[elektro] Audi Matrix LED-es fényszóró
SZIGETI Szabolcs
szigiszabolcs at gmail.com
Thu Jul 18 17:32:13 CEST 2013
Hali!
Lesötétíti, bár kéznél van az állító gomb. Viszont nem számít, mivel úgy
van megcsinálva a műszerfal (LCD), hogy hátulról (mármint a kocsi eleje
felől) átvilágítja a kinti fény, tehát az adja nappal a háttérvilágítást.
Ha DLR opció engedélyezve lenne, akkor nem sötétítene.
A pug érdekes, hogy külön a fényszóró, mert régebben, amikor pugom volt ott
egy csomagban volt, ettől még lehet, hogy külön pénzt kérnek most a
szoftveres engedélyezését, nem lenne egyedi eset. Működésileg tudomásom
szerint az esőérzékelő érzékelőjét használja az elölről és a felülről
érzékelhető fényerőre, de lehet, hogy van más megoldás is.
Szabolcs
2013. július 18. 17:25 Vajk Fekete írta, <vajkhu at gmail.com>:
> A pug-ban pl hiaba van automata ablaktorlod, meg kulon extra az automata
> fenyszoro. Valami plusz kell hogy legyen aki megveszi a fullextrasat.
>
> De mire jon az automata fenyszoro? Meg a DRL? Vagy 10 eve ejjelnappal
> tompitottal jarok es kesz. Viszont azt megcsinalhatnak hogy a tompitott ne
> sotetitse le a muszerfalvilagitast, mert nyaron nem latni.
>
> A szuper kanyarfenyszoros citrom lesotetiti a muszerfalat amikor nyaron a
> varost elhagyva feltolod a tompitottat?
>
> Vajk
>
>
> 2013/7/18 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>
>
> > Hali!
> >
> > Ez részben igaz, mindig van trendi dolgok. De az automata fényszórón
> > meglepődtem, ahány új autót (mondjuk Dacia Logan fölött) néztem
> mostanában,
> > mindegyikben volt, igaz a legtöbben extraként és az automata
> ablaktörlővel
> > együtt, mivel ugyanazt a szenzort használják..
> > A kanyarfényszóró biztosan ki fog halni, de azért, hogy az itt emlegetett
> > összetettebb rendszerek vegyék át a funkcióit.
> > Mindegy, amíg van ülésfűtés, addig nem aggódom :-)
> >
> > Szabolcs
> >
> >
> >
> > 2013. július 18. 16:57 Vajk Fekete írta, <vajkhu at gmail.com>:
> >
> > > "Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós fejlesztésen
> > mindig
> > > gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi az új
> > > autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy szeretem
> az
> > > automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb kacatot,
> > amikről
> > > a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk."
> > >
> > > En meg mindig azt latom, hogy az uj autos fejlesztesek jelentos resze
> > csak
> > > azert kell, hogy eladja az autot. Hogy a konkurrencianak ne legyen.
> > > Tobbseguk 1-2 modellciklus alatt eltunik, mert lesz helyette mas
> > > humorforras, amire a marketing strategiat epiteni lehet. 10-bol max 1
> az,
> > > ami elterjed es alappa valik. Siman a citrom kovetkezo verziojaban nem
> > lesz
> > > kanyarfenyszoro, mert abban az utoleresradar lesz a poen amivel
> eladjak.
> > Ha
> > > egy feature-nek mar nincs marketing erteke, siman kiveszik, minek
> > > pazaroljak ra a penzt. Az hogy hasznos vagy sem, senkit nem erdekel. A
> > > focus1-ben ha ment az ablaktorlo es rukibe tetted, elindult a hatso
> > torlo.
> > > benne is volt a prosiban az alaparas extraknal. a focus 2-ben mar nem.
> > Volt
> > > amikor a fenyerzekelos fenyszoro volt a meno, mostmar alig van
> ujautoban.
> > > Es sorolhatnam.
> > >
> > > Vajk
> > >
> > >
> > > 2013/7/18 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>
> > >
> > > > Lehet. De nem az őzet, hanem az út széli gyalogost, meg az egyéb élő
> > > > szövetet a fémvázon látod meg. Az őzet valóban nem érdekli. Másrészt
> > nem
> > > > csak jobbra, hanem balra is kanyarodik.
> > > > A szórásképet sem lehet csak úgy szétteríteni, mert akkor ha kell, ha
> > nem
> > > > bevilágítja az út szélét, ami zavaró lehet, ráadásul erre azért
> vannak
> > > > betartandó előírások.
> > > > A teljesítmény növelése meg azért nem triviális egy szélesebb képhez,
> > > mert
> > > > adott, standardizált "izzókból", gyújtókból, ballasztokból kell
> > > építkezni.
> > > > És kanyarokban még minidig kevésbé világítaná be a szélét.
> > > > Azt, meg hogy mibe kerül, szerencsére nem tudom, mert bár a garancia
> > már
> > > > régesrég lejárt, ennek ellenére teszi a dolgát, világít, méghozzá
> > nagyon
> > > > jól, kanyarodik.
> > > > De abban igazad van, meg lehet lenni nélküle is, és több benne a
> > > > meghibásodási lehetőség, mint egy 50 éves sealed-beam amerikai
> > lámpában,
> > > de
> > > > hát, ha csak ezt néznénk, hogy mi milyen bonyolult, még minidig
> > > olajmécses
> > > > mellett olvasnánk a listát.
> > > >
> > > > Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós fejlesztésen
> > mindig
> > > > gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi az
> új
> > > > autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy
> szeretem
> > az
> > > > automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb kacatot,
> > > amikről
> > > > a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk.
> > > >
> > > > Szabolcs
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > 2013. július 18. 15:57 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> > > >
> > > > > ugyes . 200km/h-s sebessegre van optimalizalva a szoraskepe , igy
> > > > szuksege
> > > > > lett a kanyarkovetesre .
> > > > > pedig az oz alacsonyabb temponal is bemegy eled ugy hogy
> "kanyarbol"
> > > jon
> > > > .
> > > > > azert hogy ne kelljen 20%-al nagyobb fenyteljesitmenyt beepiteni ,
> > > > > gyartottak egy olyan megoldast a jobbra kanyarkovetessel ami
> elvileg
> > az
> > > > > utak kornyekenek fenyszennyezeset csokkenti , valojaban egy draga ,
> > > > > macerasan uzemeltetheto , biztonsagot csokkento eljarast
> erdemenyez ,
> > > > ami a
> > > > > gari lejarta utan szervizelhetetlenne valik .
> > > > > japan- amerikai kiskocka fenyszoro ... az meg otven evig elvilagit
> -
> > > > > utojara amikor vennem kellett , akkor volt 3500ft darabja
> mindennel.
> > > > >
> > > > > bye
> > > > > dexter
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > > 2013. július 18. 9:26 SZIGETI Szabolcs írta, <
> > szigiszabolcs at gmail.com
> > > >:
> > > > >
> > > > > > Hali!
> > > > > >
> > > > > > Igen, vetitőlencsés xenon. Amúgy semmi extra, ez egy Citroen C4.
> > > > Persze,
> > > > > > terít jobbra, de főleg egy elnyújtott kanyarban kellemes, hogy
> > > befordul
> > > > > és
> > > > > > látszik a padka, ráadásul balra is működik. A két fényszóró nem
> > > azonos
> > > > > > szögben fordul, tehát a kanyarban valóban szétnyílik egy kicsit a
> > > > > fénykéve.
> > > > > > Meg talán a sebességet is figyelembe veszi.
> > > > > > Persze ez már elektronikus, nem mechanikus, mint a régi
> > Citroenekben.
> > > > > >
> > > > > > Szabolcs
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > > 2013. július 17. 22:21 charles hoss írta, <
> charles.hoss at gmail.com
> > >:
> > > > > >
> > > > > > > valami vetitolencses , poligontukros stb csicsa fenyszorod van
> ?
> > > > > > > a normal fenyszorok jobb oldalra kifejezetten jol teritettek .
> > > > > > >
> > > > > > > bye
> > > > > > > dexter
> > > > > > >
> > > > > > >
> > > > > > >
> > > > > > > 2013. július 17. 22:17 SZIGETI Szabolcs írta, <
> > > > szigiszabolcs at gmail.com
> > > > > >:
> > > > > > >
> > > > > > > > Hali!
> > > > > > > >
> > > > > > > > De van, nagyon is jó a kevésbé éles kanyarban, mert szépen
> > > > > bevilágitja
> > > > > > az
> > > > > > > > út szélét, ami egyébként pont kimaradna és ott leselkedik
> > részeg
> > > > > > bicajos.
> > > > > > > > Én nagyon szeretem ezt a funkciót.
> > > > > > > > A gps-es megoldások meg, amiket láttam nem azt találják ki,
> > hogy
> > > > > merre
> > > > > > > > mész, hanem kereszteződésben szétteritik a fényt, hogy
> beláss.
> > > > > Nyilván
> > > > > > ez
> > > > > > > > is valami hasonló lesz.
> > > > > > > >
> > > > > > > > Szabolcs
> > > > > > > > 2013.07.17. 16:56, "Vajk Fekete" <vajkhu at gmail.com> ezt
> írta:
> > > > > > > >
> > > > > > > > > hadeha az ut kanyarodik, akkor nem sok haszna van a
> > > > > > > kanyarbavilagitasnak,
> > > > > > > > > mivel az ut ilyenkor altalaban szep lassu iven kanyarodik.
> > > akkor
> > > > > > jonne
> > > > > > > > jol
> > > > > > > > > a bevilagitas, ha eles a kanyar, de akkor az 95%-ban egyben
> > > > > elagazas.
> > > > > > > > >
> > > > > > > > > Vajk
> > > > > > > > >
> > > > > > > > >
> > > > > > > > > On Wed, Jul 17, 2013 at 4:44 PM, Kiss Gabor <
> > > kissg at ssg.ki.iif.hu
> > > > >
> > > > > > > wrote:
> > > > > > > > >
> > > > > > > > > > On 07/17/2013 03:36 PM, Vajk Fekete wrote:
> > > > > > > > > > > Azt ertem hogy gps alapjan tudja hogy ott van egy
> kanyar,
> > > de
> > > > > > honnan
> > > > > > > > > tudja
> > > > > > > > > > > hogy el lekanyarodok vagy megyek egyenesen? Vagy
> kotelezo
> > > > lesz
> > > > > > > > navival
> > > > > > > > > >
> > > > > > > > > > Kanyar != elágazás.
> > > > > > > > > >
> > > > > > > > > > Ha az út kanyarodik, feltételezhető, hogy az autó is fog,
> > > > > > máskülönben
> > > > > > > > > > "nyomja meg a piros gombot és nyugodjon békében,
> > asszonyom!"
> > > > :-)
> > > > > > > > > >
> > > > > > > > > > g
> > > > > > > > > > --
> > > > > > > > > > A: Because it messes up the order in which people
> normally
> > > read
> > > > > > text.
> > > > > > > > > > Q: Why is top-posting such a bad thing?
> > > > > > > > > > A: Top-posting.
> > > > > > > > > > Q: What is the most annoying thing in e-mail?
> > > > > > > > > >
> > > > > > > > > > -----------------------------------------
> > > > > > > > > > elektro[-flame|-etc]
> > > > > > > > > >
> > > > > > > > > -----------------------------------------
> > > > > > > > > elektro[-flame|-etc]
> > > > > > > > >
> > > > > > > > -----------------------------------------
> > > > > > > > elektro[-flame|-etc]
> > > > > > > >
> > > > > > > -----------------------------------------
> > > > > > > elektro[-flame|-etc]
> > > > > > >
> > > > > > -----------------------------------------
> > > > > > elektro[-flame|-etc]
> > > > > >
> > > > > -----------------------------------------
> > > > > elektro[-flame|-etc]
> > > > >
> > > > -----------------------------------------
> > > > elektro[-flame|-etc]
> > > >
> > > -----------------------------------------
> > > elektro[-flame|-etc]
> > >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list