[elektro] AliExpress

FALDEKO faldohu1 at faldeko.hu
Wed Jul 16 08:59:17 CEST 2014


2014.07.15. 19:55 keltezéssel, zulu írta:

 > 2014-07-15 19:48 keltezéssel, njjano írta:

 >> Tapasztalatom szerint a vasarlovedelem egy nagy sz at rt se er, ha nem 
jol jon ki

 > És az aliexpress? Mostanában akarom kipróbálni. A paypali itt nem 
megy? Ezzel meg az a bajom, hogy valutaszámlát kell nyitnom, így
 > már itthon megszopatnak a számla fenntartási/utalási költséggel. Tud 
valaki ócsó konstrukciót?
 >
 > -zulu
 >

Van egy ilyen kisokos gyűjteményem Ali ügyben.... tessék.
Itt a vásárló védelem 100%-os, ha nem ügyetlenkedi el a vevő a dolgot.

KJ


http://logout.hu/cikk/aliexpress_segitseg_kezdoknek/bevezetes.html
http://rendeljmagadnak.hu/index.php/aliexpress

A lényeg:
Rendelés után a számláló 48 óra az alatt ellenőrzi az aliexpress a 
fizető képességedet
vagyis lezajlik a transzfer a bankod és az ali közt! Ha ez lejár akkor 
jön a processing...

Az eladó akkor kapja meg CSAK a pénzed, amikor rákattintasz erre: 
Confirm Order Received
(tehát megerősíted, hogy megjött a termék és minden príma)
Erre CSAK !!! azután kattints miután alaposan átnézted a rendelt 
terméked, és tényleg meggyőződtél, hogy nincs hibája.
Ha olyan termék, akkor SOHA! ne nyomd rá egyből a confirmot, ha meg jött 
a cucc.
Várj vele 4-5 napot, hogy előjöjjenek az esetleges rejtettebb hibái is.
Azt is meg lehet várni, amíg majdnem letelik a buyer protection 
időtartama és csak akkor nyomni confirmot,
ugyanis confirm után már csak futhatsz a pénzed után ha gond van.
Nem szép dolog az eladóval szemben !!! és biztos, hogy sürgetni fog emiatt.
De, ha bármi baja lenne 1 nappal akár a confirm után a cuccnak, jó eséllyel
még csak nem is válaszolna az eladó, mert ő már megkapta a pénzed az alitól.

A legnagyobb összeg, amit bukhatsz az a banki átváltásokon alapuló pár 
forint árfolyam eltérés.
HA!! jól használod a rendszert...

----
Alin PayPal-lal ne fizetünk, kikerülve az alit!
A credit/debit card ami biztonsagos az alin.
A tobbinel az elado joindulatan mulik hogy behuz-e vagy nem...
----

garanciás visszaküldés ügyekben, ha nem figyel az ember akkor az 
áfát(vámot) duplán is be lehet nyalni!!!
A pénzed benne termék meg majd több hét múlva cserélődik vagy megy a 
vita idő húzás kiterjesztés .....stb
Majd a végén jó eséllyel refund és ez mind idő és szopás!!!
Ezért nemárt előbb gondolkodni is ... és inkább elsőre visszaküldés és 
refund.

---
A rendelés lezárását követő 30 napon belül kell/lehet elkészíteni az 
értékelést.

RENDELÉS előtt az értekélés megnézése csak egy része annak hogy 
kiválasszuk kitől vásárolunk....
Főleg, ha kevés még a rendelése.
Mindig érdemes megnézni a negatív értékeléseit ....tanulságos lehet!!!
0 feedback, kevés rendelés,sok negatív, gyanúsan alacsony ár kerülendő!
----

Összegtől függetlenül a feladást követően automatikusan küldik a 
tracking számot.
(annak ellenére, hogy a megjegyzésben az szerepelt, hogy China Post Air 
nem biztosít trackinget)

Az adott termékre adott összes értékelés látható a termék adatlapján, 
egy nagyon szuper dolog.
Így látható, ha az eladó a magas értékelését 1000 golyóstollból szedte 
össze és mellé a 10 eladott drága termék közül mindegyik problémás volt.
Ez az egyszerű monitorozás hiányzik az eBay-en.


Aliexpress:

Ma már a világ legnagyobb webáruháza.
Több ezer kereskedő árul itt, és a vásárlók minősíthetik őket.
Az Aliexpress (mint piac szervező) anyagi felelősséget vállal a 
pénzedért illetve a küldeményért.

Mire számíthatsz: megrendeled 48 ora mig ellenőrzi az ali a 
fizetőképessegedet es megtörténik a fizetés az alinak Aztán valamikor 
feladják(3-15 nap) valamikor megérkezik(8-40 nap)
Ha vámolják kb 2-3 hét amíg a vámon van és már ott is van nálad!

Olyan kereskedőtől érdemes vásárolni, amelynek kiváló vevői minősítése van.
Az Aliexpress-nél már nem lehet PayPal-al fizetni, de van saját 
visszatérítési rendszere,
tehát itt is van garancia, hogy amennyiben nem kaptad kézhez a terméket, 
vagy mást küldtek,
mint amit megrendeltél, a pénzt visszafizetik.

Fizetés:

Az alábbi módokon fizethetünk az oldalon.
- MasterCard
- Visa
- MaestroCard
- Banki átutalás
- Western Union
- Qiwi Wallet
- Web Money

Szállítás:

Szállítási idő:
-sima posta: 7-60 nap
-futár, gyorsposta: 3-25 nap

Sima postai szállítási módok:
Singapore Post: (SG végződésű)
HongKong Post: (HK végződésű)
China Post: (CN végződésű)
Sweden Post: (SE végződésű)
Swiss Post: (CH végződésű)
Deutsche Post: (DE végződésű)
Magyar Posta: (HU végződésű)

Gyorspostai illetve futárcégek:
EMS gyorsposta
UPS
TNT
DHL

Csomagkövetős oldal:
[17track]  http://www.17track.net/index_en.shtml
http://posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes (gyakran sokat késik!)
A trackitonline.ru nevű oldal a futaros csomagokat is "megeszi".
Mindentudó  http://answers.travelchinaguide.com/question/454344.htm

Részletesebb leírás erre: Rendelés külföldről, USA-ból, Kínából, 
ebay-ről (szállítási módok & idő)

Vám/ÁFA:
Mindenki tudja, hogy az EU-n kívülről érkező csomagok után Vámot és Áfát 
kell fizetni.
Ha a nyomkövetés azt írja, hogy Vámkezelésre vár, akkor fizetnünk kell,
ha csak Vám elé állítva --> Bejövő küldemény vámkezelve, akkor nincs 
semmi díj, örülhetünk.

Amennyiben a nyomkövetés alapján fizetnünk kell, jobb elküldeni előre az 
iratokat,
így nyerni lehet 1-2 napot, mert egyébként ajánlott levelet kapunk a 
VÁM-tól, hogy fizessünk.

Ha mégis vámolják a csomagot, akkor igazolásokat kell benyújtani a 
postának, ez alapján fognak intézkedni.
Először lássunk egy táblázatot:

http://prohardver.hu/dl/upc/2013-11/450024_373623_8234_kulfoldi_aruk_vamtetelei.png

Ez a vámtarifákat mutatja, ez alapján vámolják vagy nem vámolják a 
csomagokat.
Részletesebb leírás erre: Rendelés külföldről, USA-ból, Kínából, 
ebay-ről (VÁM & ÁFA terhek)

Szükséges iratok:
A legfontosabb a posta oldaláról letölthető vámkelési nyilatkozat.
Ezt ki kell tölteni és mellékelni az alábbi dokumentumokkal együtt:
-banki igazolás
-paypal igazolás
-email visszaigazolás
-elektronikus számla (ha van)

A fenti dokumentumokat legjobb kinyomtatni, kitölteni, majd beszkennelni 
és egy PDF dokumentummá alakítani.
Ezt majd a vamkezeles at posta.hu címre kell elküldeni.
A vámkezelés után a postásnak kell fizetni kiszállításkor a Vámot vagy Áfát.
Felszámolnak kezelési költséget is, ez 1000-2000 forintig terjedhet.
--------

Extend Processing Time: Több időt adsz az eladónak a feldolgozásra, ezt 
csak Te tudod megadni, ha például ő ír neked, hogy csúszik a feladással 
stb. akkor Te mérlegelsz, hogy adsz még pár napot vagy nem. ( Ha lejár 
az idő, egyből vissza kapod a pénzed.)

Cancel Order: Megrendelés törlése. ( Akkor is vissza kapod a pénzed.)

Days Remaining: [ 10 days 35 minutes ]: Igen 10 napja van, hogy 
postázza. ( Ha lejár a 10 nap és nem postázta vissza kapod a pénzed. 
Általában pár napon belül kapsz nyomkövetési számot.)

Purchase Protection: automatikusan teljesítettre vált, miután letelt a 
védelem ideje.
Ha nem jön a cucc, az eladótól kérni kell a védelem hosszabbítását, vagy 
valamit csináljon, vagy pénz vissza.

Márkás termékek:
1. Átmegy a vámon gond nélkül
2. Megfogják a vámon, fizetsz áfát + kezelési költséget és megkapod a 
terméket
3. Megfogják a vámon, a vámos azt mondja, hogy ez hamis termék és 
eljárást indítanak ellened.
Felveszik a kapcsolatot az adott márka Magyarországi képviseletével, hogy
te hamis terméket akartál behozatni és ők is eljárást indíthatnak ellened.
A harmadik lehetőség fenn áll mindig a hamis termékeknél, amelyiknél a 
logó jól látható.

A 4. lehetőség hogy nem veszed át a csomagot
de akkor a csomag "megsemmisítésre kerül" és
bukod a pénzed viszont nincs feljelentes stb....

----

Dhl-lel aru ertek + 27%, posta eseten aru ertek + 27% +1500 huf, plusz 
egy-masfel honap koromragas.
Tapasztalat alapjan a dhl a postakoltseget nem afazza be a posta meg igen.
Nagy értéknél lesz még a kereskedelmi vám % is...
----
Egy evi 4 milliard dollaros forgalmat lebonyolito cegnel nem valószínű, 
hogy lenyulja a kartyaadataidat,
de ha tenyleg bizalmatlan vagy akkor webkartya es arra csak annyit 
toltesz amennyit vasarolni akarsz.
Ha vallalod  a normál kártyás fizetést, a vasarlastol szamitva 60 napig 
ved az ali escrow rendszere,
vagyis az elado csak akkor kapja meg a penzedet, miutan te 
visszaigazolod hogy igen megjott a cucc,
raadasul ugy mukodik, mint ahogy józan ésszel elvárod.

----

TN (track number, nyomkövetés)

A terméknél minden esetben feltüntentik ha nem adnak TN-t, de ez nagyon 
ritka az alin
és jellemzően néhány feedbackes eladók nem adnak (akiktől meg nem 
rendelünk...).
Ha nem adott, mindenképp nyiss disputet.

Regisztrálja a csomagot és kap TN-t.
A quantiumsolution gyüjti össze a csomagokat és viszi az adott postára!
Van olyan is, amikor 14 nap múlva kel életre a TN amit kapsz!
Max 10-12 munkanapig légy türelmes illetve amennyidőt írt processing-re!
Ha ez letellik finoman kezd fenyegetni egy lemínősítéssel!
Amúgy 0-7 nap a postára adás szokásos ideje.
Tehat nem kell izgulni ha nem kaptal TN-t pár napig, plane, ha hetvege van.
Egy hét után szoktam írni az eladónak, hogy nem működik a TN, ha kavar van.
Ilyenkor visszaír, hogy feladta és hamarosan megjelenik a rendszerben, 
aztán gyanús, hogy ilyenkor adja fel ténylegesen, mert másnap meg 
szokott jelenni valóban, egy nappal korábbi felvételi dátummal.
Iéyenkor >> Extent buyer protection time, ha ebbe nem megy bele akkor 
azonnal Dispute.
Ha nem ír vissza rövid időn belül akkor AZONNAL nyiss vitát.
Ha azt állítja, hogy Ő feladta, akkor Extent buyer protection time
...ha ebbe nem megy bele, akkor azonnal Dispute.
TN megnézés: a China Post linkre, kattintva másold be a tracking 
numbert, majd írd be az ellenőrző kódot.

Ha, lassúság van >> sokáig utazik a csomag és közeledik a 60 nap (buyer 
protection)
letelte akkor kell kérni buyer protetction kiterjesztést, ez alap !
Ha az eladó nem fogadja el, természetesen azonnal dispute !!!!!
Aztán egyszer csak megfog érkezni a csomag

A sumákabb eladók szeretik előadni, hogy
pár nap amíg megjelenik a tracking a rendszerben, holott
China Post és Hongkong Post esetén rögtön megjelenik.
Ha mégsem, akkor az eladó csak lefoglalta a számot és nem adta még fel a 
csomagot.
Sweden és Swiss Post esetén valóban pár napos késéssel bukkan csak fel a 
csomag a rendszerben.
---

Ha meg akar győzni az eladó hogy terjesszed ki a szállítási időt ne tedd 
meg!!!!

csomag kinyitás
Videóra kell venni a kibontást.
Körbemutatod a csomagot, hogy még nem volt kibontva.
Majd elkezded kibontani, és az egészet! egyben videóra kell venni.
Így lesz bizonyíték, amit disputehoz lehet csatolni.


Ingyen dhl, ingyen ems = scam,
0 ertekeles a tobbihez kepest olcson es/vagy sok extraval = szinten scam.
Meg illik odafigyelni a rendelesnel a processing time-ra.
Ha 3 napnal tobb, eselyes hogy o is ugy rendeli meg ha beerkezik egy 
rendeles.

A scam gyanú esetén 4-5 munkanap utan dispute, ha nem genyozik akkor 
egybol belemegy a full refundba,
ha koti az ebet a karohoz akkor hetekig is elhuzodhat mire visszakapod a 
pénzt.
Tapasztalataim azt mutatjak hogy az ilyenek egybol refundolnak,
vagy nem is valaszolnak a dispute-ra, és akkor az ali fuggeszti fel.

-------

Vita/dispute esetén...
1. Open dispute a megrendelésnél
2. Leírod hogy mi a gondod és beírod mennyi a kárigényed (ha nem tartasz 
igényt az egész összegre)
vagy full refundot azaz teljes visszatérítést kérsz
3. Az eladó is leírja az álláspontját.
4. Az aliexpress customer service dönt, ha a javadra dönt
a pénzed visszakapod a kártyádra!!! vagy a számládra amiről fizettél
Szóba sem kerülhet semmiféle paypal és más kavar ... az eladó részéről.
Nincs teendőd, nem kell megadnod semmilyen banki adatot, főleg nem az 
eladónak!!!!
A dolog automatikus, pár nap és nálad a pénz.

Elakadó vita esetén >>  escalate azt jelenti, hogy az alihoz fordulsz a 
dontesert.

---

Az Aliexpress az eladónak csak akkor fizeti ki a termék árát ha te 
leokéztad a megrendelést!!!
Így mindenféle alin kívűli visszafizetős/utalós duma csak kamu.
Miből fizetne vissza hiszen nincs nála a pénz?
Arra játszik, hogy nem ismered jól a rendszert és így
leokoztassa veled a rendelést és eltűnjön a pénzeddel.

----

" "0" feedbackes eladónak semmit sem hiszünk el és főleg nem rendelünk 
tőle!!!"

" gyanúsan olcsó telefont nem veszünk mert kamu"

"ha azt mondja a kínai ,hogy : persze van raktáron!! Nem hisszük el mert 
kevés webshop raktároz!!! Nagykerből rendelik a cuccot!!!"

"ha azt mondja a kínai hogy 24 órán belül feladja ne várd a tn-t másnap 
mert nem lesz!!! Megvárja míg összegyülik egy halom rendelés és akkor 
jön a quantium solution összeszedi és viszi a postára.."

Ezek saját tapasztalatok nagyrészt , persze vannak kivételek de azok 
erősitik a szabalyt!!!
----
direkt e-mail: buyerpayment at aliexpress.com
Már az ELSŐ !!! e-mailnél legyen a tárgyban(!!!)  a rendelés száma és dátuma
Ezek nélkül szóba sem állnak veled.


-------------

Nem a szomszéd faluból jön a csomag.
Rengeteg dolog befolyásolja hogy mennyi idő alatt kapod meg a csomagot: 
felfért-e az aznapi autóra az eladónál a csomagod, ha feladta a postánál 
épp mennyi csomag van (összevárnak ugyanis mindig sok-sok csomagot, így 
éri meg nekik is szállítani) aztán a repülőnél megintcsak giga-sokat 
várhat a csomag, hiszen ott sem mindegy mikor érkezik ki a reptérre, 
mennyi idő alatt telik meg a konténer, stb... Lehet hogy két rendelés 
egyazon napon leadva 30 nap különbséggel érkezik meg. És nem azért mert 
az eladó ki akar szúrni veletek, vagy valami gond van, hanem mert nagyon 
sok tényezőtől függ a csomag aktuális helyzete.

Világosan, egyértelműen ott van az Alin a Buyer protection idő, szépen 
számol vissza.
Ha már csak pár nap (3-4) van hátra és a csomag sehol akkor már lehet 
disputeot nyitni.
Az 1-2-3 hetes csomagok miatt nem kell aggódni, hoyg biztos elvesztek
HA van működő TN, és látod hogy a csomag úton van.
IGEN, AKÁR 2-3 HETET is állhat egy helyben valahol, ez TELJESEN NORMÁLIS.
Az ingyen csiga posta így működik !
Idegeseknek, nyugodtan lehet rendelni futár céggel....
Ez nem free, viszont 1-1.5 hét alatt a kezedbe a cucc


-----

A "a nagy márkák" klón telefonjainál SOKKAL jobban jársz egy márkás 
kínai telefonnal!!
Legyen az Xiaomi, Jiayu, Oppo, Lenovo, Zopo vagy iOcean. Pl. egy 
egyszerűbb Jiayu F1-et már 50-55 euróért is megvásárolhatsz és korrekt A 
brand minőséget kapsz, nem beszélve a tartozékokról és a közösségi 
támogatásról.
Ha komolyabb készüléket választanál ott a Xiaomi Red Rice, az iOcean X7 
vagy egy Jiayu G4C a példa kedvéért. Mindegyik IPS HD kijelzővel, 1GB 
RAM-al, 4 magos procival és nagyon jó összeszerelési minőséggel valamint 
közösségi támogatással.

----
KJ



More information about the Elektro mailing list