[elektro] Autó

"L. Pásztor" seasoft at invitel.hu
Thu May 22 13:56:09 CEST 2014


Akkor úgy kérdem, egy  30m/s sebességről 0-ra kifékezett autó mozgási 
energiájából mind1 h hány százalékot tárol el töltés formájában ?
Mert h erről a sebességről csak a töredékét tudja benyomni egy ilyen 
kicsi akkupack-ba, az biztos.
És még csak 108km/h-ról beszélünk, nem 150-ről, ahol már kb. duplája a 
mozgási energia ...

Nem az lenne a cél, h minél többet nyomjon vissza, h minél több kraft 
legyen a villmotoros kigyorsításra, v gurulásra ?
Mert ha nem ez van, akkor most én mondom h nem értem a hibrid 
filozófiáját ...

---------------------
L. Pásztor
---------------------





2014.05.22. 13:43 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
> Már kapásból a csutkára feltöltött jelző értelmetlen, sose lesz olyan.
>
> Csak Takashi főmérnök úr tudja, mennyi és milyen paramétertől függ, éppen mennyit hajlandó akkuról menni.
>
> Ed
>
> Sent from a tamagotchi
>
> On May 22, 2014 1:39:16 PM CEST, "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu> wrote:
>> Nem értem ki-mit ért félre ...
>>
>> Van benne cirka 1kWh-nyi akksi.
>> Fene tudja az mire elég. De ha csak a felére, mint újkorába, az
>> számomra
>> nem hangzik meggyőzően.
>> Egy felére lerongyolt akksi vajon hány %-át adja vissza a bevett
>> fék-energiának, hány %-át adja vissza guruláskor, gyorsuláskor ?
>> Vagy ezek az értékek talán nem függnek az akku csökkent kapacitásától,
>> v
>> megnövekedett belső ellenállásától ?
>> Mert ha leromlik a hatásfok, egy hibridben egyáltalán mi értelme
>> maradna
>> az akksinak, villanymotornak ?
>> Egy közel másfél tonnás priusban minden cuberörrel együtt sztem nyomnak
>>
>> vagy 200 kilót pluszban ...
>>
>> Csak kérdem, mert pár percnyi priusos guruláson kívül nincs
>> tapasztalatom az elektromos autókról.
>> Mert sztem az első eletromos autó amit hajlandó lennék megvenni a tesla
>>
>> roadster lenne ... vagy valami hasonló.   :)
>>
>> ------------------
>> L. Pásztor
>> ------------------
>>
>>
>>
>>
>>
>> 2014.05.22. 13:18 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>> 2 km helyett csak 1-et, vagy mi? Valaki valamit nagyon félreért.
>>>
>>> Ed
>>>
>>> Sent from a tamagotchi
>>>
>>> On May 22, 2014 1:05:40 PM CEST, "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>
>> wrote:
>>>> Csumára töltött akksi fele annyit sem bír (már nem emléxem időben v
>>>> távban értette az ember), mint újkorában.
>>>> Service szerint ez normális ennyi idő után. Ez nem  garis, ha nem,
>>>> teccik tulaj vegyen bele új akksit.
>>>> Többi nem ragadt meg, mert rohadtul nem az én kategóriám ... ha még
>> egy
>>>> Tesla roadster lenne ... :)
>>>> De messze-meszze nem az.
>>>>
>>>> És én meg azt nem értem, mitől bírná egy akkutelep 10 évig ...
>>>>
>>>> -------------------
>>>> L. Pásztor
>>>> -------------------
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2014.05.22. 10:17 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>>>> Valami itt nem stimmel. Ha gatyák, cseréltessék ki jótállásban.
>>>> Egyáltalán, mi az, hogy gatyák???
>>>>> 15 éves akkuk dögléséről se hallani.
>>>>>
>>>>> Ed
>>>>>
>>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>>
>>>>> On May 22, 2014 10:03:00 AM CEST, "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>
>>>> wrote:
>>>>>> Van prius a környezetemben.
>>>>>> Akksik 2.5 év után gatyák.
>>>>>> Messze nem nagyautó.
>>>>>> Hajtáslánccal nincs gond, de a futómű nem a elb... ott  magyar
>>>> utakra
>>>>>> szocializálódott ...
>>>>>> A motorok össz teljesitménye gyenge a kasztni súlyához képest
>> hosszú
>>>>>> távra, de igaz városban modjuk elég.
>>>>>> Kényelmes, világos, a magyar átlagautós igényeit kiszolgálja.
>>>>>>
>>>>>> Cserébe viszont q...a drága, de trendi ...
>>>>>> És sötétződ, mert készítésekor sokkal nagyobb ökológiai lábnyomot
>>>> hagy,
>>>>>> mint amit 20 év alatt megtakarítana.
>>>>>>
>>>>>> --------------------
>>>>>> L. Pásztor
>>>>>> --------------------
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2014.05.22. 9:46 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>>>> Úgy legyen! Gratulálok hozzá, sok örömet!
>>>>>>>
>>>>>>> Majd egy idő után mesélj a tapasztalataidról.
>>>>>>>
>>>>>>> Megnéztem, újonnan állati drága még mindig, olyan 9M körül van
>> egy
>>>>>>> ilyen. Nem hiszem, hogy ez így valaha gazdaságos lenne, ezt
>> csakis
>>>>>>> meggyőződésből, környezetbarátságossági alapon veszi valaki.
>>>> Kérdés,
>>>>>>> hogy az 1-2 liter megtakarítás ér-e ennyit.
>>>>>>>
>>>>>>> A telefonokban a Li-ion akksikra is százas nagyságrendű töltési
>>>>>> ciklust
>>>>>>> adnak meg. Ennél az autónál vajon mennyit bírhat?
>>>>>>> Másik kérdés, hogy a nem elektromos alkatrészek mit bírnak,
>>>> gondolom
>>>>>> a
>>>>>>> hajtáslánc többi része, a futómű, egyebek egy ilyen autónál is
>>>> kopnak
>>>>>> és
>>>>>>> talán még drágább, mint egy mezei autónál.
>>>>>>>
>>>>>>> Gábor
>>>>>>>
>>>>>>> 2014.05.22. 9:30 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>>>>>>> Létezik. Fizesse más az első évek értékvesztését.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Nem félek. Ezek nem szoktak elromlani.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ed
>>>>>>>>
>>>>>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>>>>>
>>>>>>>> On May 22, 2014 9:26:54 AM CEST, Acs Gabor <levlista at e8e.eu>
>>>> wrote:
>>>>>>>>> Létezik olyan elv, hogy új autó nem kell?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ha jól értem, erre már nincs garancia, nem félsz hogy állati
>>>> sokba
>>>>>>>>> kerülhet ha bármi meghibásodik benne?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Gábor
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2014.05.22. 9:18 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>>>>>>>>> Olyat két okból sem.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 1. Elvből
>>>>>>>>>> 2. Nincs annyi pénzem
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ed
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> On May 22, 2014 9:12:53 AM CEST, Acs Gabor <levlista at e8e.eu>
>>>>>> wrote:
>>>>>>>>>>> Boltban vett, zsír új?
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Gábor
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> 2014.05.22. 9:02 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>>>>>>>>>>> :-)
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Néhány hete ilyen Priussal.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Ed
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> On May 22, 2014 8:52:06 AM CEST, Acs Gabor <levlista at e8e.eu>
>>>>>> wrote:
>>>>>>>>>>>>> Miért, ő Hummerrel jár?
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Gábor
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> 2014.05.22. 8:25 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>>>>>>>>>> Te már csak tudod... :-)))
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>> 2014-05-22 8:23 GMT+02:00 Kaczmarek Edvard
>>>>>>>>>>>>> <edk-elektro at babakezek.hu>:
>>>>>>>>>>>>>>> Városba hibridet. Prius gen2, 4.5l fogyasztás, nem romlik
>>>> el.
>>>>>> A
>>>>>>>>>>>>> hibridrendszerre 8 év vagy 160 kkm jótállás, a hibridakkura
>>>> 10
>>>>>> év,
>>>>>>>>>>> ha
>>>>>>>>>>>>> évente ellenőrzik a szervizben.
>>>>>>>>>>>>>>> Ed
>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>> On May 21, 2014 7:58:36 PM CEST, Pipi <lista at puzsar.hu>
>>>>>> wrote:
>>>>>>>>>>>>>>>> Hali!
>>>>>>>>>>>>>>>> Autót nézegetek, 1.2-es Peugeot 301-et szabad venni? Bp
>>>>>>>>> városban
>>>>>>>>>>>>>>>> rohangáló autónak kell.
>>>>>>>>>>>>>>>> Mennyire megbízható, mennyire drága az alkatrész a
>>>>>> későbbiekben
>>>>>>>>>>>>> hozzá?
>>>>>>>>>>>>>>>> Egy 13 éves suzukit cserélnék le, de a mostaniaknak
>> nincs
>>>>>> semmi
>>>>>>>>>>>>>>>> csomagtere, még Fiat Lineat néztem, de abból csak dízel
>>>>>> volt,
>>>>>>>>>>>>> állítólag
>>>>>>>>>>>>>>>> kifutó a sedan
>>>>>>>>>>>>>>>> Esetleg más márka/tipus?
>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>> Köszi
>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>> --
>>>>>>>>>>>>>>>> Pipi
>>>>>>>>>>>>>>>> http://www.puzsar.hu
>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>>>>>>>                  elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>>>>>>                   elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>>>>>                   elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>>>>                 elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>>>                  elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>>                elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>>                 elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>               elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>                elektro[-flame|-etc]
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>               elektro[-flame|-etc]
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list