[elektro] Motorsebesség csökkentés..

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Dec 11 15:37:43 CET 2014


elight wrote:
> A ringlispílnél miért jók a sóoldatba merített lemezek  mint
> ellenállások?
>
> Ezt még gyerekkoromban láttam a wurstliban..

Igen, én is láttam. Ott nem az a cél, hogy egy alacsonyabb fordulatszámon 
tartósan működjön a cucc, aminek a nyomatéka adott, hanem az, hogy lassan 
pörögjön fel. Szabályozó is van  hozzá: az, aki kezeli. Így, ha akarná, akár a 
fordulatszámot is tudná stabilizálni. Meg hát ez zömmel légellenállással szemben 
dolgozik, szóval kb mint a ventillátor, de ez is lényegtelen.

Különben ott nem a primerben van az ellenállás. Ezek csúszógyűrűs aszinkron 
motorok voltak, és a forgórészről levett delejre rakták a lemezes ellenállást, 
felpörgés után rövidzár.

Annak, hogy ilyen a motor, az a lényege, hogy a szlipteljesítmény nem a 
forgórészben disszipálódik, hanem az ellenállásokon.

(Jópofa dolog amúgy a csúszógyűrűs aszinkron motor. Két távoli motort összekötve 
a forgórészén át ún. villamos tengelyt lehet létrehozni. Pl vannak azok a böszme 
daruk, amik két, egymástól távol lévő sínen futnak, és jó magas a felépítményük, 
tehát a mechanikus összekötése a két sínen futó kerekeknek jó macerás. Ott ez 
jól bevált technika, persze nem tudom, ma is alkalmazzák-e.)

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list