[elektro] Motor CDI gyújtás "megerősítése"
Győző
elektro at cavalier.hu
Thu Aug 14 23:39:26 CEST 2014
Nekem is hasonló volt a yamahában, a gyújtásnak külön nagy menetszámú
tekercse van, arról kapja a párszáz voltos töltést a cdi kondija. A
lámpa külön áramkörön van. Elképzelhető, hogy lehet állítani a
tekercs-mágnes távolságot, minél közelebb van annál erősebb lesz, csak
nehogy túl közel legyen.. :)
Illetve nekem menetzárlatos is volt a tekercs, jóval kisebb feszt adott
mint kellett volna.
A kétüteműeknél természetes, hogy 5000 felett jön meg az erejük.
2014.08.14. 12:45 keltezéssel, Péter Bozzay írta:
> Sziasztok,
>
> Vettem nemrég egy kismotort, ami alapjáraton hajlamos leállni,
> lámpánál már többször hozott kellemetlen helyzetbe. Felmerült bennem,
> hogy talán nem (csak) a karburátorral lehet gond, mert alapjáraton
> eléggé hunyorog a lámpa, így könnyen lehet hogy a gyújtás is
> gyengélkedik ilyenkor. Nincs akku, lendkerekes CDI van benne:
> http://www.arf33.com/download/manuali_malaguti/Schema_Elettrico_Fifty_Top_1994.pdf
> Google egyelőre annyit segített, hogy ez a fajta CDI hajlamos
> gyengélkedni alacsony fordulaton és vagy más rendszerű gyújtás, vagy
> valami "backboost converter" segíthet a dolgon.
> Csinált már valaki ilyesmi átalakítást? Amúgy kb. 6000-ig nem túl
> erős, talán ez is összefügghet a CDI-vel, fölötte viszont nagyon húz
> 50-es létére, így gondolom magával az elektronikával nagy gond nincs.
>
> Üdv,
> Péter
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
---
A levél vírus, és rosszindulatú kód mentes, mert az avast! Antivirus védelme ellenőrizte azt.
http://www.avast.com
More information about the Elektro
mailing list