[elektro] CAN bus sofita izzó
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Feb 6 12:11:13 CET 2014
akkor a kinai xenon is megfelelo , mert a gyar rairta hogy h4 ece .
olyat meg nem lattam hogy a nem megfeleloseget ott a helyszinen meg is
mertek volna .
bye
dexter
2014. február 6. 10:12 Cser Tamas írta, <maguspr53 at gmail.com>:
> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2014. 02. 06.:
>
> > nem uj szabaly kene , csak a regi.
> > volt egy lassulas , feny , szin "meres" ami alapjan a megvakult , opalos
> > fenyszoro , a kifakult feklampa nem ment at -ami most megfelel mert van
> > benne ebetu, mig az utangyartott , tokeletes , a gyarinal akar jobb nem ,
> > mert nincs benne ebetu.
>
> A CE jelöléshez elegendő a gyártó nyilatkozata.
>
> > az angoloknal furcsa modon nem halnak az emberek ezrevel egy kis
> > szabadsagtol.
> >
> > bye
> > dexter
> > On 6 Feb 2014 09:41, "SZIGETI Szabolcs" <szigiszabolcs at gmail.com> wrote:
> >
> >> Hali!
> >>
> >> Szó sincs betiltással. A trikolorban egy izzó van és három színű a búra.
> >> Természetesen meg lehet oldani, és az újabb fények már ledesek, meg
> >> melegfehérrel is jól működik. De ismétlem, nem ez volt a kérdés. A
> >> Balatonon ráadásul nagyjából mindenki lesz##ja, de tengeri használatra
> >> ugyanúgy jóváhagyott és bevizsgált cucc kell, amit azzal a fényforrással
> >> kapja meg a jóváhagyást, amihez tervezték. Mint az autónál. És bizony,
> >> volt
> >> már több eset, ahol balesetnél és biztosítási eseménynél a nem
> >> jóváhagyott
> >> navigációs fényekre hivatkozva volt gubanc.
> >>
> >> Tudom, hogy ez jogászkodás, az is lehet, hogy meg lehetne változtatni
> úgy
> >> a
> >> jogszabályt, hogy lehessen barkács megoldást használni, de akkor ilyen
> >> elven magasról tehetünk bármilyen előírásra. Ráadásul létezik mindenben
> >> megfelelő megoldás: ledes fényforrásal jóváhagyott fény. (Persze ezt
> >> hajón
> >> tulajdonképpen egyszerűbb megoldani, mint autón, mert jóval szabadabban
> >> cserélgethetjük a fényt. Ráadásul a teljes jármű árához képest
> >> elhanyagolható.)
> >>
> >> Autón ugyanez a helyzet, vagy engedjük a szabad barkácsolást, és akkor
> >> szopunk a retinát kiégető sziloplasszttal befaragható kínai xenonoktól
> >> stb.
> >> Vagy hozunk szabályokat és azokat megpróbáljuk betartani, betartatni.
> >> Azon
> >> lehet vitatkozni, hogy a szabályok jók-e vagy nem, és hogy hogyan
> lehetne
> >> megoldani, hogy szabályos legyen a lámpa, legyen egyéni bevizsgálás és
> >> jóváhagyás de én pl. baromira nem szeretném, ha bárki bármit
> csinálhatna.
> >> Elhiszem, hogy a lista minden tagja otthon spektroszkóppal fogja
> >> ellenőrizni a szabályos működést, de ha körülnézünk a nagyvilágban, nem
> >> mindenki ilyen gondos. Mert akkor jönnek a légvédelmi reflektoros
> >> égpásztázó lámpák, a fotonágyú hátsó helyzetjelző meg a lilán világító
> >> féklámpa, stroboszkóppal és füstgéppel, mer' há' mér? Nekem így
> teccccik
> >> geccó!
> >>
> >> Szabolcs
> >>
> >> Bocs az offért, abbahagyom.
> >>
> >>
> >> 2014. február 6. 9:28 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> >>
> >> > ha a trikolort nem tudja megoldani arnyekolassal, harom leddel, akkor
> >> > ne
> >> > kezdjen bele. de ezert betiltani....
> >> >
> >> > bye
> >> > dexter
> >> > On 6 Feb 2014 09:03, "SZIGETI Szabolcs" <szigiszabolcs at gmail.com>
> >> > wrote:
> >> >
> >> > > Tudom, hogy van melegfehér, de az kb 5 centtel drágább mint a hideg,
> >> > ezért
> >> > > mindenki ezt veszi. Bi vagy trikolor pozíció fénybe nem tudsz zöld
> >> ledet
> >> > > tenni. Értelemszerűen a külön piros-zöldbe olyan színű ledet rakunk.
> >> > >
> >> > > De megint nem arról beszélünk, amiről szó volt. Én is értem, hogy
> >> > mindenben
> >> > > jobb a LED, azt is értem, hogy egész jó izzó helyettesítő LED-eket
> >> lehet
> >> > > csinálni. De a kérdés az volt, hogy jogos-e lebarmozni azokat a
> >> > tervezőket,
> >> > > akik nem terveztek olyan felhasználásra, amelyet valójában az
> >> > > előírások
> >> > nem
> >> > > tesznek lehetővé, nem kívánnak meg, és plusz költséget jelentenek.
> >> > > Itt mindenki műszaki ember, sokan üzletszerűen terveznek
> kiviteleznek
> >> > > dolgokat. Ki az, aki plusz dolgokat beletervez valamibe, amit
> pénzért
> >> > > készít, de a megrendelő nem kéri, előírás nincs rá, sőt szigorú
> >> előírások
> >> > > szerint kell bevizsgálni a termékét.
> >> > > Saját költségén, puszta jóindulatból ki csinál ilyet?(Tudom, most
> >> > mindenki
> >> > > fel fogja tenni a kezét.)
> >> > > Mert kb. ugyanez a helyzet az autógyártó szempontjából.
> >> > >
> >> > > Szabolcs
> >> > >
> >> > >
> >> > >
> >> > > 2014. február 6. 8:35 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> >> > >
> >> > > > Feltalálták már a melegfehér LED-eket is, amitől sokkal kevésbé
> >> > > > megy
> >> > > > el a szín a színezett búrák mögé téve. Sőt - meglepi!!! - létezik
> >> zöld
> >> > > > LED is... :-)
> >> > > >
> >> > > > Szóval a hülye emberek ellen semmi nem véd.
> >> > > >
> >> > > > Én pl. színhelyes LED-eket rakok mindenhová az autómban. Ha
> >> > > > borostyánsárga kell az indexbe, akkor olyat, hiába színes a búra -
> >> > > > legfeljebb nem szűr ki semmit a fényéből. Ha piros kell a
> >> > > > féklámpába,
> >> > > > akkor olyat, hiába piros a búra. Stb.
> >> > > >
> >> > > > Féklámpánál amúgy nem rossz ötlet, mivel érzékelhetően hamarabb
> >> > > > világít teljes fénnyel, mint a sima izzó. Akkor volt látványos a
> >> > > > különbség, amikor az indexben az egyik oldalon már kicseréltem, a
> >> > > > másikon még nem, és bekapcsoltam a vészvillogót. Saccra legalább
> >> > > > egy
> >> > > > tizedmásodperc a különbség.
> >> > > >
> >> > > > A LED-es izzópótlékokat meg jelenleg úgy alakítják ki, hogy
> >> figyelembe
> >> > > > veszik a hagyományos izzók sugárzási karakterisztikáját, ill. azt,
> >> > > > hogy ennek megfelelően egy tükör közepébe fognak kerülni.
> >> > > > Jellemzően
> >> > > > ez azt jelenti, hogy tengelyirányba egy optikával fókuszált,
> >> > > > oldalra
> >> > > > pedig fókuszálatlan, szélesen szóró LED-eket tesznek egymással
> >> > > > kombinálva, amik majd a tükrön keresztül fognak dolgozni.
> >> > > >
> >> > > > Olyan helyre, mint pl. ködlámpa, ahol a pontos fókusz is számít,
> >> > > > nem
> >> > > > lehet akármit odatenni, ott vannak is gondok. De azoknál a
> >> > > > lámpáknál,
> >> > > > ahol a fény "irányított szórása" a fontos (index, helyzetjelző,
> >> > > > fék,
> >> > > > tolatólámpa), még jobbak is tudnak lenni a sima izzóknál.
> >> > > >
> >> > > > Best regards,
> >> > > > Andy
> >> > > >
> >> > > >
> >> > > > 2014-02-06 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>:
> >> > > > > Hali!
> >> > > > >
> >> > > > > A világ sok más országában is. Nem autós, de pl. érdemes
> megnézni
> >> > > > > a
> >> > > > > Balatonon is, sok hajóban ledet raknak a pozíció fényekbe,
> >> hidegfehér
> >> > > > > ledtől a zöld kék lesz. Szerencsére autón nincs zöld fény.
> >> > > > > De pl. a sugárzási karakterisztika tök más, az gyárilag ledes
> >> > lámpatest
> >> > > > sem
> >> > > > > azt jelenti, hogy az izzó helyére ledet raknak.
> >> > > > >
> >> > > > > Amúgy itt egy érdekes cikk:
> >> > > > >
> >> > > >
> >> > >
> >> >
> >>
> http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/23/draga_alkatreszek_fillerekert/
> >> > > > >
> >> > > > > Szabolcs
> >> > > > >
> >> > > > > 2014. február 6. 8:03 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> >> > > > >
> >> > > > >>
> >> > > > >>
> >> > > > >> Az egyébként igaz, hogy elvileg a magyar jogszabályok szerint
> >> > > > >> nem
> >> > > > >> lenne szabad LED-es pótlékot használni, hanem csak és kizárólag
> >> azt
> >> > az
> >> > > > >> izzót, amire a lámpatestet tervezték.
> >> > > > >>
> >> > > > >>
> >> > > > >>
> >> > > > > -----------------------------------------
> >> > > > > elektro[-flame|-etc]
> >> > > >
> >> > > > -----------------------------------------
> >> > > > elektro[-flame|-etc]
> >> > > >
> >> > > -----------------------------------------
> >> > > elektro[-flame|-etc]
> >> > >
> >> > -----------------------------------------
> >> > elektro[-flame|-etc]
> >> >
> >> -----------------------------------------
> >> elektro[-flame|-etc]
> >>
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list