[elektro] feszültség szabályzó motorokon, akksikérdés

Gabor Ambruzs ambruzsg at szocimotoros.hu
Mon Mar 11 12:22:42 CET 2013


Sziasztok!

Van az én kis feleségemnek egy Yamaha SRX 400 típusú motorbiriglije.
Meglepődve tapasztaltam hogy az akksija üres.
Mármint nem csak villamosságilag de elektrolitilag is.
Belement vagy 2 deci desztvíz az 5Ah-ás akksiba.

Na most....
Első kérdés: Mi történik az ólomakksival aha nem feltöltött állapotban kiszárad?
(nyilván feltöltött állapotban nem is nagyon tud mert a kénsav nem
sűrűsödik a végtelenségig...
Mi lesz az ólomszulfáttal?
Kikristályosodik és harangoztak a kapacitásnak?

Második kérdés:
Mi a bánat ez a tirisztoros rövidrezárós feszültség szabályozás ami
ezeken az állandó mágneses áramfejlesztővel ellátott gépeken van?
Nekem gyakorlatilag az jön le hogy ha elér egy szinten a generátor
kapocsfeszültsége akkor egy tirisztorral rövidre van zárva egy
pillanatra.
De miért kérdem én?
Miért nem lehet rátenni egy értelmes feszültség stabilizálást?
Mondjuk egy sima buck-konvertert?
Az pl. amíg nincs meg a 14.4 addig menne 100%-os kitöltéssel, felette
meg venne szépen vissza a PWM.

Miért jó egy alkatrészt kályhának tervezve a meghalásra kárhoztatni?

Gyanítom hogy ez a fesszab ment el, és ezért forrt ki a víz az akksiból...

G.



More information about the Elektro mailing list