[elektro] Motor CDI gyújtás "megerősítése"
Péter Bozzay
peterb.list at gmail.com
Fri Aug 15 11:53:26 CEST 2014
Annyi minden felmerült itt tegnap a CDI-n kívül, hogy este rászántam
magam és szétszedtem a motort. És valóban, van mit rendbe tenni,
mielőtt az elektronikához nyúlnék:
- A karburátor ebben egy végtelenül egyszerű szerkezet (a Pannóniáé
ehhez képest űrtechnika :-) ), de az az egyetlen csavar, ami
fellazulhatott benne, az fel is lazult és emiatt a szívató szerepét
betöltő lamella (ami egyszerűen csak leszűkíti a levegő csatornát)
lehet, hogy időnként csak félig ment vissza a helyére normál üzemben.
- A levegőszűrő szivacs olyan olajos, hogy facsarni lehet belőle, de a
jelek szerint ez talán inkább az előző tulaj hibája és nem a motoré,
így talán a membrán rendben van.
- A gyertyahézag 0,75mm és eléggé kormosan barna az egész
- A lendkerék mögötti, alatti részt nem látom különösebben koszosnak,
olajosnak, így szimering probléma talán nincs.
- Ezek után a CDI egységet még nem néztem alaposabban, de szerintem ki
van öntve, így azt nem buherálta senki és én se tudnám.
Szóval alighanem a túl dús keverék és a nagy gyertyahézag okozza a
gondot, nem a CDI, így első körben ezeket teszem rendbe.
Köszi a segítségeteket!
Üdv,
Péter
charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2014. augusztus 15. 10:48):
> szerintem alacsony fordulaton lesz inkabb gyengebb a szikra .
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2014. augusztus 15. 10:44 Szlifka Tibor írta, <szlifka.tibor at gmail.com>:
>
>> > az a kondi ( így ránézésre szerintem ) hasonló funkciót tölt be, mint
>> > a PC tápokon a 230VAC-ból csinált 2x165VDC puffer közepét
>> > meg a 20kHz 160Voltos primer trafó nulláját összekötő kondi
>>
>> ????
>>
>> > olyan helyen ( pl. kondi kornyadás esetén ) érzékelhető javulást hozott
>> > egy párhuzamos kondi
>>
>> Lehet 'fáradt' a kondi, de fenti hasonlat valahogy nagyon mellé ment,
>> vagy én nem értettem. Gondolom tudod, hogyan működik a CDI gyújtás és
>> miért van benne a nagyfesz 1uF kondi.. ezt tölti a gen. nagyfesz
>> tekercs, gyújtásnál a tirisztor nyit, a kondi szépen kisül a
>> gyújtótrafóra.. Nagyon jól írták, hogy ha ez a kondér túl nagy, mert
>> laza csuklóval odaforrasztasz mellé még egy ugyanekkorát, akkor
>> egyszerűen nem lesz ideje rendesen feltöltődni, és több kárt okoztál,
>> mint hasznot, mivel nem lesz elég energiája a szikrának. Nagy
>> fordulaton sem fog menni..
>>
>> --
>> tibi
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list