy a nem elektromos alkatrészek mit bírnak,
> >>>> gondolom
> >>>>>> a
> >>>>>>> hajtáslánc többi része, a futómű, egyebek egy ilyen autónál is
> >>>> kopnak
> >>>>>> és
> >>>>>>> talán még drágább, mint egy mezei autónál.
> >>>>>>>
> >>>>>>> Gábor
> >>>>>>>
> >>>>>>> 2014.05.22. 9:30 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
> >>>>>>>> Létezik. Fizesse más az első évek értékvesztését.
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> Nem félek. Ezek nem szoktak elromlani.
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> Ed
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> Sent from a tamagotchi
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> On May 22, 2014 9:26:54 AM CEST, Acs Gabor <levlista at e8e.eu>
> >>>> wrote:
> >>>>>>>>> Létezik olyan elv, hogy új autó nem kell?
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> Ha jól értem, erre már nincs garancia, nem félsz hogy állati
> >>>> sokba
> >>>>>>>>> kerülhet ha bármi meghibásodik benne?
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> Gábor
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> 2014.05.22. 9:18 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
> >>>>>>>>>> Olyat két okból sem.
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> 1. Elvből
> >>>>>>>>>> 2. Nincs annyi pénzem
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> Ed
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> Sent from a tamagotchi
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> On May 22, 2014 9:12:53 AM CEST, Acs Gabor <levlista at e8e.eu>
> >>>>>> wrote:
> >>>>>>>>>>> Boltban vett, zsír új?
> >>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>> Gábor
> >>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>> 2014.05.22. 9:02 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
> >>>>>>>>>>>> :-)
> >>>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>>> Néhány hete ilyen Priussal.
> >>>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>>> Ed
> >>>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>>> Sent from a tamagotchi
> >>>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>>> On May 22, 2014 8:52:06 AM CEST, Acs Gabor <levlista at e8e.eu>
> >>>>>> wrote:
> >>>>>>>>>>>>> Miért, ő Hummerrel jár?
> >>>>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>>>> Gábor
> >>>>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>>>> 2014.05.22. 8:25 keltezéssel, Xorn írta:
> >>>>>>>>>>>>>> Te már csak tudod... :-)))
> >>>>>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>>>>> Best regards,
> >>>>>>>>>>>>>> Andy
> >>>>>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>>>>> 2014-05-22 8:23 GMT+02:00 Kaczmarek Edvard
> >>>>>>>>>>>>> <edk-elektro at babakezek.hu>:
> >>>>>>>>>>>>>>> Városba hibridet. Prius gen2, 4.5l fogyasztás, nem romlik
> >>>> el.
> >>>>>> A
> >>>>>>>>>>>>> hibridrendszerre 8 év vagy 160 kkm jótállás, a hibridakkura
> >>>> 10
> >>>>>> év,
> >>>>>>>>>>> ha
> >>>>>>>>>>>>> évente ellenőrzik a szervizben.
> >>>>>>>>>>>>>>> Ed
> >>>>>>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>>>>>> Sent from a tamagotchi
> >>>>>>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>>>>>> On May 21, 2014 7:58:36 PM CEST, Pipi <lista at puzsar.hu>
> >>>>>> wrote:
> >>>>>>>>>>>>>>>> Hali!
> >>>>>>>>>>>>>>>> Autót nézegetek, 1.2-es Peugeot 301-et szabad venni? Bp
> >>>>>>>>> városban
> >>>>>>>>>>>>>>>> rohangáló autónak kell.
> >>>>>>>>>>>>>>>> Mennyire megbízható, mennyire drága az alkatrész a
> >>>>>> későbbiekben
> >>>>>>>>>>>>> hozzá?
> >>>>>>>>>>>>>>>> Egy 13 éves suzukit cserélnék le, de a mostaniaknak
> >> nincs
> >>>>>> semmi
> >>>>>>>>>>>>>>>> csomagtere, még Fiat Lineat néztem, de abból csak dízel
> >>>>>> volt,
> >>>>>>>>>>>>> állítólag
> >>>>>>>>>>>>>>>> kifutó a sedan
> >>>>>>>>>>>>>>>> Esetleg más márka/tipus?
> >>>>>>>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>>>>>>> Köszi
> >>>>>>>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>>>>>>> --
> >>>>>>>>>>>>>>>> Pipi
> >>>>>>>>>>>>>>>> http://www.puzsar.hu
> >>>>>>>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
> >>>>>>>>>>>>>>>>                  elektro[-flame|-etc]
> >>>>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
> >>>>>>>>>>>>>>>                   elektro[-flame|-etc]
> >>>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
> >>>>>>>>>>>>>>                   elektro[-flame|-etc]
> >>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
> >>>>>>>>>>>>>                 elektro[-flame|-etc]
> >>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
> >>>>>>>>>>>>                  elektro[-flame|-etc]
> >>>>>>>>>>> -----------------------------------------
> >>>>>>>>>>>                elektro[-flame|-etc]
> >>>>>>>>>> -----------------------------------------
> >>>>>>>>>>                 elektro[-flame|-etc]
> >>>>>>>>> -----------------------------------------
> >>>>>>>>>               elektro[-flame|-etc]
> >>>>>>>> -----------------------------------------
> >>>>>>>>                elektro[-flame|-etc]
> >>>>>>> -----------------------------------------
> >>>>>>>               elektro[-flame|-etc]
> >>>>>> -----------------------------------------
> >>>>>>             elektro[-flame|-etc]
> >>>>> -----------------------------------------
> >>>>>              elektro[-flame|-etc]
> >>>> -----------------------------------------
> >>>>            elektro[-flame|-etc]
> >>> -----------------------------------------
> >>>             elektro[-flame|-etc]
> >> -----------------------------------------
> >>           elektro[-flame|-etc]
> > -----------------------------------------
> >            elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list