[elektro] CAN bus sofita izzó
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Feb 6 10:17:20 CET 2014
Hát nem.
Meg Edd China is utólagos xenont szerelt a Range Roverbe, mert az
milyen jól néz ki... :-( Dacára annak, hogy ez arrafelé is tilos
amúgy, és pont ugyanazért, mint itthon.
Arról nem is beszélve, hogy hogyan nézett ki Sheffield központja
szombat reggelente egy-egy "mulatós" péntek este után. Tudom, persze,
azok a részeg fiatalok voltak...
De arról sem beszélnek túl gyakran, hogy a tiszta utcák nem annak
köszönhetőek, hogy az emberek ott nem dobálják el a szemetet. Eldobják
azok is, mint a huzat, ott, ahol éppen rájuk jött. (N.B. sok helyen
nincs is hová dobni, mert leszerelték a kukákat, hogy ne lehessen
bombát dugni beléjük vasúti- ill. buszpályaudvarokon, repülőtereken.)
Csak átlag óránként (vagy gyakrabban) jár arra takarító személyzet,
utcaseprő stb., akik összeszedik. Sheffieldben is szombat délre megint
rend volt, feltakarítottak mindent.
Ezzel együtt a szabályaik valóban sokkal ésszerűbben, és főleg sokkal
ritkábban változnak.
Best regards,
Andy
2014-02-06 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>:
> Nos, ebben egyetértünk. Én is az angol megoldást preferálom. Egy baj van,
> itthon az emberek nagy része nem angol.
> Az angolok az utóbbi évszázadokban arra szocializálódtak, hogy van pár
> stabil szabály, amit saját érdekünkben érdemes betartani.
> Itt keleten pedig arra, hogy van rengeteg össze vissza változó szabály,
> amit saját érdekünkben NEM érdemes betartani.
> Ezen nehéz változtatni, főleg, hogy az utóbbi évtizedek alatt erre nem is
> történt kísérlet.
>
> Az angolok többsége tudni fogja, hogy nem rak be vakító lámpát, nem éget
> avart a ködös őszi este, mert az másnak rossz lehet.
> Itthon az emberek többsége döngeti a mellét, hogy neki nem mondja meg
> senki, ő akkor éget és olyan lámpát használ, amilyet akar. Akit zavar,
> vegyen gázmaszkot és napszemüveget.
>
> Szabolcs
>
>
>
>
> 2014. február 6. 9:49 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>
>> ertem hogy mit mondasz es el is tudom fogadni , amig nem elnek vissza vele
>> a minden hataron tuli profit erdekeben es nem a jozan esz elleneben ,
>> teljesen kontraproduktivan alkalmazzak.
>> de ha valaki audit vesz , akkor nem tudatjak vele hogy ot ev alatt szetmegy
>> a muanyag fenyszorobura es felmillio a csereje. de aki nem tud ot evente
>> autot venni , az eleve nem melto a nemet technikara, csak befurakszik a
>> gazdagok koze.
>> nem uj szabaly kene , csak a regi.
>> volt egy lassulas , feny , szin "meres" ami alapjan a megvakult , opalos
>> fenyszoro , a kifakult feklampa nem ment at -ami most megfelel mert van
>> benne ebetu, mig az utangyartott , tokeletes , a gyarinal akar jobb nem ,
>> mert nincs benne ebetu.
>> az angoloknal furcsa modon nem halnak az emberek ezrevel egy kis
>> szabadsagtol.
>>
>> bye
>> dexter
>> On 6 Feb 2014 09:41, "SZIGETI Szabolcs" <szigiszabolcs at gmail.com> wrote:
>>
>> > Hali!
>> >
>> > Szó sincs betiltással. A trikolorban egy izzó van és három színű a búra.
>> > Természetesen meg lehet oldani, és az újabb fények már ledesek, meg
>> > melegfehérrel is jól működik. De ismétlem, nem ez volt a kérdés. A
>> > Balatonon ráadásul nagyjából mindenki lesz##ja, de tengeri használatra
>> > ugyanúgy jóváhagyott és bevizsgált cucc kell, amit azzal a fényforrással
>> > kapja meg a jóváhagyást, amihez tervezték. Mint az autónál. És bizony,
>> volt
>> > már több eset, ahol balesetnél és biztosítási eseménynél a nem
>> jóváhagyott
>> > navigációs fényekre hivatkozva volt gubanc.
>> >
>> > Tudom, hogy ez jogászkodás, az is lehet, hogy meg lehetne változtatni
>> úgy a
>> > jogszabályt, hogy lehessen barkács megoldást használni, de akkor ilyen
>> > elven magasról tehetünk bármilyen előírásra. Ráadásul létezik mindenben
>> > megfelelő megoldás: ledes fényforrásal jóváhagyott fény. (Persze ezt
>> hajón
>> > tulajdonképpen egyszerűbb megoldani, mint autón, mert jóval szabadabban
>> > cserélgethetjük a fényt. Ráadásul a teljes jármű árához képest
>> > elhanyagolható.)
>> >
>> > Autón ugyanez a helyzet, vagy engedjük a szabad barkácsolást, és akkor
>> > szopunk a retinát kiégető sziloplasszttal befaragható kínai xenonoktól
>> stb.
>> > Vagy hozunk szabályokat és azokat megpróbáljuk betartani, betartatni.
>> Azon
>> > lehet vitatkozni, hogy a szabályok jók-e vagy nem, és hogy hogyan lehetne
>> > megoldani, hogy szabályos legyen a lámpa, legyen egyéni bevizsgálás és
>> > jóváhagyás de én pl. baromira nem szeretném, ha bárki bármit csinálhatna.
>> > Elhiszem, hogy a lista minden tagja otthon spektroszkóppal fogja
>> > ellenőrizni a szabályos működést, de ha körülnézünk a nagyvilágban, nem
>> > mindenki ilyen gondos. Mert akkor jönnek a légvédelmi reflektoros
>> > égpásztázó lámpák, a fotonágyú hátsó helyzetjelző meg a lilán világító
>> > féklámpa, stroboszkóppal és füstgéppel, mer' há' mér? Nekem így teccccik
>> > geccó!
>> >
>> > Szabolcs
>> >
>> > Bocs az offért, abbahagyom.
>> >
>> >
>> > 2014. február 6. 9:28 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>> >
>> > > ha a trikolort nem tudja megoldani arnyekolassal, harom leddel, akkor
>> ne
>> > > kezdjen bele. de ezert betiltani....
>> > >
>> > > bye
>> > > dexter
>> > > On 6 Feb 2014 09:03, "SZIGETI Szabolcs" <szigiszabolcs at gmail.com>
>> wrote:
>> > >
>> > > > Tudom, hogy van melegfehér, de az kb 5 centtel drágább mint a hideg,
>> > > ezért
>> > > > mindenki ezt veszi. Bi vagy trikolor pozíció fénybe nem tudsz zöld
>> > ledet
>> > > > tenni. Értelemszerűen a külön piros-zöldbe olyan színű ledet rakunk.
>> > > >
>> > > > De megint nem arról beszélünk, amiről szó volt. Én is értem, hogy
>> > > mindenben
>> > > > jobb a LED, azt is értem, hogy egész jó izzó helyettesítő LED-eket
>> > lehet
>> > > > csinálni. De a kérdés az volt, hogy jogos-e lebarmozni azokat a
>> > > tervezőket,
>> > > > akik nem terveztek olyan felhasználásra, amelyet valójában az
>> előírások
>> > > nem
>> > > > tesznek lehetővé, nem kívánnak meg, és plusz költséget jelentenek.
>> > > > Itt mindenki műszaki ember, sokan üzletszerűen terveznek kiviteleznek
>> > > > dolgokat. Ki az, aki plusz dolgokat beletervez valamibe, amit pénzért
>> > > > készít, de a megrendelő nem kéri, előírás nincs rá, sőt szigorú
>> > előírások
>> > > > szerint kell bevizsgálni a termékét.
>> > > > Saját költségén, puszta jóindulatból ki csinál ilyet?(Tudom, most
>> > > mindenki
>> > > > fel fogja tenni a kezét.)
>> > > > Mert kb. ugyanez a helyzet az autógyártó szempontjából.
>> > > >
>> > > > Szabolcs
>> > > >
>> > > >
>> > > >
>> > > > 2014. február 6. 8:35 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>> > > >
>> > > > > Feltalálták már a melegfehér LED-eket is, amitől sokkal kevésbé
>> megy
>> > > > > el a szín a színezett búrák mögé téve. Sőt - meglepi!!! - létezik
>> > zöld
>> > > > > LED is... :-)
>> > > > >
>> > > > > Szóval a hülye emberek ellen semmi nem véd.
>> > > > >
>> > > > > Én pl. színhelyes LED-eket rakok mindenhová az autómban. Ha
>> > > > > borostyánsárga kell az indexbe, akkor olyat, hiába színes a búra -
>> > > > > legfeljebb nem szűr ki semmit a fényéből. Ha piros kell a
>> féklámpába,
>> > > > > akkor olyat, hiába piros a búra. Stb.
>> > > > >
>> > > > > Féklámpánál amúgy nem rossz ötlet, mivel érzékelhetően hamarabb
>> > > > > világít teljes fénnyel, mint a sima izzó. Akkor volt látványos a
>> > > > > különbség, amikor az indexben az egyik oldalon már kicseréltem, a
>> > > > > másikon még nem, és bekapcsoltam a vészvillogót. Saccra legalább
>> egy
>> > > > > tizedmásodperc a különbség.
>> > > > >
>> > > > > A LED-es izzópótlékokat meg jelenleg úgy alakítják ki, hogy
>> > figyelembe
>> > > > > veszik a hagyományos izzók sugárzási karakterisztikáját, ill. azt,
>> > > > > hogy ennek megfelelően egy tükör közepébe fognak kerülni.
>> Jellemzően
>> > > > > ez azt jelenti, hogy tengelyirányba egy optikával fókuszált,
>> oldalra
>> > > > > pedig fókuszálatlan, szélesen szóró LED-eket tesznek egymással
>> > > > > kombinálva, amik majd a tükrön keresztül fognak dolgozni.
>> > > > >
>> > > > > Olyan helyre, mint pl. ködlámpa, ahol a pontos fókusz is számít,
>> nem
>> > > > > lehet akármit odatenni, ott vannak is gondok. De azoknál a
>> lámpáknál,
>> > > > > ahol a fény "irányított szórása" a fontos (index, helyzetjelző,
>> fék,
>> > > > > tolatólámpa), még jobbak is tudnak lenni a sima izzóknál.
>> > > > >
>> > > > > Best regards,
>> > > > > Andy
>> > > > >
>> > > > >
>> > > > > 2014-02-06 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>:
>> > > > > > Hali!
>> > > > > >
>> > > > > > A világ sok más országában is. Nem autós, de pl. érdemes
>> megnézni a
>> > > > > > Balatonon is, sok hajóban ledet raknak a pozíció fényekbe,
>> > hidegfehér
>> > > > > > ledtől a zöld kék lesz. Szerencsére autón nincs zöld fény.
>> > > > > > De pl. a sugárzási karakterisztika tök más, az gyárilag ledes
>> > > lámpatest
>> > > > > sem
>> > > > > > azt jelenti, hogy az izzó helyére ledet raknak.
>> > > > > >
>> > > > > > Amúgy itt egy érdekes cikk:
>> > > > > >
>> > > > >
>> > > >
>> > >
>> >
>> http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/23/draga_alkatreszek_fillerekert/
>> > > > > >
>> > > > > > Szabolcs
>> > > > > >
>> > > > > > 2014. február 6. 8:03 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>> > > > > >
>> > > > > >>
>> > > > > >>
>> > > > > >> Az egyébként igaz, hogy elvileg a magyar jogszabályok szerint
>> nem
>> > > > > >> lenne szabad LED-es pótlékot használni, hanem csak és kizárólag
>> > azt
>> > > az
>> > > > > >> izzót, amire a lámpatestet tervezték.
>> > > > > >>
>> > > > > >>
>> > > > > >>
>> > > > > > -----------------------------------------
>> > > > > > elektro[-flame|-etc]
>> > > > >
>> > > > > -----------------------------------------
>> > > > > elektro[-flame|-etc]
>> > > > >
>> > > > -----------------------------------------
>> > > > elektro[-flame|-etc]
>> > > >
>> > > -----------------------------------------
>> > > elektro[-flame|-etc]
>> > >
>> > -----------------------------------------
>> > elektro[-flame|-etc]
>> >
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list