[elektro] Olajcsere (volt: Re: ACER laptop

Karoly Kovacs psat55 at yahoo.de
Thu Jan 23 06:59:26 CET 2014


 > Lehet etc-n kéne folytatni mielőtt Leto begurul :)

Ossze van ez mar keveredve. Az etc-n a mikrokapcsplo, az elektro-n az 
olajcsere. :)))

Karoly

-------- Original Message --------

> 2014.01.22. 18:46 keltezéssel, Kovács József írta:
>> Nos,
>>
>> a Nissan Almera (1998) immár 300 eKm fölött jár, motor hibátlanul:-)
>> 15e eKm-es olajcserével, sőt egyszer elfeledtem és úgy 25 eKm-nél lett
>> csak cserélve...
>> Amíg nálam volt (135 eKm szerviz) Mobil 1 5W-30 olajat kapott.
>>
>> A Honda JAZZ immár 220 eKm-nél (teljesen hibátlanul)
>> (de tudok immár 250 eKm-es motor hibátlanokról is...)
>> 20 eKm-es olajcserével....
>> Castrol 5W30 illetve újabban 0W-40 olajat kap.
>>
>>
>> A Honda Civic is hetken belül 100 Km-es lesz (teljesen hibátlanul)
>> 20 eKm-es olajcserével
>> Castrol 0W-30 olajjal jár...
>>
>> Szóval, ezeknél a japoknál  egyáltalán nem tűnik úgy, hogy fontos lenne
>> a sűrített olajcsere.
>> Igaz, ezek tényleg ennyit mentek:-)
>> És nem 3-400 ezerről 85-re visszatekertek ...
>>
>> KJ
>>
> Nos gondolom újkorától te hajtottad, hajtod őket.
> Japán motoroknál nem jellemző, hogy enné az olajat, főleg nem a
> felsorolt minőségi cuccokat.
> Azt eltudom képzelni, hogy egy jobb Mobil 1 vagy Castrol 15 esetleg 20
> 000 km-nél még majdnem hasonlóan ken mint egy kitudja mi amit a
> szervizben betöltenek hordóból frissen és azt mondják xy olajat kaptál.
> (lehet én vagyok túl szkeptikus e téren) Az emberek nagy része meg amint
> letelt a gari (én is) nem hordja márkaszervízbe vagyonért olajat
> cserélni, feléből harmadából lecserélik neki a maszek szerelők. Csak a
> többség nem is visz olajat aztán vágják át. Ezért is írtam sűrűbb cserét
> általában. Én viszek, az orrom előtt bontja fel és tölti be.
>
> Amúgy Castrol Magnatec 10W40-el hajtom az 1,3-as Suzuki Swift-et
> (2002-es és valós 43 000 km, garázsban állt 10 évet évi 1500 km körüli
> futással, jól vettem ismert forrásból, előtte másik Swift-el jártam,
> járok még ma is abban van 230 000 és semmi baja évi 2 olajcsere 10-12
> 000 km-enként. Nem eszik egy cseppet sem.)
>
> Szerintem nagyban függhet attól is egy olajcsere periódus a km-en kívül,
> hogy milyen időközönként megy bele a 15-20 000 km a kocsiba és, hogy
> mennyi az egyben meleg motorral megtett távolság. Kevés hidegindítással
> nagyobb távokat menve gyorsan szalad a km és így reálisnak tartom a 15
> 000 km vagy kicsit többet részemről.
>
> Lehet etc-n kéne folytatni mielőtt Leto begurul :)
>



More information about the Elektro mailing list