[elektro] feszültség szabályzó motorokon, akksikérdés
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Mar 11 12:33:48 CET 2013
Ez volt es meg ma is ezt szeretik.
Lehet hogy nem rossz , a peg is forralta az akkut - ahogy farad a kabelezes
, a gyujtaskorbol jovo delej egyre kevesbe koveti az akkufeszt. Igy
tultoltest okoz. A fesszabi hiba alultoltessel jar.
Bye
Dexter
2013.03.11. 12:22, "Gabor Ambruzs" <ambruzsg at szocimotoros.hu> ezt írta:
> Sziasztok!
>
> Van az én kis feleségemnek egy Yamaha SRX 400 típusú motorbiriglije.
> Meglepődve tapasztaltam hogy az akksija üres.
> Mármint nem csak villamosságilag de elektrolitilag is.
> Belement vagy 2 deci desztvíz az 5Ah-ás akksiba.
>
> Na most....
> Első kérdés: Mi történik az ólomakksival aha nem feltöltött állapotban
> kiszárad?
> (nyilván feltöltött állapotban nem is nagyon tud mert a kénsav nem
> sűrűsödik a végtelenségig...
> Mi lesz az ólomszulfáttal?
> Kikristályosodik és harangoztak a kapacitásnak?
>
> Második kérdés:
> Mi a bánat ez a tirisztoros rövidrezárós feszültség szabályozás ami
> ezeken az állandó mágneses áramfejlesztővel ellátott gépeken van?
> Nekem gyakorlatilag az jön le hogy ha elér egy szinten a generátor
> kapocsfeszültsége akkor egy tirisztorral rövidre van zárva egy
> pillanatra.
> De miért kérdem én?
> Miért nem lehet rátenni egy értelmes feszültség stabilizálást?
> Mondjuk egy sima buck-konvertert?
> Az pl. amíg nincs meg a 14.4 addig menne 100%-os kitöltéssel, felette
> meg venne szépen vissza a PWM.
>
> Miért jó egy alkatrészt kályhának tervezve a meghalásra kárhoztatni?
>
> Gyanítom hogy ez a fesszab ment el, és ezért forrt ki a víz az akksiból...
>
> G.
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list