[elektro] Motor CDI gyújtás "megerősítése"
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Aug 15 13:24:20 CEST 2014
A fotengelyszimeringnel nem fuj hanem sziv, igy az hogy nem taknyos nem
diagnosztikus erteku.
Bye
Dexter
On Aug 15, 2014 11:53 AM, "Péter Bozzay" <peterb.list at gmail.com> wrote:
> Annyi minden felmerült itt tegnap a CDI-n kívül, hogy este rászántam
> magam és szétszedtem a motort. És valóban, van mit rendbe tenni,
> mielőtt az elektronikához nyúlnék:
> - A karburátor ebben egy végtelenül egyszerű szerkezet (a Pannóniáé
> ehhez képest űrtechnika :-) ), de az az egyetlen csavar, ami
> fellazulhatott benne, az fel is lazult és emiatt a szívató szerepét
> betöltő lamella (ami egyszerűen csak leszűkíti a levegő csatornát)
> lehet, hogy időnként csak félig ment vissza a helyére normál üzemben.
> - A levegőszűrő szivacs olyan olajos, hogy facsarni lehet belőle, de a
> jelek szerint ez talán inkább az előző tulaj hibája és nem a motoré,
> így talán a membrán rendben van.
> - A gyertyahézag 0,75mm és eléggé kormosan barna az egész
> - A lendkerék mögötti, alatti részt nem látom különösebben koszosnak,
> olajosnak, így szimering probléma talán nincs.
> - Ezek után a CDI egységet még nem néztem alaposabban, de szerintem ki
> van öntve, így azt nem buherálta senki és én se tudnám.
>
> Szóval alighanem a túl dús keverék és a nagy gyertyahézag okozza a
> gondot, nem a CDI, így első körben ezeket teszem rendbe.
>
> Köszi a segítségeteket!
> Üdv,
> Péter
>
>
> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2014. augusztus 15. 10:48):
> > szerintem alacsony fordulaton lesz inkabb gyengebb a szikra .
> >
> > bye
> > dexter
> >
> >
> >
> > 2014. augusztus 15. 10:44 Szlifka Tibor írta, <szlifka.tibor at gmail.com>:
> >
> >> > az a kondi ( így ránézésre szerintem ) hasonló funkciót tölt be, mint
> >> > a PC tápokon a 230VAC-ból csinált 2x165VDC puffer közepét
> >> > meg a 20kHz 160Voltos primer trafó nulláját összekötő kondi
> >>
> >> ????
> >>
> >> > olyan helyen ( pl. kondi kornyadás esetén ) érzékelhető javulást
> hozott
> >> > egy párhuzamos kondi
> >>
> >> Lehet 'fáradt' a kondi, de fenti hasonlat valahogy nagyon mellé ment,
> >> vagy én nem értettem. Gondolom tudod, hogyan működik a CDI gyújtás és
> >> miért van benne a nagyfesz 1uF kondi.. ezt tölti a gen. nagyfesz
> >> tekercs, gyújtásnál a tirisztor nyit, a kondi szépen kisül a
> >> gyújtótrafóra.. Nagyon jól írták, hogy ha ez a kondér túl nagy, mert
> >> laza csuklóval odaforrasztasz mellé még egy ugyanekkorát, akkor
> >> egyszerűen nem lesz ideje rendesen feltöltődni, és több kárt okoztál,
> >> mint hasznot, mivel nem lesz elég energiája a szikrának. Nagy
> >> fordulaton sem fog menni..
> >>
> >> --
> >> tibi
> >>
> >> -----------------------------------------
> >> elektro[-flame|-etc]
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list