[elektro] CAN bus sofita izzó

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
Thu Feb 6 07:54:12 CET 2014


Mondjuk nem értem ezt a nagy lehülyézést.

1 - a jármű lámpatestek a hozzá való világító testtel együtt vannak
tervezve, jóváhagyva. Elég szigorúak a mindenféle fényerőre, színre,
fénykibocsátásra vonatkozó előírások (most ezek jóságáról nem akarok
beszélni). Vagyis ha egy lámpát izzóval terveztek, akkor joggal
feltételezheti a gyártó, hogy azzal fogják használni. Minden más esetben
nem az ő felelőssége. Persze az utóbbi évek tapasztalatából tudjuk, hogy
magyar ember annál, hogy nem rakhat csak úgy be kínaixenont a kocsijába
csak egy dologtól háborodik fel jobban: ha a szembejövő is berakja.
2 - ezeket az elektronikákat szerintem akkor tervezték (mert ugye egy most
kiadott kocsit sem múlt évben kezdenek kigondolni), amikor még nem termett
minden boltban filléres led, tehát nem is biztos, hogy számított rá.
3 - a led és az izzó között simán van egy nagyságrendi áramfelvétel
különbség. Nyilván más eszköz kell egyikre, másikra vagy mindkettőre a
biztos működéshez. Nem mindegy, hogy egy kapcsoló kapcsolja, vagy egy
highside driver, vagy valami más. Tudom, nem ez a mostani megoldás, de
láttam olyat, ahol gyakorlatilag egy vastag róttal megtekert reed relé volt
az érzékelő. Na, azt programozhatjuk ledre.
4 - az is logikus, hogy ha hibát érzékel, elveszi a tápot. Nem csak az égő
mehet ki, lehet egy lógó vezeték, széttört izzó stb. Legbiztonságosabb az,
ha ilyenkor levesszük a tápot. Az, hogy a user egy nem jóváhagyott
megoldást akar alkalmazni, az legyen az ő baja.

Nyilván bármelyik pontra lehet megoldást találni, de kérdés, hogy megéri-e,
érdemes-e.

Szabolcs



2014. február 6. 7:16 írta, <kingkey at t-online.hu>:

> Üdv!
>
> Mondjuk nem a CAN-buszt kellett volna okosítani, ha pár
> mA folyik, azt is értse?
>
> Gazemberek és hülyék...:{{
>
> Gyula
>
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list