[elektro] Motorsebesség csökkentés..
elight
elight at gmail.hu
Thu Dec 11 15:47:44 CET 2014
Ja az más,
szóval ott van egy második tekercssor?
Azt láttam már , hogy amit mi összeagyalunk mint
mikro ez az áramkörös alkalmazás,
régen nem cicóztak , sokszor megoldották
egy két, néhány, relével, és elég frappáns módon.
A pattantyúsban rengeteg ilyesmi látható..
A vasúton voltam egy kis ideig,
ott is rengeteg relés dolog volt még
a 2000-es évek elején is..
De azt hiszem , a legjobban legénykoromban
a rakétaelhárító rendszer némi megismerése
volt ami ilyentént nekem maximálisan betett..
Ja és a relében is , és a motorban is tekercs van!
És azt hiszem még én is benne vagyok a ligában ! :-D
Üdv István
2014-12-11 15:37 keltezéssel, jhidvegi írta:
> elight wrote:
>> A ringlispílnél miért jók a sóoldatba merített lemezek mint
>> ellenállások?
>>
>> Ezt még gyerekkoromban láttam a wurstliban..
> Igen, én is láttam. Ott nem az a cél, hogy egy alacsonyabb fordulatszámon
> tartósan működjön a cucc, aminek a nyomatéka adott, hanem az, hogy lassan
> pörögjön fel. Szabályozó is van hozzá: az, aki kezeli. Így, ha akarná, akár a
> fordulatszámot is tudná stabilizálni. Meg hát ez zömmel légellenállással szemben
> dolgozik, szóval kb mint a ventillátor, de ez is lényegtelen.
>
> Különben ott nem a primerben van az ellenállás. Ezek csúszógyűrűs aszinkron
> motorok voltak, és a forgórészről levett delejre rakták a lemezes ellenállást,
> felpörgés után rövidzár.
>
> Annak, hogy ilyen a motor, az a lényege, hogy a szlipteljesítmény nem a
> forgórészben disszipálódik, hanem az ellenállásokon.
>
> (Jópofa dolog amúgy a csúszógyűrűs aszinkron motor. Két távoli motort összekötve
> a forgórészén át ún. villamos tengelyt lehet létrehozni. Pl vannak azok a böszme
> daruk, amik két, egymástól távol lévő sínen futnak, és jó magas a felépítményük,
> tehát a mechanikus összekötése a két sínen futó kerekeknek jó macerás. Ott ez
> jól bevált technika, persze nem tudom, ma is alkalmazzák-e.)
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list