[elektro] CAN bus sofita izzó
SZIGETI Szabolcs
szigiszabolcs at gmail.com
Thu Feb 6 10:10:37 CET 2014
Nos, ebben egyetértünk. Én is az angol megoldást preferálom. Egy baj van,
itthon az emberek nagy része nem angol.
Az angolok az utóbbi évszázadokban arra szocializálódtak, hogy van pár
stabil szabály, amit saját érdekünkben érdemes betartani.
Itt keleten pedig arra, hogy van rengeteg össze vissza változó szabály,
amit saját érdekünkben NEM érdemes betartani.
Ezen nehéz változtatni, főleg, hogy az utóbbi évtizedek alatt erre nem is
történt kísérlet.
Az angolok többsége tudni fogja, hogy nem rak be vakító lámpát, nem éget
avart a ködös őszi este, mert az másnak rossz lehet.
Itthon az emberek többsége döngeti a mellét, hogy neki nem mondja meg
senki, ő akkor éget és olyan lámpát használ, amilyet akar. Akit zavar,
vegyen gázmaszkot és napszemüveget.
Szabolcs
2014. február 6. 9:49 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> ertem hogy mit mondasz es el is tudom fogadni , amig nem elnek vissza vele
> a minden hataron tuli profit erdekeben es nem a jozan esz elleneben ,
> teljesen kontraproduktivan alkalmazzak.
> de ha valaki audit vesz , akkor nem tudatjak vele hogy ot ev alatt szetmegy
> a muanyag fenyszorobura es felmillio a csereje. de aki nem tud ot evente
> autot venni , az eleve nem melto a nemet technikara, csak befurakszik a
> gazdagok koze.
> nem uj szabaly kene , csak a regi.
> volt egy lassulas , feny , szin "meres" ami alapjan a megvakult , opalos
> fenyszoro , a kifakult feklampa nem ment at -ami most megfelel mert van
> benne ebetu, mig az utangyartott , tokeletes , a gyarinal akar jobb nem ,
> mert nincs benne ebetu.
> az angoloknal furcsa modon nem halnak az emberek ezrevel egy kis
> szabadsagtol.
>
> bye
> dexter
> On 6 Feb 2014 09:41, "SZIGETI Szabolcs" <szigiszabolcs at gmail.com> wrote:
>
> > Hali!
> >
> > Szó sincs betiltással. A trikolorban egy izzó van és három színű a búra.
> > Természetesen meg lehet oldani, és az újabb fények már ledesek, meg
> > melegfehérrel is jól működik. De ismétlem, nem ez volt a kérdés. A
> > Balatonon ráadásul nagyjából mindenki lesz##ja, de tengeri használatra
> > ugyanúgy jóváhagyott és bevizsgált cucc kell, amit azzal a fényforrással
> > kapja meg a jóváhagyást, amihez tervezték. Mint az autónál. És bizony,
> volt
> > már több eset, ahol balesetnél és biztosítási eseménynél a nem
> jóváhagyott
> > navigációs fényekre hivatkozva volt gubanc.
> >
> > Tudom, hogy ez jogászkodás, az is lehet, hogy meg lehetne változtatni
> úgy a
> > jogszabályt, hogy lehessen barkács megoldást használni, de akkor ilyen
> > elven magasról tehetünk bármilyen előírásra. Ráadásul létezik mindenben
> > megfelelő megoldás: ledes fényforrásal jóváhagyott fény. (Persze ezt
> hajón
> > tulajdonképpen egyszerűbb megoldani, mint autón, mert jóval szabadabban
> > cserélgethetjük a fényt. Ráadásul a teljes jármű árához képest
> > elhanyagolható.)
> >
> > Autón ugyanez a helyzet, vagy engedjük a szabad barkácsolást, és akkor
> > szopunk a retinát kiégető sziloplasszttal befaragható kínai xenonoktól
> stb.
> > Vagy hozunk szabályokat és azokat megpróbáljuk betartani, betartatni.
> Azon
> > lehet vitatkozni, hogy a szabályok jók-e vagy nem, és hogy hogyan lehetne
> > megoldani, hogy szabályos legyen a lámpa, legyen egyéni bevizsgálás és
> > jóváhagyás de én pl. baromira nem szeretném, ha bárki bármit csinálhatna.
> > Elhiszem, hogy a lista minden tagja otthon spektroszkóppal fogja
> > ellenőrizni a szabályos működést, de ha körülnézünk a nagyvilágban, nem
> > mindenki ilyen gondos. Mert akkor jönnek a légvédelmi reflektoros
> > égpásztázó lámpák, a fotonágyú hátsó helyzetjelző meg a lilán világító
> > féklámpa, stroboszkóppal és füstgéppel, mer' há' mér? Nekem így teccccik
> > geccó!
> >
> > Szabolcs
> >
> > Bocs az offért, abbahagyom.
> >
> >
> > 2014. február 6. 9:28 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> >
> > > ha a trikolort nem tudja megoldani arnyekolassal, harom leddel, akkor
> ne
> > > kezdjen bele. de ezert betiltani....
> > >
> > > bye
> > > dexter
> > > On 6 Feb 2014 09:03, "SZIGETI Szabolcs" <szigiszabolcs at gmail.com>
> wrote:
> > >
> > > > Tudom, hogy van melegfehér, de az kb 5 centtel drágább mint a hideg,
> > > ezért
> > > > mindenki ezt veszi. Bi vagy trikolor pozíció fénybe nem tudsz zöld
> > ledet
> > > > tenni. Értelemszerűen a külön piros-zöldbe olyan színű ledet rakunk.
> > > >
> > > > De megint nem arról beszélünk, amiről szó volt. Én is értem, hogy
> > > mindenben
> > > > jobb a LED, azt is értem, hogy egész jó izzó helyettesítő LED-eket
> > lehet
> > > > csinálni. De a kérdés az volt, hogy jogos-e lebarmozni azokat a
> > > tervezőket,
> > > > akik nem terveztek olyan felhasználásra, amelyet valójában az
> előírások
> > > nem
> > > > tesznek lehetővé, nem kívánnak meg, és plusz költséget jelentenek.
> > > > Itt mindenki műszaki ember, sokan üzletszerűen terveznek kiviteleznek
> > > > dolgokat. Ki az, aki plusz dolgokat beletervez valamibe, amit pénzért
> > > > készít, de a megrendelő nem kéri, előírás nincs rá, sőt szigorú
> > előírások
> > > > szerint kell bevizsgálni a termékét.
> > > > Saját költségén, puszta jóindulatból ki csinál ilyet?(Tudom, most
> > > mindenki
> > > > fel fogja tenni a kezét.)
> > > > Mert kb. ugyanez a helyzet az autógyártó szempontjából.
> > > >
> > > > Szabolcs
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > 2014. február 6. 8:35 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> > > >
> > > > > Feltalálták már a melegfehér LED-eket is, amitől sokkal kevésbé
> megy
> > > > > el a szín a színezett búrák mögé téve. Sőt - meglepi!!! - létezik
> > zöld
> > > > > LED is... :-)
> > > > >
> > > > > Szóval a hülye emberek ellen semmi nem véd.
> > > > >
> > > > > Én pl. színhelyes LED-eket rakok mindenhová az autómban. Ha
> > > > > borostyánsárga kell az indexbe, akkor olyat, hiába színes a búra -
> > > > > legfeljebb nem szűr ki semmit a fényéből. Ha piros kell a
> féklámpába,
> > > > > akkor olyat, hiába piros a búra. Stb.
> > > > >
> > > > > Féklámpánál amúgy nem rossz ötlet, mivel érzékelhetően hamarabb
> > > > > világít teljes fénnyel, mint a sima izzó. Akkor volt látványos a
> > > > > különbség, amikor az indexben az egyik oldalon már kicseréltem, a
> > > > > másikon még nem, és bekapcsoltam a vészvillogót. Saccra legalább
> egy
> > > > > tizedmásodperc a különbség.
> > > > >
> > > > > A LED-es izzópótlékokat meg jelenleg úgy alakítják ki, hogy
> > figyelembe
> > > > > veszik a hagyományos izzók sugárzási karakterisztikáját, ill. azt,
> > > > > hogy ennek megfelelően egy tükör közepébe fognak kerülni.
> Jellemzően
> > > > > ez azt jelenti, hogy tengelyirányba egy optikával fókuszált,
> oldalra
> > > > > pedig fókuszálatlan, szélesen szóró LED-eket tesznek egymással
> > > > > kombinálva, amik majd a tükrön keresztül fognak dolgozni.
> > > > >
> > > > > Olyan helyre, mint pl. ködlámpa, ahol a pontos fókusz is számít,
> nem
> > > > > lehet akármit odatenni, ott vannak is gondok. De azoknál a
> lámpáknál,
> > > > > ahol a fény "irányított szórása" a fontos (index, helyzetjelző,
> fék,
> > > > > tolatólámpa), még jobbak is tudnak lenni a sima izzóknál.
> > > > >
> > > > > Best regards,
> > > > > Andy
> > > > >
> > > > >
> > > > > 2014-02-06 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>:
> > > > > > Hali!
> > > > > >
> > > > > > A világ sok más országában is. Nem autós, de pl. érdemes
> megnézni a
> > > > > > Balatonon is, sok hajóban ledet raknak a pozíció fényekbe,
> > hidegfehér
> > > > > > ledtől a zöld kék lesz. Szerencsére autón nincs zöld fény.
> > > > > > De pl. a sugárzási karakterisztika tök más, az gyárilag ledes
> > > lámpatest
> > > > > sem
> > > > > > azt jelenti, hogy az izzó helyére ledet raknak.
> > > > > >
> > > > > > Amúgy itt egy érdekes cikk:
> > > > > >
> > > > >
> > > >
> > >
> >
> http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/23/draga_alkatreszek_fillerekert/
> > > > > >
> > > > > > Szabolcs
> > > > > >
> > > > > > 2014. február 6. 8:03 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> > > > > >
> > > > > >>
> > > > > >>
> > > > > >> Az egyébként igaz, hogy elvileg a magyar jogszabályok szerint
> nem
> > > > > >> lenne szabad LED-es pótlékot használni, hanem csak és kizárólag
> > azt
> > > az
> > > > > >> izzót, amire a lámpatestet tervezték.
> > > > > >>
> > > > > >>
> > > > > >>
> > > > > > -----------------------------------------
> > > > > > elektro[-flame|-etc]
> > > > >
> > > > > -----------------------------------------
> > > > > elektro[-flame|-etc]
> > > > >
> > > > -----------------------------------------
> > > > elektro[-flame|-etc]
> > > >
> > > -----------------------------------------
> > > elektro[-flame|-etc]
> > >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list