[elektro] Audi Matrix LED-es fényszóró

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
Thu Jul 18 21:01:54 CEST 2013


Mondjuk inkább úgy, hogy ne legyen meglepetésszerű. Ahogy egy rendes
iparigép sem indul újra áramszünet után. Nálam pl. az ablaktörlő (nem csak
az automata állásban, hanem minden) úgy működik, hogy ha be volt kapcsolva,
amikor leállítom a kocsit, akkor nem indul újra, hanem ki kell kapcsolni és
újra be, hogy menjen. Ez szerintem jó fícsör, feledékenységből nem törlök
rá a koszos poros ablakra, ha úgy maradt.
A visszagurulás gátló határeset, végül is foghatná a kocsit addig, amíg
gázhoz, vagy kuplunghoz nem érsz. De valami oknál fogva mindegyik (amit
láttam) így működik, valószínűleg van oka. Lehet, hogy jogi oka, hogy ne
gondolják azt az emberek, hogy ez helyettesíti a kéziféket.

Szabolcs




2013. július 18. 19:59 Vajk Fekete írta, <vajkhu at gmail.com>:

> Emberi parancsra kell tortenjen a dolog, ez alap lenne ugye?
>
> A mostani pug-omban ugye szuper elektromos kezifek. Pl lejton megallaskor
> magatol behuz, nem kell sietni a lab fekrol gazra rakasaval. Tehat
> megallsz, elengeded a feket, es nem gurul el az auto, mert fogja a fek,
> szuper. Igenam, de nem fogja orokke, egyszer el kell engedje. Mikor engedi
> el? Amikor megunja. Nem meregettem, 5 sec korul lehet. All az auto, be van
> fekezve, majd egyszer magatol elindul, vicces mi? Melygarazs kihajto,
> tetejen sorompo. Megall, kartya keresgel. Orul hogy nem kell nyomni a
> feket. Majd egyszer csak elindul hatrafele...
>
> Vajk
>
>
> 2013/7/18 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>
>
> > Az egy hülye reklám volt. Gondold el, mondjuk lefagyott szélvédőnél
> > beinditod a motort és letépi a cuccot.
> > Emberi parancsra kell, hogy automatába kapcsoljon, alapvető biztonsági
> > funkció.
> >
> > Szabolcs
> > 2013.07.18. 17:42, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> ezt írta:
> >
> > > ha a csontszaraz ablakon ki kell legyen kapcsolva , akkor pont az nem
> el
> > > hogy felcsapodik egy halom viz a szelvedodre , akkor automatikusan
> torol
> > .
> > > pont ez volt a reklamban .
> > > negyedsugaru user , akinel az aranyhala is okosabb vezet a varosban ...
> > >
> > > bye
> > > dexter
> > >
> > >
> > >
> > > 2013. július 18. 17:23 SZIGETI Szabolcs írta, <szigiszabolcs at gmail.com
> >:
> > >
> > > > Érdekes, nekem az esőérzékelő nagyon bejött és jól is működik. Sosem
> > volt
> > > > vele bajom.
> > > >
> > > > A bogár a csontszáraz ablakon hogy indíthatja el? Amit eddig láttam,
> az
> > > > mind úgy működött, hogy akármilyen állásban is volt, a motor
> leállítása
> > > > után kikapcsolva maradt az automata törlés, különben egy havas
> szélvédő
> > > > vagy ahogy írtad egy bogár is indíthatta. Vagy akkor, ha elállt az
> eső
> > de
> > > > mentél tovább?
> > > > Az meg olyan ritka és egy mozdulattal kikapcsolható akkor is, ha
> > > > elfelejtettem, hogy én biztos csak ezért nem tartanám lekapcsolva.
> > > >
> > > > Egyedül azzal nem tud mit kezdeni, ha már éppen nincs eső, de a sarat
> > > > felszórják és koszos marad az érzékelő. De ilyenkor kikapcs +
> spricni,
> > > vagy
> > > > gyakran elég csak spricni.
> > > >
> > > > Az igaz, hogy az a programozható intervallum kapcsoló talán a
> > > > legbombabiztosabb és a jól működő automata után a legjobb megoldás.
> > > > Lehetett is kapni ilyen intervallumreléket, amiket csak a sima
> helyére
> > > > kellett berakni és megvolt a programozható törlőd.
> > > >
> > > > Szabolcs
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > 2013. július 18. 17:11 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> > > >
> > > > > Pl. én kiválóan elvoltam azzal az
> ablaktörlő-intervallumkapcsolóval,
> > > > > ami a Skoda Feliciámban volt 1998-ban. Egyet töröltem, majd
> > amennyivel
> > > > > később kapcsoltam be állandóra a törlést, azt az időintervallumot
> > > > > ismételgette.
> > > > >
> > > > > Ehhez képest visszalépés volt a Picasso, ahol sebességfüggő alapon
> > > > > döntötte el, milyen gyakran töröljön szakaszosan, de beleszólásom
> > > > > nemigen volt.
> > > > >
> > > > > A Ford Mondeo esőérzékelős, ahol még az érzékenység is állítható.
> > Csak
> > > > > sajnos hol túl sűrűn töröl, hol nem elég gyakran, hiába állítom
> > > > > minduntalan utána az érzékenységet. Egy esetben valóban jó, amikor
> > > > > szemerkélő esőben haladok, és mondjuk a pályán egy kamiont előzve
> > > > > beterít annak a vízfüggőnye, és automatikusan elkezd erősen
> törölni.
> > > > > De mondjuk volt olyan is, hogy véletlenül bekapcsolva maradt, és
> egy
> > > > > bogár pont az érzékelőt találta telibe a szélvédőn, és a
> csontszáraz
> > > > > ablakot elkezdte törölni... Úgyhogy többnyire ezt is kikapcsolva
> > > > > tartom.
> > > > >
> > > > > Ezekből nekem még mindig a Felicia szakaszos törlője az, ami a
> > > > > legjobban bejön, hiába a manézs varázsa és a cirkusz, hogy
> > ilyen-olyan
> > > > > "okos" extra.
> > > > >
> > > > > Best regards,
> > > > > Andy
> > > > >
> > > > > 2013/7/18 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> > > > > > "Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós
> fejlesztésen
> > > > > mindig
> > > > > > gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi
> az
> > > új
> > > > > > autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy
> > > szeretem
> > > > az
> > > > > > automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb
> kacatot,
> > > > > amikről
> > > > > > a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk."
> > > > > >
> > > > > > En meg mindig azt latom, hogy az uj autos fejlesztesek jelentos
> > resze
> > > > > csak
> > > > > > azert kell, hogy eladja az autot. Hogy a konkurrencianak ne
> legyen.
> > > > > > Tobbseguk 1-2 modellciklus alatt eltunik, mert lesz helyette mas
> > > > > > humorforras, amire a marketing strategiat epiteni lehet. 10-bol
> > max 1
> > > > az,
> > > > > > ami elterjed es alappa valik. Siman a citrom kovetkezo
> verziojaban
> > > nem
> > > > > lesz
> > > > > > kanyarfenyszoro, mert abban az utoleresradar lesz a poen amivel
> > > > eladjak.
> > > > > Ha
> > > > > > egy feature-nek mar nincs marketing erteke, siman kiveszik, minek
> > > > > > pazaroljak ra a penzt. Az hogy hasznos vagy sem, senkit nem
> > erdekel.
> > > A
> > > > > > focus1-ben ha ment az ablaktorlo es rukibe tetted, elindult a
> hatso
> > > > > torlo.
> > > > > > benne is volt a prosiban az alaparas extraknal. a focus 2-ben mar
> > > nem.
> > > > > Volt
> > > > > > amikor a fenyerzekelos fenyszoro volt a meno, mostmar alig van
> > > > ujautoban.
> > > > > > Es sorolhatnam.
> > > > > >
> > > > > > Vajk
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > > 2013/7/18 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>
> > > > > >
> > > > > >> Lehet. De nem az őzet, hanem az út széli gyalogost, meg az egyéb
> > élő
> > > > > >> szövetet a fémvázon látod meg. Az őzet valóban nem érdekli.
> > Másrészt
> > > > nem
> > > > > >> csak jobbra, hanem balra is kanyarodik.
> > > > > >> A szórásképet sem lehet csak úgy szétteríteni, mert akkor ha
> kell,
> > > ha
> > > > > nem
> > > > > >> bevilágítja az út szélét, ami zavaró lehet, ráadásul erre azért
> > > vannak
> > > > > >> betartandó előírások.
> > > > > >> A teljesítmény növelése meg azért nem triviális egy szélesebb
> > > képhez,
> > > > > mert
> > > > > >> adott, standardizált  "izzókból", gyújtókból, ballasztokból kell
> > > > > építkezni.
> > > > > >> És kanyarokban még minidig kevésbé világítaná be a szélét.
> > > > > >> Azt, meg hogy mibe kerül, szerencsére nem tudom, mert bár a
> > garancia
> > > > már
> > > > > >> régesrég lejárt, ennek ellenére teszi a dolgát, világít,
> méghozzá
> > > > nagyon
> > > > > >> jól, kanyarodik.
> > > > > >> De abban igazad van, meg lehet lenni nélküle is, és több benne a
> > > > > >> meghibásodási lehetőség, mint egy 50 éves sealed-beam amerikai
> > > > > lámpában, de
> > > > > >> hát, ha csak ezt néznénk, hogy mi milyen bonyolult, még minidig
> > > > > olajmécses
> > > > > >> mellett olvasnánk a listát.
> > > > > >>
> > > > > >> Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós
> fejlesztésen
> > > > > mindig
> > > > > >> gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi
> > az
> > > új
> > > > > >> autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy
> > > szeretem
> > > > > az
> > > > > >> automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb
> kacatot,
> > > > > amikről
> > > > > >> a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk.
> > > > > >>
> > > > > >> Szabolcs
> > > > > >>
> > > > > >>
> > > > > >>
> > > > > >> 2013. július 18. 15:57 charles hoss írta, <
> charles.hoss at gmail.com
> > >:
> > > > > >>
> > > > > >> > ugyes . 200km/h-s sebessegre van optimalizalva a szoraskepe ,
> > igy
> > > > > >> szuksege
> > > > > >> > lett a kanyarkovetesre .
> > > > > >> > pedig az oz alacsonyabb temponal is bemegy eled ugy hogy
> > > "kanyarbol"
> > > > > jon
> > > > > >> .
> > > > > >> > azert hogy ne kelljen 20%-al nagyobb fenyteljesitmenyt
> > beepiteni ,
> > > > > >> > gyartottak egy olyan megoldast a jobbra kanyarkovetessel ami
> > > elvileg
> > > > > az
> > > > > >> > utak kornyekenek fenyszennyezeset csokkenti , valojaban egy
> > draga
> > > ,
> > > > > >> > macerasan uzemeltetheto , biztonsagot csokkento eljarast
> > > erdemenyez
> > > > ,
> > > > > >> ami a
> > > > > >> > gari lejarta utan szervizelhetetlenne valik .
> > > > > >> > japan- amerikai kiskocka fenyszoro ... az meg otven evig
> > > elvilagit -
> > > > > >> > utojara amikor vennem kellett , akkor volt 3500ft darabja
> > > mindennel.
> > > > > >> >
> > > > > >> > bye
> > > > > >> > dexter
> > > > > >> >
> > > > > >> >
> > > > > >> >
> > > > > >> > 2013. július 18. 9:26 SZIGETI Szabolcs írta, <
> > > > szigiszabolcs at gmail.com
> > > > > >:
> > > > > >> >
> > > > > >> > > Hali!
> > > > > >> > >
> > > > > >> > > Igen, vetitőlencsés xenon. Amúgy semmi extra, ez egy Citroen
> > C4.
> > > > > >> Persze,
> > > > > >> > > terít jobbra, de főleg egy elnyújtott kanyarban kellemes,
> hogy
> > > > > befordul
> > > > > >> > és
> > > > > >> > > látszik a padka, ráadásul balra is működik. A két fényszóró
> > nem
> > > > > azonos
> > > > > >> > > szögben fordul, tehát a kanyarban valóban szétnyílik egy
> > kicsit
> > > a
> > > > > >> > fénykéve.
> > > > > >> > > Meg talán a sebességet is figyelembe veszi.
> > > > > >> > > Persze ez már elektronikus, nem mechanikus, mint a régi
> > > > > Citroenekben.
> > > > > >> > >
> > > > > >> > > Szabolcs
> > > > > >> > >
> > > > > >> > >
> > > > > >> > >
> > > > > >> > > 2013. július 17. 22:21 charles hoss írta, <
> > > charles.hoss at gmail.com
> > > > >:
> > > > > >> > >
> > > > > >> > > > valami vetitolencses , poligontukros stb csicsa fenyszorod
> > > van ?
> > > > > >> > > > a normal fenyszorok jobb oldalra kifejezetten jol
> > teritettek .
> > > > > >> > > >
> > > > > >> > > > bye
> > > > > >> > > > dexter
> > > > > >> > > >
> > > > > >> > > >
> > > > > >> > > >
> > > > > >> > > > 2013. július 17. 22:17 SZIGETI Szabolcs írta, <
> > > > > >> szigiszabolcs at gmail.com
> > > > > >> > >:
> > > > > >> > > >
> > > > > >> > > > > Hali!
> > > > > >> > > > >
> > > > > >> > > > > De van, nagyon is jó a kevésbé éles kanyarban, mert
> szépen
> > > > > >> > bevilágitja
> > > > > >> > > az
> > > > > >> > > > > út szélét, ami egyébként pont kimaradna és ott
> leselkedik
> > > > részeg
> > > > > >> > > bicajos.
> > > > > >> > > > > Én nagyon szeretem ezt a funkciót.
> > > > > >> > > > > A gps-es megoldások meg, amiket láttam nem azt találják
> > ki,
> > > > hogy
> > > > > >> > merre
> > > > > >> > > > > mész, hanem kereszteződésben szétteritik a fényt, hogy
> > > beláss.
> > > > > >> > Nyilván
> > > > > >> > > ez
> > > > > >> > > > > is valami hasonló lesz.
> > > > > >> > > > >
> > > > > >> > > > > Szabolcs
> > > > > >> > > > > 2013.07.17. 16:56, "Vajk Fekete" <vajkhu at gmail.com> ezt
> > > írta:
> > > > > >> > > > >
> > > > > >> > > > > > hadeha az ut kanyarodik, akkor nem sok haszna van a
> > > > > >> > > > kanyarbavilagitasnak,
> > > > > >> > > > > > mivel az ut ilyenkor altalaban szep lassu iven
> > kanyarodik.
> > > > > akkor
> > > > > >> > > jonne
> > > > > >> > > > > jol
> > > > > >> > > > > > a bevilagitas, ha eles a kanyar, de akkor az 95%-ban
> > > egyben
> > > > > >> > elagazas.
> > > > > >> > > > > >
> > > > > >> > > > > > Vajk
> > > > > >> > > > > >
> > > > > >> > > > > >
> > > > > >> > > > > > On Wed, Jul 17, 2013 at 4:44 PM, Kiss Gabor <
> > > > > kissg at ssg.ki.iif.hu
> > > > > >> >
> > > > > >> > > > wrote:
> > > > > >> > > > > >
> > > > > >> > > > > > > On 07/17/2013 03:36 PM, Vajk Fekete wrote:
> > > > > >> > > > > > > > Azt ertem hogy gps alapjan tudja hogy ott van egy
> > > > kanyar,
> > > > > de
> > > > > >> > > honnan
> > > > > >> > > > > > tudja
> > > > > >> > > > > > > > hogy el lekanyarodok vagy megyek egyenesen? Vagy
> > > > kotelezo
> > > > > >> lesz
> > > > > >> > > > > navival
> > > > > >> > > > > > >
> > > > > >> > > > > > > Kanyar != elágazás.
> > > > > >> > > > > > >
> > > > > >> > > > > > > Ha az út kanyarodik, feltételezhető, hogy az autó is
> > > fog,
> > > > > >> > > máskülönben
> > > > > >> > > > > > > "nyomja meg a piros gombot és nyugodjon békében,
> > > > asszonyom!"
> > > > > >> :-)
> > > > > >> > > > > > >
> > > > > >> > > > > > > g
> > > > > >> > > > > > > --
> > > > > >> > > > > > > A: Because it messes up the order in which people
> > > normally
> > > > > read
> > > > > >> > > text.
> > > > > >> > > > > > > Q: Why is top-posting such a bad thing?
> > > > > >> > > > > > > A: Top-posting.
> > > > > >> > > > > > > Q: What is the most annoying thing in e-mail?
> > > > > >> > > > > > >
> > > > > >> > > > > > > -----------------------------------------
> > > > > >> > > > > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > > >> > > > > > >
> > > > > >> > > > > > -----------------------------------------
> > > > > >> > > > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > > >> > > > > >
> > > > > >> > > > > -----------------------------------------
> > > > > >> > > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > > >> > > > >
> > > > > >> > > > -----------------------------------------
> > > > > >> > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > > >> > > >
> > > > > >> > > -----------------------------------------
> > > > > >> > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > > >> > >
> > > > > >> > -----------------------------------------
> > > > > >> >           elektro[-flame|-etc]
> > > > > >> >
> > > > > >> -----------------------------------------
> > > > > >>           elektro[-flame|-etc]
> > > > > >>
> > > > > > -----------------------------------------
> > > > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > >
> > > > > -----------------------------------------
> > > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > >
> > > > -----------------------------------------
> > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > >
> > > -----------------------------------------
> > >           elektro[-flame|-etc]
> > >
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list