[elektro] Audi Matrix LED-es fényszóró

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
Thu Jul 18 19:59:03 CEST 2013


Emberi parancsra kell tortenjen a dolog, ez alap lenne ugye?

A mostani pug-omban ugye szuper elektromos kezifek. Pl lejton megallaskor
magatol behuz, nem kell sietni a lab fekrol gazra rakasaval. Tehat
megallsz, elengeded a feket, es nem gurul el az auto, mert fogja a fek,
szuper. Igenam, de nem fogja orokke, egyszer el kell engedje. Mikor engedi
el? Amikor megunja. Nem meregettem, 5 sec korul lehet. All az auto, be van
fekezve, majd egyszer magatol elindul, vicces mi? Melygarazs kihajto,
tetejen sorompo. Megall, kartya keresgel. Orul hogy nem kell nyomni a
feket. Majd egyszer csak elindul hatrafele...

Vajk


2013/7/18 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>

> Az egy hülye reklám volt. Gondold el, mondjuk lefagyott szélvédőnél
> beinditod a motort és letépi a cuccot.
> Emberi parancsra kell, hogy automatába kapcsoljon, alapvető biztonsági
> funkció.
>
> Szabolcs
> 2013.07.18. 17:42, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> ezt írta:
>
> > ha a csontszaraz ablakon ki kell legyen kapcsolva , akkor pont az nem el
> > hogy felcsapodik egy halom viz a szelvedodre , akkor automatikusan torol
> .
> > pont ez volt a reklamban .
> > negyedsugaru user , akinel az aranyhala is okosabb vezet a varosban ...
> >
> > bye
> > dexter
> >
> >
> >
> > 2013. július 18. 17:23 SZIGETI Szabolcs írta, <szigiszabolcs at gmail.com>:
> >
> > > Érdekes, nekem az esőérzékelő nagyon bejött és jól is működik. Sosem
> volt
> > > vele bajom.
> > >
> > > A bogár a csontszáraz ablakon hogy indíthatja el? Amit eddig láttam, az
> > > mind úgy működött, hogy akármilyen állásban is volt, a motor leállítása
> > > után kikapcsolva maradt az automata törlés, különben egy havas szélvédő
> > > vagy ahogy írtad egy bogár is indíthatta. Vagy akkor, ha elállt az eső
> de
> > > mentél tovább?
> > > Az meg olyan ritka és egy mozdulattal kikapcsolható akkor is, ha
> > > elfelejtettem, hogy én biztos csak ezért nem tartanám lekapcsolva.
> > >
> > > Egyedül azzal nem tud mit kezdeni, ha már éppen nincs eső, de a sarat
> > > felszórják és koszos marad az érzékelő. De ilyenkor kikapcs + spricni,
> > vagy
> > > gyakran elég csak spricni.
> > >
> > > Az igaz, hogy az a programozható intervallum kapcsoló talán a
> > > legbombabiztosabb és a jól működő automata után a legjobb megoldás.
> > > Lehetett is kapni ilyen intervallumreléket, amiket csak a sima helyére
> > > kellett berakni és megvolt a programozható törlőd.
> > >
> > > Szabolcs
> > >
> > >
> > >
> > > 2013. július 18. 17:11 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> > >
> > > > Pl. én kiválóan elvoltam azzal az ablaktörlő-intervallumkapcsolóval,
> > > > ami a Skoda Feliciámban volt 1998-ban. Egyet töröltem, majd
> amennyivel
> > > > később kapcsoltam be állandóra a törlést, azt az időintervallumot
> > > > ismételgette.
> > > >
> > > > Ehhez képest visszalépés volt a Picasso, ahol sebességfüggő alapon
> > > > döntötte el, milyen gyakran töröljön szakaszosan, de beleszólásom
> > > > nemigen volt.
> > > >
> > > > A Ford Mondeo esőérzékelős, ahol még az érzékenység is állítható.
> Csak
> > > > sajnos hol túl sűrűn töröl, hol nem elég gyakran, hiába állítom
> > > > minduntalan utána az érzékenységet. Egy esetben valóban jó, amikor
> > > > szemerkélő esőben haladok, és mondjuk a pályán egy kamiont előzve
> > > > beterít annak a vízfüggőnye, és automatikusan elkezd erősen törölni.
> > > > De mondjuk volt olyan is, hogy véletlenül bekapcsolva maradt, és egy
> > > > bogár pont az érzékelőt találta telibe a szélvédőn, és a csontszáraz
> > > > ablakot elkezdte törölni... Úgyhogy többnyire ezt is kikapcsolva
> > > > tartom.
> > > >
> > > > Ezekből nekem még mindig a Felicia szakaszos törlője az, ami a
> > > > legjobban bejön, hiába a manézs varázsa és a cirkusz, hogy
> ilyen-olyan
> > > > "okos" extra.
> > > >
> > > > Best regards,
> > > > Andy
> > > >
> > > > 2013/7/18 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> > > > > "Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós fejlesztésen
> > > > mindig
> > > > > gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi az
> > új
> > > > > autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy
> > szeretem
> > > az
> > > > > automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb kacatot,
> > > > amikről
> > > > > a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk."
> > > > >
> > > > > En meg mindig azt latom, hogy az uj autos fejlesztesek jelentos
> resze
> > > > csak
> > > > > azert kell, hogy eladja az autot. Hogy a konkurrencianak ne legyen.
> > > > > Tobbseguk 1-2 modellciklus alatt eltunik, mert lesz helyette mas
> > > > > humorforras, amire a marketing strategiat epiteni lehet. 10-bol
> max 1
> > > az,
> > > > > ami elterjed es alappa valik. Siman a citrom kovetkezo verziojaban
> > nem
> > > > lesz
> > > > > kanyarfenyszoro, mert abban az utoleresradar lesz a poen amivel
> > > eladjak.
> > > > Ha
> > > > > egy feature-nek mar nincs marketing erteke, siman kiveszik, minek
> > > > > pazaroljak ra a penzt. Az hogy hasznos vagy sem, senkit nem
> erdekel.
> > A
> > > > > focus1-ben ha ment az ablaktorlo es rukibe tetted, elindult a hatso
> > > > torlo.
> > > > > benne is volt a prosiban az alaparas extraknal. a focus 2-ben mar
> > nem.
> > > > Volt
> > > > > amikor a fenyerzekelos fenyszoro volt a meno, mostmar alig van
> > > ujautoban.
> > > > > Es sorolhatnam.
> > > > >
> > > > > Vajk
> > > > >
> > > > >
> > > > > 2013/7/18 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>
> > > > >
> > > > >> Lehet. De nem az őzet, hanem az út széli gyalogost, meg az egyéb
> élő
> > > > >> szövetet a fémvázon látod meg. Az őzet valóban nem érdekli.
> Másrészt
> > > nem
> > > > >> csak jobbra, hanem balra is kanyarodik.
> > > > >> A szórásképet sem lehet csak úgy szétteríteni, mert akkor ha kell,
> > ha
> > > > nem
> > > > >> bevilágítja az út szélét, ami zavaró lehet, ráadásul erre azért
> > vannak
> > > > >> betartandó előírások.
> > > > >> A teljesítmény növelése meg azért nem triviális egy szélesebb
> > képhez,
> > > > mert
> > > > >> adott, standardizált  "izzókból", gyújtókból, ballasztokból kell
> > > > építkezni.
> > > > >> És kanyarokban még minidig kevésbé világítaná be a szélét.
> > > > >> Azt, meg hogy mibe kerül, szerencsére nem tudom, mert bár a
> garancia
> > > már
> > > > >> régesrég lejárt, ennek ellenére teszi a dolgát, világít, méghozzá
> > > nagyon
> > > > >> jól, kanyarodik.
> > > > >> De abban igazad van, meg lehet lenni nélküle is, és több benne a
> > > > >> meghibásodási lehetőség, mint egy 50 éves sealed-beam amerikai
> > > > lámpában, de
> > > > >> hát, ha csak ezt néznénk, hogy mi milyen bonyolult, még minidig
> > > > olajmécses
> > > > >> mellett olvasnánk a listát.
> > > > >>
> > > > >> Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós fejlesztésen
> > > > mindig
> > > > >> gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi
> az
> > új
> > > > >> autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy
> > szeretem
> > > > az
> > > > >> automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb kacatot,
> > > > amikről
> > > > >> a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk.
> > > > >>
> > > > >> Szabolcs
> > > > >>
> > > > >>
> > > > >>
> > > > >> 2013. július 18. 15:57 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com
> >:
> > > > >>
> > > > >> > ugyes . 200km/h-s sebessegre van optimalizalva a szoraskepe ,
> igy
> > > > >> szuksege
> > > > >> > lett a kanyarkovetesre .
> > > > >> > pedig az oz alacsonyabb temponal is bemegy eled ugy hogy
> > "kanyarbol"
> > > > jon
> > > > >> .
> > > > >> > azert hogy ne kelljen 20%-al nagyobb fenyteljesitmenyt
> beepiteni ,
> > > > >> > gyartottak egy olyan megoldast a jobbra kanyarkovetessel ami
> > elvileg
> > > > az
> > > > >> > utak kornyekenek fenyszennyezeset csokkenti , valojaban egy
> draga
> > ,
> > > > >> > macerasan uzemeltetheto , biztonsagot csokkento eljarast
> > erdemenyez
> > > ,
> > > > >> ami a
> > > > >> > gari lejarta utan szervizelhetetlenne valik .
> > > > >> > japan- amerikai kiskocka fenyszoro ... az meg otven evig
> > elvilagit -
> > > > >> > utojara amikor vennem kellett , akkor volt 3500ft darabja
> > mindennel.
> > > > >> >
> > > > >> > bye
> > > > >> > dexter
> > > > >> >
> > > > >> >
> > > > >> >
> > > > >> > 2013. július 18. 9:26 SZIGETI Szabolcs írta, <
> > > szigiszabolcs at gmail.com
> > > > >:
> > > > >> >
> > > > >> > > Hali!
> > > > >> > >
> > > > >> > > Igen, vetitőlencsés xenon. Amúgy semmi extra, ez egy Citroen
> C4.
> > > > >> Persze,
> > > > >> > > terít jobbra, de főleg egy elnyújtott kanyarban kellemes, hogy
> > > > befordul
> > > > >> > és
> > > > >> > > látszik a padka, ráadásul balra is működik. A két fényszóró
> nem
> > > > azonos
> > > > >> > > szögben fordul, tehát a kanyarban valóban szétnyílik egy
> kicsit
> > a
> > > > >> > fénykéve.
> > > > >> > > Meg talán a sebességet is figyelembe veszi.
> > > > >> > > Persze ez már elektronikus, nem mechanikus, mint a régi
> > > > Citroenekben.
> > > > >> > >
> > > > >> > > Szabolcs
> > > > >> > >
> > > > >> > >
> > > > >> > >
> > > > >> > > 2013. július 17. 22:21 charles hoss írta, <
> > charles.hoss at gmail.com
> > > >:
> > > > >> > >
> > > > >> > > > valami vetitolencses , poligontukros stb csicsa fenyszorod
> > van ?
> > > > >> > > > a normal fenyszorok jobb oldalra kifejezetten jol
> teritettek .
> > > > >> > > >
> > > > >> > > > bye
> > > > >> > > > dexter
> > > > >> > > >
> > > > >> > > >
> > > > >> > > >
> > > > >> > > > 2013. július 17. 22:17 SZIGETI Szabolcs írta, <
> > > > >> szigiszabolcs at gmail.com
> > > > >> > >:
> > > > >> > > >
> > > > >> > > > > Hali!
> > > > >> > > > >
> > > > >> > > > > De van, nagyon is jó a kevésbé éles kanyarban, mert szépen
> > > > >> > bevilágitja
> > > > >> > > az
> > > > >> > > > > út szélét, ami egyébként pont kimaradna és ott leselkedik
> > > részeg
> > > > >> > > bicajos.
> > > > >> > > > > Én nagyon szeretem ezt a funkciót.
> > > > >> > > > > A gps-es megoldások meg, amiket láttam nem azt találják
> ki,
> > > hogy
> > > > >> > merre
> > > > >> > > > > mész, hanem kereszteződésben szétteritik a fényt, hogy
> > beláss.
> > > > >> > Nyilván
> > > > >> > > ez
> > > > >> > > > > is valami hasonló lesz.
> > > > >> > > > >
> > > > >> > > > > Szabolcs
> > > > >> > > > > 2013.07.17. 16:56, "Vajk Fekete" <vajkhu at gmail.com> ezt
> > írta:
> > > > >> > > > >
> > > > >> > > > > > hadeha az ut kanyarodik, akkor nem sok haszna van a
> > > > >> > > > kanyarbavilagitasnak,
> > > > >> > > > > > mivel az ut ilyenkor altalaban szep lassu iven
> kanyarodik.
> > > > akkor
> > > > >> > > jonne
> > > > >> > > > > jol
> > > > >> > > > > > a bevilagitas, ha eles a kanyar, de akkor az 95%-ban
> > egyben
> > > > >> > elagazas.
> > > > >> > > > > >
> > > > >> > > > > > Vajk
> > > > >> > > > > >
> > > > >> > > > > >
> > > > >> > > > > > On Wed, Jul 17, 2013 at 4:44 PM, Kiss Gabor <
> > > > kissg at ssg.ki.iif.hu
> > > > >> >
> > > > >> > > > wrote:
> > > > >> > > > > >
> > > > >> > > > > > > On 07/17/2013 03:36 PM, Vajk Fekete wrote:
> > > > >> > > > > > > > Azt ertem hogy gps alapjan tudja hogy ott van egy
> > > kanyar,
> > > > de
> > > > >> > > honnan
> > > > >> > > > > > tudja
> > > > >> > > > > > > > hogy el lekanyarodok vagy megyek egyenesen? Vagy
> > > kotelezo
> > > > >> lesz
> > > > >> > > > > navival
> > > > >> > > > > > >
> > > > >> > > > > > > Kanyar != elágazás.
> > > > >> > > > > > >
> > > > >> > > > > > > Ha az út kanyarodik, feltételezhető, hogy az autó is
> > fog,
> > > > >> > > máskülönben
> > > > >> > > > > > > "nyomja meg a piros gombot és nyugodjon békében,
> > > asszonyom!"
> > > > >> :-)
> > > > >> > > > > > >
> > > > >> > > > > > > g
> > > > >> > > > > > > --
> > > > >> > > > > > > A: Because it messes up the order in which people
> > normally
> > > > read
> > > > >> > > text.
> > > > >> > > > > > > Q: Why is top-posting such a bad thing?
> > > > >> > > > > > > A: Top-posting.
> > > > >> > > > > > > Q: What is the most annoying thing in e-mail?
> > > > >> > > > > > >
> > > > >> > > > > > > -----------------------------------------
> > > > >> > > > > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > >> > > > > > >
> > > > >> > > > > > -----------------------------------------
> > > > >> > > > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > >> > > > > >
> > > > >> > > > > -----------------------------------------
> > > > >> > > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > >> > > > >
> > > > >> > > > -----------------------------------------
> > > > >> > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > >> > > >
> > > > >> > > -----------------------------------------
> > > > >> > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > >> > >
> > > > >> > -----------------------------------------
> > > > >> >           elektro[-flame|-etc]
> > > > >> >
> > > > >> -----------------------------------------
> > > > >>           elektro[-flame|-etc]
> > > > >>
> > > > > -----------------------------------------
> > > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > >
> > > > -----------------------------------------
> > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > >
> > > -----------------------------------------
> > >           elektro[-flame|-etc]
> > >
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list