[elektro] Motorsebesség csökkentés..
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Dec 11 15:37:43 CET 2014
elight wrote:
> A ringlispílnél miért jók a sóoldatba merített lemezek mint
> ellenállások?
>
> Ezt még gyerekkoromban láttam a wurstliban..
Igen, én is láttam. Ott nem az a cél, hogy egy alacsonyabb fordulatszámon
tartósan működjön a cucc, aminek a nyomatéka adott, hanem az, hogy lassan
pörögjön fel. Szabályozó is van hozzá: az, aki kezeli. Így, ha akarná, akár a
fordulatszámot is tudná stabilizálni. Meg hát ez zömmel légellenállással szemben
dolgozik, szóval kb mint a ventillátor, de ez is lényegtelen.
Különben ott nem a primerben van az ellenállás. Ezek csúszógyűrűs aszinkron
motorok voltak, és a forgórészről levett delejre rakták a lemezes ellenállást,
felpörgés után rövidzár.
Annak, hogy ilyen a motor, az a lényege, hogy a szlipteljesítmény nem a
forgórészben disszipálódik, hanem az ellenállásokon.
(Jópofa dolog amúgy a csúszógyűrűs aszinkron motor. Két távoli motort összekötve
a forgórészén át ún. villamos tengelyt lehet létrehozni. Pl vannak azok a böszme
daruk, amik két, egymástól távol lévő sínen futnak, és jó magas a felépítményük,
tehát a mechanikus összekötése a két sínen futó kerekeknek jó macerás. Ott ez
jól bevált technika, persze nem tudom, ma is alkalmazzák-e.)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list