[elektro] Landirenzo Omegas LPG

"János, Zakó" janoszako at gmail.com
Fri Sep 6 10:28:54 CEST 2013


2013.09.06. 9:59 keltezéssel, potyo írta:
> 2013. szeptember 6. 8:31 "János, Zakó" írta, <janoszako at gmail.com>:
>
>> Az első oxigénérzékelő be van kötve a gáz ECU-ba. Álló motornál is 0.3V
>> van a lambdaszondán, ami a gáz ECU-ból jön. Nem tudom, hogy ez mennyire
>> normális, de benzin üzemben átveri az eredeti ECU-t.
>>
> Ez a régi, keverős rendszerű gázszetteknél volt jellemző, hogy átverte a
> benzines ecu-t - gondolom azért, mert léptetőmotorral állította a
> gázmennyiséget, és nem tudta úgy követni, ahogy arra a benzines vezérlő
> számított, és hogy ne csináljon emiatt hibajelet. A szekvenciális
> rendszerűeknél be kellene tudtommal kötni a lambdaszondát mindkét helyre,
> az enyémnél legalábbis be kell, sőt van mindkét lambda szonda számára
> bemenet a gázvezérlőn - de a benzines vezérlő is a második szondát csak a
> katalizátor ellenőrzésére használja, az első alapján szabályoz, tehát az
> első is elég, ha bemegy a gázvezérlőbe. Legjobb keresni a neten a
> gázszetthez való kapcsolási rajzot, én most hirtelen ezt találtam:
> http://projekt-tech.pl/programy/LandiRenzo/lr_omegas_gpl_3_4_cil_gb.pdf ebben
> említi a kapcsolási rajzok alatt, hogy ha van lambda, akkor azt is be
> kellene kötni, de igazából nem látom benne, hogy pontosan hogyan is képzeli
> el. De először tisztázzuk, hogy pontosan milyen a gázvezérlőd, és ahhoz
> keressünk rajzot
Pont olyan. Itt a magyarban a  OUT LAMBDA1 helyett TILOS BEKÖTNI szöveg van.
Nálam sincs bekötve. Az első szonda van csak bekötve. Ráforrasztottak 
egy vezetéket, megy a motorvezérlőbe az eredeti.
http://medic-car.hu/wp-content/uploads/2012/12/1225341491401192934669617563483249646723270411356008534.pdf

>
>
>> Reggel, hideg motornál baromi nehezen indul meg ingadozik az alapjárat,
>> rángat. Lekötöttem a lambdaszondáról a gáz ECU bemenetét, most jónak
>> tűnik. Ha számítógéppel nézem, a gáz vezérlőjét, lekötött
>> lambdaszondánál 0.45V-nak nézi a bejövő jelet.
>> Lehet hogy megadta magát a szonda?
>>
> Egyszerű kideríteni, kösd vissza a szondát a benzines vezérlőre - aminek
> egyébként is szerintem ott a helye, és csak le kell ágaztatni a gázos
> vezérlőhöz. Használd benzinnel 10-20 kilóméteren keresztül különféle
> terhelési állapotokban, és utána nézd a lambdajelet, meg másnap az
> indítást. De hidegen elvileg nem nézi a benzines vezérlő a lambdát, főleg
> nem indításkor, tehát emiatt nem indulhat nehezen. Inkább az lehet a
> magyarázat, hogy a rosszul bekötött és/vagy beállított gázvezérlő miatt
> betanult valami nem valós korrekciókat a befecskendezésre a benzinvezérlő,
> de ha nem látja a szondát, akkor viszont alapértelmezett táblázatból fut,
> nem használ korrekciós értékeket.
>
> Az sem kizárt, hogy a szonda megadta magát, de erre én is kíváncsi lennék,
> hogy cserén kívül hogyan lehet megállapítani.
>
> Egyébként ez a nehezen indulás nálam is megvan, és még én sem tudtam
> rájönni az okára. 2-3 másodperc indítózás, akkor egy másodpercet úgy
> 250-300 fordulaton köhög, majd mintha minden rendben lenne, felpörög kb.
> 1500-ra, majd visszaereszti 1100 környékére. Ami gyanús, hogy a MAP
> szenzorom nem jó, mert nekem benzinüzemben gázpedálnyomásra torpan az autó,
> majd ahogy megáll a pedál mozgása, akkor összeszedi magát - kb. mint egy
> karburátoros, ami nem kap elég szivatót vagy gyorsítófúvóka által
> szállított mennyiséget hidegen. Melegedésre enyhül a jelenség, csak
> hirtelen pedálnyomásra viselkedik így, viszont a hőmérő szenzorok az
> ELM327+Torque alapján jó értékeket adnak, tehát kizártam a hőmérőszenzorok
> hibáját. Meg ha mondjuk 2000 körül elveszem a gázt, akkor nagyon leejti a
> fordulatot, néha meg is áll. Lehúztam a MAP szenzort, így most csak TPS
> (pillangószelep) jellel tud számolni a benzinvezérlő a beszívott levegőhöz,
> így most nagyjából jónak tűnik - nyílván így most táblázatból fut ez is -
> gázadásra nem torpan, és a fordulatot sem ejti le gázelvételkor, de
> magasabban is tartja, 950 körül 800 helyett. Majd próbálok szerezni egy
> kölcsön MAP szenzort, hogy biztos legyek a MAP hibájában - olyan, mintha a
> MAP szenzor ellustult volna és késve reagálna. Az indítási nehézség viszont
> megvan MAP nélkül is, következő lépés az lesz, hogy kikötöm a gázvezérlőt a
> benzininjektorok köréből, és megnézem, úgy hogyan indul. Aztán ha úgy sem
> jó, akkor visszacserélem a régi gyertyákat, csak ahhoz vennem kell kulcsot.
> Ha ez sem jön be, akkor marad a benzinnyomás, de azt még nem tudom, hogy
> mérjem le. Szállított benzinmennyiséggel szerintem nincs gond, mert
> ellenkező esetben nem menne simán 160-at, és még onnan is ment volna
> tovább, csak épp így is egy 80-as úton próbáltam ki. Injektorok is ki
> lettek pucolva, és szépen szór mindegyik.
>
Nekem elsőre nem mindig indul el. Ha pöccre nem indul, megpróbálom újra 
és akkor azonnal.
A keverős Punto is ezt csinálja, illetve az elsőre sosem indul el.

>> A másik, nem annyira lényeges kérdés: Miért szürke az az opció, hogy
>> meleg motornál gázzal induljon?
>>
> Na ezt én sem tudom. Lehet, hogy a tiédben levő vezérlő nem ismeri az
> opciót, a kezelőprogram viszont univerzális. Vagy kellene egy firmware
> frissítés a vezérlőbe.
Képben vagy a verziókkal kapcsolatban?
A feltelepített program könyvtárában van
LRE184_LAN#01600.plr
LRE184_LAN#02100.plr
stb...

Hol lehet megnézni, hogy milyen van most benne?

> Egyébként azt szokták írni, hogy az nem tesz jót a membránnak a
> párologtató-nyomáscsökkentőben, ha direkt gázról indítasz, mert a gáz, ami
> jön, az hideg a párolgás miatti hőelvonás okán, és nagyon lehűti a
> membránt, ami emiatt megkeményedik, és a kemény anyag gyorsan fárad, ha
> mozog - márpedig a membrán mozog. De ezt az opciót eleve mondjuk 50 fokos
> párologtató (=motor) felett kapcsolná be az ember (az enyémben
> bekapcsolható, és minimum 40 fok a beállítási lehetőség), amikor a
> párologtatóban van elég melegvíz ahhoz, hogy az indítás pillanatában se
> hűljön le a membrán túlzottan, utána pedig úgyis elindul a víz keringése.
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list