[elektro] CAN bus sofita izzó

Xorn toth.endre at gmail.com
Thu Feb 6 08:03:00 CET 2014


Azok a gyártók az elmúlt 5 évben kb. ugyanakkor tervezték ezeket a
CAN-bus elektronikákat, amikor már bőven fejlesztési fázisban voltak a
következő, pár éven belül megjelenő modellekhez a LED-es fényszórók,
LED-es lámpatestek stb.

A Luxeon legelső nagy fényerejű LED-jei 2009-ben jelentek meg, és a
LED-et úgy általában már előtte is ismerte az emberiség. Meg meg merem
saccolni, hogy ha 2009-ben én már tudtam boltban venni ilyen LED-et,
akkor az autógyártók vagy egy évvel korábban megkapták az első
mintákat, amivel elkezdhettek játszadozni.

Szóval ne mondja nekem senki, hogy nem a szép selymes market ingjük
miatt csinálnak így az autók. Majd ők csinálnak LED-es lámpatestet, jó
pénzért, ugyebár...

Az egyébként igaz, hogy elvileg a magyar jogszabályok szerint nem
lenne szabad LED-es pótlékot használni, hanem csak és kizárólag azt az
izzót, amire a lámpatestet tervezték.

Best regards,
Andy

2014-02-06 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>:
> Mondjuk nem értem ezt a nagy lehülyézést.
>
> 1 - a jármű lámpatestek a hozzá való világító testtel együtt vannak
> tervezve, jóváhagyva. Elég szigorúak a mindenféle fényerőre, színre,
> fénykibocsátásra vonatkozó előírások (most ezek jóságáról nem akarok
> beszélni). Vagyis ha egy lámpát izzóval terveztek, akkor joggal
> feltételezheti a gyártó, hogy azzal fogják használni. Minden más esetben
> nem az ő felelőssége. Persze az utóbbi évek tapasztalatából tudjuk, hogy
> magyar ember annál, hogy nem rakhat csak úgy be kínaixenont a kocsijába
> csak egy dologtól háborodik fel jobban: ha a szembejövő is berakja.
> 2 - ezeket az elektronikákat szerintem akkor tervezték (mert ugye egy most
> kiadott kocsit sem múlt évben kezdenek kigondolni), amikor még nem termett
> minden boltban filléres led, tehát nem is biztos, hogy számított rá.
> 3 - a led és az izzó között simán van egy nagyságrendi áramfelvétel
> különbség. Nyilván más eszköz kell egyikre, másikra vagy mindkettőre a
> biztos működéshez. Nem mindegy, hogy egy kapcsoló kapcsolja, vagy egy
> highside driver, vagy valami más. Tudom, nem ez a mostani megoldás, de
> láttam olyat, ahol gyakorlatilag egy vastag róttal megtekert reed relé volt
> az érzékelő. Na, azt programozhatjuk ledre.
> 4 - az is logikus, hogy ha hibát érzékel, elveszi a tápot. Nem csak az égő
> mehet ki, lehet egy lógó vezeték, széttört izzó stb. Legbiztonságosabb az,
> ha ilyenkor levesszük a tápot. Az, hogy a user egy nem jóváhagyott
> megoldást akar alkalmazni, az legyen az ő baja.
>
> Nyilván bármelyik pontra lehet megoldást találni, de kérdés, hogy megéri-e,
> érdemes-e.
>
> Szabolcs
>
>
>
> 2014. február 6. 7:16 írta, <kingkey at t-online.hu>:
>
>> Üdv!
>>
>> Mondjuk nem a CAN-buszt kellett volna okosítani, ha pár
>> mA folyik, azt is értse?
>>
>> Gazemberek és hülyék...:{{
>>
>> Gyula
>>
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list