[elektro] Motor CDI gyújtás "megerősítése"

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Thu Aug 14 13:40:09 CEST 2014


Péter Bozzay <peterb.list at gmail.com> írta, 2014. 08. 14.:
> Sziasztok,
>
> Vettem nemrég egy kismotort, ami alapjáraton hajlamos leállni,
> lámpánál már többször hozott kellemetlen helyzetbe. Felmerült bennem,
> hogy talán nem (csak) a karburátorral lehet gond, mert alapjáraton
> eléggé hunyorog a lámpa, így könnyen lehet hogy a gyújtás is
> gyengélkedik ilyenkor. Nincs akku, lendkerekes CDI van benne:
> http://www.arf33.com/download/manuali_malaguti/Schema_Elettrico_Fifty_Top_1994.pdf
> Google egyelőre annyit segített, hogy ez a fajta CDI hajlamos

A CDI = Condenser Discharge Ignitor = kondenzátor kisütéses gyújtás,
aminek a kisütést végző félvezetője az esetek 99%-ban tirisztor.

> gyengélkedni alacsony fordulaton és vagy más rendszerű gyújtás, vagy
> valami "backboost converter" segíthet a dolgon.

a CDI tényleg ennyire sz at r?
> Csinált már valaki ilyesmi átalakítást? Amúgy kb. 6000-ig nem túl
> erős, talán ez is összefügghet a CDI-vel, fölötte viszont nagyon húz
> 50-es létére, így gondolom magával az elektronikával nagy gond nincs.
>
> Üdv,
> Péter
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list