[elektro] CAN bus sofita izzó

Skandar Graun sgraun at gmail.com
Thu Feb 6 08:37:13 CET 2014


Azért kissé korábban.
Én 2008-ban szereltem fel az egri színházat LED-es nézőtérvilágítással és
akkor már legalább két éve foglalkoztam vele... legalább négy gyártónak
volt nagyteljesítményű LED-je akkor már a piacon.
Az izzó meg a tervezett avulás része... csak nézd meg, milyen meló egy
mostani autón reflektorizzót cserélni... és nem xenonról beszélek.


2014. február 6. 8:03 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:

> Azok a gyártók az elmúlt 5 évben kb. ugyanakkor tervezték ezeket a
> CAN-bus elektronikákat, amikor már bőven fejlesztési fázisban voltak a
> következő, pár éven belül megjelenő modellekhez a LED-es fényszórók,
> LED-es lámpatestek stb.
>
> A Luxeon legelső nagy fényerejű LED-jei 2009-ben jelentek meg, és a
> LED-et úgy általában már előtte is ismerte az emberiség. Meg meg merem
> saccolni, hogy ha 2009-ben én már tudtam boltban venni ilyen LED-et,
> akkor az autógyártók vagy egy évvel korábban megkapták az első
> mintákat, amivel elkezdhettek játszadozni.
>
> Szóval ne mondja nekem senki, hogy nem a szép selymes market ingjük
> miatt csinálnak így az autók. Majd ők csinálnak LED-es lámpatestet, jó
> pénzért, ugyebár...
>
> Az egyébként igaz, hogy elvileg a magyar jogszabályok szerint nem
> lenne szabad LED-es pótlékot használni, hanem csak és kizárólag azt az
> izzót, amire a lámpatestet tervezték.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2014-02-06 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>:
> > Mondjuk nem értem ezt a nagy lehülyézést.
> >
> > 1 - a jármű lámpatestek a hozzá való világító testtel együtt vannak
> > tervezve, jóváhagyva. Elég szigorúak a mindenféle fényerőre, színre,
> > fénykibocsátásra vonatkozó előírások (most ezek jóságáról nem akarok
> > beszélni). Vagyis ha egy lámpát izzóval terveztek, akkor joggal
> > feltételezheti a gyártó, hogy azzal fogják használni. Minden más esetben
> > nem az ő felelőssége. Persze az utóbbi évek tapasztalatából tudjuk, hogy
> > magyar ember annál, hogy nem rakhat csak úgy be kínaixenont a kocsijába
> > csak egy dologtól háborodik fel jobban: ha a szembejövő is berakja.
> > 2 - ezeket az elektronikákat szerintem akkor tervezték (mert ugye egy
> most
> > kiadott kocsit sem múlt évben kezdenek kigondolni), amikor még nem
> termett
> > minden boltban filléres led, tehát nem is biztos, hogy számított rá.
> > 3 - a led és az izzó között simán van egy nagyságrendi áramfelvétel
> > különbség. Nyilván más eszköz kell egyikre, másikra vagy mindkettőre a
> > biztos működéshez. Nem mindegy, hogy egy kapcsoló kapcsolja, vagy egy
> > highside driver, vagy valami más. Tudom, nem ez a mostani megoldás, de
> > láttam olyat, ahol gyakorlatilag egy vastag róttal megtekert reed relé
> volt
> > az érzékelő. Na, azt programozhatjuk ledre.
> > 4 - az is logikus, hogy ha hibát érzékel, elveszi a tápot. Nem csak az
> égő
> > mehet ki, lehet egy lógó vezeték, széttört izzó stb. Legbiztonságosabb
> az,
> > ha ilyenkor levesszük a tápot. Az, hogy a user egy nem jóváhagyott
> > megoldást akar alkalmazni, az legyen az ő baja.
> >
> > Nyilván bármelyik pontra lehet megoldást találni, de kérdés, hogy
> megéri-e,
> > érdemes-e.
> >
> > Szabolcs
> >
> >
> >
> > 2014. február 6. 7:16 írta, <kingkey at t-online.hu>:
> >
> >> Üdv!
> >>
> >> Mondjuk nem a CAN-buszt kellett volna okosítani, ha pár
> >> mA folyik, azt is értse?
> >>
> >> Gazemberek és hülyék...:{{
> >>
> >> Gyula
> >>
> >>
> >> -----------------------------------------
> >>           elektro[-flame|-etc]
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list