[elektro] Autós kérdés

Stolmár Tamás knight at borsodi.qualitis.hu
Thu May 2 23:30:07 CEST 2013


On 2013.05.02. 12:17, Móczik Gábor wrote:
> 2013.05.02. 1:12 keltezéssel, Pataki István írta:
> Nem értem, hogy mai (vagy akár 2001-es) technika mellett miért 
> probléma pár mA-es nyugalmi áramfogyasztást összehozni. 
Ebben 100% igazad van.

> Meg hogy minek kell pl. a rádiónak még mindig konstans 12V? Egy EEPROM 
> húsz fillér, és egy 20 éves TV-ben is volt már... 
Ja, aztán minden változtatást (hangerő +- is!) azonnal letárol, és 1-2 
év alatt kinyírja az eepromot.
Audi rádióban volt divat. Volt aki kijavította a kódot a rádió procijában.

> Gyakorlatilag csak a riasztónak kellene tápfesz. 
Ez nem feltétlenül igaz,

> Az ablakhúzó modulnak meg csak arra kellene, hogy felhúzza az ablakot, 
> 10 másodperc, utána elvehetné a saját tápját... Ezt 50 éve relékkel is 
> meg lehetett oldani, ma mikrokontrollerrel kell hozzá fél amper? 
Szarul méretezett tápegység, rossz firmware, procit nem engedik 
sleep-be, 2 kilobyte-os gépi kód vagy optimalizált c helyett komplett 
librarykat fordítanak össze valami kód generáló monstrummal, amit senki 
nem lát át hogy mitől működik.
Saját autóba készítettem mikroprocis nyomókapcsolót tükörfűtéshez, 
időzítővel, kényelmi funkciókkal, akkufigyeléssel.
A nyugalmi áramfelvétel azért lett pár mA, mert ennyit eszik a 78L05 (ez 
volt)!

Miért is nem gyártanak autmotive célprocikat 5..24 voltos 
tápfeszültségre méretezve?
A proci táp mehetne RC szűrés és szupresszor után az akkura, nem kéne 
külső táp elektronika,
a teljesítmény kimentek meghajtása is rendben lenne, a mag pedig mehetne 
egy pici, méretezett belső tápról.
A régi 40-es szérijájú cmos-ok bírták a 12V-ot, most is meg lehetne 
csinálni.

> Fejlődik a technika, na... Az az 1A-es riasztó nem lehetett semmi, 
> hová fűtött el 12W-ot?
Teljes gőzzel töltötte a beépített, zárlatos segédakkuját :)



More information about the Elektro mailing list