[elektro] CAN bus sofita izzó

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Thu Feb 6 12:27:18 CET 2014


charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2014. 02. 06.:
> akkor a kinai xenon is megfelelo , mert a gyar rairta hogy h4 ece .

pontosan így van, és a helyszíni bírságot ezért nem fogadod el,
hanem feljelentésre kell rávenned

amikor megveszed a ketyerét, a vele adott dobozt, számlát érdemes eltenni,
mert vagy a gyártó, vagy az importőr, vagy a magyar forgalmazónak kell
ennek alapján a Minőséget tanusítani

ha gyártasz egy példányban magadnak egy egyedi  elektromos rollert,
akkor Te vagy a gyártó, írsz hozzá egy megfelelőségi nyilatkozatot,
és máris legalizálva van. (persze ezzel felelősség is jár)


> olyat meg nem lattam hogy a nem megfeleloseget ott a helyszinen meg is
> mertek volna .
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2014. február 6. 10:12 Cser Tamas írta, <maguspr53 at gmail.com>:
>
>> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2014. 02. 06.:
>>
>> > nem uj szabaly kene , csak a regi.
>> > volt egy lassulas , feny , szin "meres" ami alapjan a megvakult ,
>> > opalos
>> > fenyszoro , a kifakult feklampa nem ment at -ami most megfelel mert van
>> > benne ebetu, mig az utangyartott , tokeletes , a gyarinal akar jobb nem
>> > ,
>> > mert nincs benne ebetu.
>>
>> A CE jelöléshez elegendő a gyártó nyilatkozata.
>>
>> > az angoloknal furcsa modon nem halnak az emberek ezrevel egy kis
>> > szabadsagtol.
>> >
>> > bye
>> > dexter
>> > On 6 Feb 2014 09:41, "SZIGETI Szabolcs" <szigiszabolcs at gmail.com>
>> > wrote:
>> >
>> >> Hali!
>> >>
>> >> Szó sincs betiltással. A trikolorban egy izzó van és három színű a
>> >> búra.
>> >> Természetesen meg lehet oldani, és az újabb fények már ledesek, meg
>> >> melegfehérrel is jól működik. De ismétlem, nem ez volt a kérdés. A
>> >> Balatonon ráadásul nagyjából mindenki lesz##ja, de tengeri használatra
>> >> ugyanúgy jóváhagyott és bevizsgált cucc kell, amit azzal a
>> >> fényforrással
>> >> kapja meg a jóváhagyást, amihez tervezték. Mint az autónál. És bizony,
>> >> volt
>> >> már több eset, ahol balesetnél és biztosítási eseménynél a nem
>> >> jóváhagyott
>> >> navigációs fényekre hivatkozva volt gubanc.
>> >>
>> >> Tudom, hogy ez jogászkodás, az is lehet, hogy meg lehetne változtatni
>> úgy
>> >> a
>> >> jogszabályt, hogy lehessen barkács megoldást használni, de akkor ilyen
>> >> elven magasról tehetünk bármilyen előírásra. Ráadásul létezik
>> >> mindenben
>> >> megfelelő megoldás: ledes fényforrásal jóváhagyott fény. (Persze ezt
>> >> hajón
>> >> tulajdonképpen egyszerűbb megoldani, mint autón, mert jóval
>> >> szabadabban
>> >> cserélgethetjük a fényt. Ráadásul a teljes jármű árához képest
>> >> elhanyagolható.)
>> >>
>> >> Autón ugyanez a helyzet, vagy engedjük a szabad barkácsolást, és akkor
>> >> szopunk a retinát kiégető sziloplasszttal befaragható kínai xenonoktól
>> >> stb.
>> >> Vagy hozunk szabályokat és azokat megpróbáljuk betartani, betartatni.
>> >> Azon
>> >> lehet vitatkozni, hogy a szabályok jók-e vagy nem, és hogy hogyan
>> lehetne
>> >> megoldani, hogy szabályos legyen a lámpa, legyen egyéni bevizsgálás és
>> >> jóváhagyás de én pl. baromira nem szeretném, ha bárki bármit
>> csinálhatna.
>> >> Elhiszem, hogy a lista minden tagja otthon spektroszkóppal fogja
>> >> ellenőrizni a szabályos működést, de ha körülnézünk a nagyvilágban,
>> >> nem
>> >> mindenki ilyen gondos. Mert akkor jönnek a légvédelmi reflektoros
>> >> égpásztázó lámpák, a fotonágyú hátsó helyzetjelző meg a lilán világító
>> >> féklámpa, stroboszkóppal és füstgéppel, mer' há' mér?  Nekem így
>> teccccik
>> >> geccó!
>> >>
>> >> Szabolcs
>> >>
>> >> Bocs az offért, abbahagyom.
>> >>
>> >>
>> >> 2014. február 6. 9:28 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>> >>
>> >> > ha a trikolort nem tudja megoldani arnyekolassal, harom leddel,
>> >> > akkor
>> >> > ne
>> >> > kezdjen bele. de ezert betiltani....
>> >> >
>> >> > bye
>> >> > dexter
>> >> > On 6 Feb 2014 09:03, "SZIGETI Szabolcs" <szigiszabolcs at gmail.com>
>> >> > wrote:
>> >> >
>> >> > > Tudom, hogy van melegfehér, de az kb 5 centtel drágább mint a
>> >> > > hideg,
>> >> > ezért
>> >> > > mindenki ezt veszi. Bi vagy trikolor pozíció fénybe nem tudsz zöld
>> >> ledet
>> >> > > tenni. Értelemszerűen a külön piros-zöldbe olyan színű ledet
>> >> > > rakunk.
>> >> > >
>> >> > > De megint nem arról beszélünk, amiről szó volt. Én is értem, hogy
>> >> > mindenben
>> >> > > jobb a LED, azt is értem, hogy egész jó izzó helyettesítő LED-eket
>> >> lehet
>> >> > > csinálni. De a kérdés az volt, hogy jogos-e lebarmozni azokat a
>> >> > tervezőket,
>> >> > > akik nem terveztek olyan felhasználásra, amelyet valójában az
>> >> > > előírások
>> >> > nem
>> >> > > tesznek lehetővé, nem kívánnak meg, és plusz költséget jelentenek.
>> >> > > Itt mindenki műszaki ember, sokan üzletszerűen terveznek
>> kiviteleznek
>> >> > > dolgokat. Ki az, aki plusz dolgokat beletervez valamibe, amit
>> pénzért
>> >> > > készít, de a megrendelő nem kéri, előírás nincs rá, sőt szigorú
>> >> előírások
>> >> > > szerint kell bevizsgálni a termékét.
>> >> > > Saját költségén, puszta jóindulatból ki csinál ilyet?(Tudom, most
>> >> > mindenki
>> >> > > fel fogja tenni a kezét.)
>> >> > > Mert kb. ugyanez a helyzet az autógyártó szempontjából.
>> >> > >
>> >> > > Szabolcs
>> >> > >
>> >> > >
>> >> > >
>> >> > > 2014. február 6. 8:35 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>> >> > >
>> >> > > > Feltalálták már a melegfehér LED-eket is, amitől sokkal kevésbé
>> >> > > > megy
>> >> > > > el a szín a színezett búrák mögé téve. Sőt - meglepi!!! -
>> >> > > > létezik
>> >> zöld
>> >> > > > LED is... :-)
>> >> > > >
>> >> > > > Szóval a hülye emberek ellen semmi nem véd.
>> >> > > >
>> >> > > > Én pl. színhelyes LED-eket rakok mindenhová az autómban. Ha
>> >> > > > borostyánsárga kell az indexbe, akkor olyat, hiába színes a búra
>> >> > > > -
>> >> > > > legfeljebb nem szűr ki semmit a fényéből. Ha piros kell a
>> >> > > > féklámpába,
>> >> > > > akkor olyat, hiába piros a búra. Stb.
>> >> > > >
>> >> > > > Féklámpánál amúgy nem rossz ötlet, mivel érzékelhetően hamarabb
>> >> > > > világít teljes fénnyel, mint a sima izzó. Akkor volt látványos a
>> >> > > > különbség, amikor az indexben az egyik oldalon már kicseréltem,
>> >> > > > a
>> >> > > > másikon még nem, és bekapcsoltam a vészvillogót. Saccra legalább
>> >> > > > egy
>> >> > > > tizedmásodperc a különbség.
>> >> > > >
>> >> > > > A LED-es izzópótlékokat meg jelenleg úgy alakítják ki, hogy
>> >> figyelembe
>> >> > > > veszik a hagyományos izzók sugárzási karakterisztikáját, ill.
>> >> > > > azt,
>> >> > > > hogy ennek megfelelően egy tükör közepébe fognak kerülni.
>> >> > > > Jellemzően
>> >> > > > ez azt jelenti, hogy tengelyirányba egy optikával fókuszált,
>> >> > > > oldalra
>> >> > > > pedig fókuszálatlan, szélesen szóró LED-eket tesznek egymással
>> >> > > > kombinálva, amik majd a tükrön keresztül fognak dolgozni.
>> >> > > >
>> >> > > > Olyan helyre, mint pl. ködlámpa, ahol a pontos fókusz is számít,
>> >> > > > nem
>> >> > > > lehet akármit odatenni, ott vannak is gondok. De azoknál a
>> >> > > > lámpáknál,
>> >> > > > ahol a fény "irányított szórása" a fontos (index, helyzetjelző,
>> >> > > > fék,
>> >> > > > tolatólámpa), még jobbak is tudnak lenni a sima izzóknál.
>> >> > > >
>> >> > > > Best regards,
>> >> > > > Andy
>> >> > > >
>> >> > > >
>> >> > > > 2014-02-06 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>:
>> >> > > > > Hali!
>> >> > > > >
>> >> > > > > A világ sok más országában is. Nem autós, de pl. érdemes
>> megnézni
>> >> > > > > a
>> >> > > > > Balatonon is, sok hajóban ledet raknak a pozíció fényekbe,
>> >> hidegfehér
>> >> > > > > ledtől a zöld kék lesz. Szerencsére autón nincs zöld fény.
>> >> > > > > De pl. a sugárzási karakterisztika tök más, az gyárilag ledes
>> >> > lámpatest
>> >> > > > sem
>> >> > > > > azt jelenti, hogy az izzó helyére ledet raknak.
>> >> > > > >
>> >> > > > > Amúgy itt egy érdekes cikk:
>> >> > > > >
>> >> > > >
>> >> > >
>> >> >
>> >>
>> http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/23/draga_alkatreszek_fillerekert/
>> >> > > > >
>> >> > > > > Szabolcs
>> >> > > > >
>> >> > > > > 2014. február 6. 8:03 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>> >> > > > >
>> >> > > > >>
>> >> > > > >>
>> >> > > > >> Az egyébként igaz, hogy elvileg a magyar jogszabályok szerint
>> >> > > > >> nem
>> >> > > > >> lenne szabad LED-es pótlékot használni, hanem csak és
>> >> > > > >> kizárólag
>> >> azt
>> >> > az
>> >> > > > >> izzót, amire a lámpatestet tervezték.
>> >> > > > >>
>> >> > > > >>
>> >> > > > >>
>> >> > > > > -----------------------------------------
>> >> > > > >           elektro[-flame|-etc]
>> >> > > >
>> >> > > > -----------------------------------------
>> >> > > >           elektro[-flame|-etc]
>> >> > > >
>> >> > > -----------------------------------------
>> >> > >           elektro[-flame|-etc]
>> >> > >
>> >> > -----------------------------------------
>> >> >           elektro[-flame|-etc]
>> >> >
>> >> -----------------------------------------
>> >>           elektro[-flame|-etc]
>> >>
>> > -----------------------------------------
>> >           elektro[-flame|-etc]
>> >
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list